Pagina 1 van 1

miltek

Geplaatst: 09 apr 2012, 15:18
door juventus
beste gti fanaten
wie kan mij zeggen wat ongeveer een volledige miltek uitlaat kost voor een golf v gti en bij wie kan ik het beste terecht hiervoor,alvast bedankt

Re: miltek

Geplaatst: 09 apr 2012, 15:46
door rabies
Een volledige milltek heeft ook een ECU remap nodig, volgens mij staan de prijzen van een complete uitlaart bij verschillende leveranciers op internet, en doe daar de kosten van een remap, of remap op maat bij.

Re: miltek

Geplaatst: 09 apr 2012, 16:23
door Edition30
rabies schreef:Een volledige milltek heeft ook een ECU remap nodig, volgens mij staan de prijzen van een complete uitlaart bij verschillende leveranciers op internet, en doe daar de kosten van een remap, of remap op maat bij.
Als volledig is, een downpipe (met sport kat) een middendemper (of een vervangende buis) en een achterdemper, dan heb je inderdaad een remap nodig. De prijs hiervoor (stage II) kan je zien op de site bij onze sponsor JD. Mooiste is het dan om dit ook te combineren met een CAI (Cold Air Intake) in de vorm van een b.v. Carbonio of een Forge.

Kies je voor alleen een einddemper en bijvoorbeeld een middendemper (of vervangende pijp voor de laatste), dan is een remap (chippen) niet nodig. Verwacht hier dan ook geen wonderen van, alleen het geluid wordt anders.

Re: miltek

Geplaatst: 09 apr 2012, 16:46
door rabies
Maar juventus gaf in zijn openingspost aan dat hij een volledige wilde hebben ;) .. Juve trouwens waarom geen Lazio ?! :evil:

Re: miltek

Geplaatst: 09 apr 2012, 17:08
door Edition30
rabies schreef:Maar juventus gaf in zijn openingspost aan dat hij een volledige wilde hebben ;) .. Juve trouwens waarom geen Lazio ?! :evil:
Wat is volledig? Ik gaf even aan dat je meer kanten op kan. Niet alleen voor Rabies, maar ook voor de overige -nieuwe- forummers (daar is ook het forum voor). ;)

Kan echter nog vollediger:
Cat-back (vanaf de katalysator) Resonated = middendemper en einddemper.
Cat-back (vanaf de katalysator) Non Resonated = einddemper met vervangende pijp (dus zonder midden demper).
Turbo-back (vanaf dus de turbo) = complete uitlaat (Non Resonated of Resonated) met downpipe (incl sport kat, zonder geeft problemen met APK).

Re: miltek

Geplaatst: 09 apr 2012, 17:25
door juventus
bedankt voor de reactie's
maar het gaat meer om het geluid bij mij, dan neem ik aan dat een einddemper( hoop ik qua geluid er op vooruit gaat)voldoende is!!!

Re: miltek

Geplaatst: 09 apr 2012, 17:32
door Edition30
juventus schreef:bedankt voor de reactie's
maar het gaat meer om het geluid bij mij, dan neem ik aan dat een einddemper( hoop ik qua geluid er op vooruit gaat)voldoende is!!!

Deze dus:

Cat-back (vanaf de katalysator) Non Resonated = einddemper met vervangende pijp (dus zonder midden demper).

Re: miltek

Geplaatst: 09 apr 2012, 17:55
door rabies
Rens jouw uitleg heeft meerwaarde, want uiteindelijk gaat het dus niet om volledig ;)

Re: miltek

Geplaatst: 09 apr 2012, 18:19
door juventus
bedankt voor de uitleg,zal gaan voor een cat-back,zal dan contact opnemen met jd,hoop echt voor een brutere geluid moest het dan zover zijn
groetjes david

Re: miltek

Geplaatst: 10 apr 2012, 20:14
door bcgti
remap is niet nodig hoor,je ecu heeft een aardig aanpassingsvermogen en berekent zelf betere waardes qua inspuiting enzo als hij zijn lucht sneller kwijt kan en met een sportluchtfilter beter kan ademen.ook blijft je turbo wat koeler bij een complete uitlaat en dus langer in leven.ik heb zo ook een half jaar rondgereden en daarna istie pas gechipt op maat.

Re: miltek

Geplaatst: 10 apr 2012, 20:18
door rabies
Ik denk dat hierover de meningen nogal verschillen, maar als je geen schade hebt opgelopen zou dat aantonen dat het wel mee valt met hoe schadelijk het wel of niet is..

Re: miltek

Geplaatst: 11 apr 2012, 14:32
door Renekesgti
Even wellicht een bruikbare aanvulling op de discussie of een remap nodig is. Voor zover ik van Race-eend heb begrepen is een remap niet nodig als je een stock GTI hebt. Is hij getuned dan moet je hem wel laten aanpassen om 1) gebruik te maken van het extra vermogen 2) ervoor te zorgen dat je niet teveel pieken en dalen krijgt in je koppelkromme veroorzaakt door het te snel opspoelen en het afremmen van de turbo. Rijdt je te lang door dan is dit niet goed voor het vliegwiel van je GTI.

Gr. René