Pagina 1 van 1

FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 27 apr 2012, 20:38
door MkVI Nmgn
Ik was net een beetje op Ebay aan het rond neuzen voor een Intercooler,
Nou was mijn vraag is een beetje Intercooler of is het toch altijd Duurder is beter?

Front mount intercooler kits are an excellent way of safely increasing BHP
By reducing the engine's inlet temperatures a denser air charge will enter the engine.
This will make more power at the same boost level.
All intercooler kits are designed to give maximum cooling capacity while allowing for minimal pressure drops.
Each kit is designed specifically for each model of car
540x220x50mm core bar and plate aluminium intercooler
High flowing hand made end tanks
Polished aluminium pipework
All necessary mikolar style clamps, fittings and silicone hoses
Maximum cooling capacity while allowing for minimal pressure drops
1050cfm @ 0.5 psi Drop
Capable of handling up to 600BHP
Kit Comes With Everything shown in the picture


http://www.ebay.nl/itm/VW-GOLF-GTI-MK5- ... 519a710b53

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 27 apr 2012, 21:16
door Chris5gti
ik zou gewoon voor een s3 intercooler gaan dan weet je dat je een goeie hebt ;)

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 28 apr 2012, 01:26
door Mackdennis
Check out this item I found on eBay:

LLK Ladeluftkühler Kit für Audi A3 S3 TT 2.0TFSI Performance Intercooler Kit

Link: http://www.ebay.nl/itm/LLK-Ladeluftkuhl ... 0612369214

(Sent from eBay Mobile for Android)

mischien is dat wat? een forge kopie! (krijg je dus twin cooler)

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 28 apr 2012, 07:09
door MkVI Nmgn
Ik heb dat eerder gelezen over zo een twincooler hoe werkt dat nou ?

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 28 apr 2012, 10:48
door Semtex
MKV Nmgn schreef:Ik heb dat eerder gelezen over zo een twincooler hoe werkt dat nou ?
heel simpel,er komt een tweede intercooler voor de originele te hangen,met een dubbele verloop slang er op .Je vergroot dus de intercooler volume,met een extra intercooler ipv er een grotere (enkele) intercooler op te zetten.Betere koeling >> vermogen winst.

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 28 apr 2012, 11:21
door MkVI Nmgn
Oke, Duidelijk (Y)
Zal me eigen vanavond even wat meer gaan verdiepen want heb geen zin om aan de bumper te slopen

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 28 apr 2012, 23:34
door Spuugemmer
Let er wel op dat door het grotere inlaat traject de gasresponse behoorlijk afneemt!
Voor jullie idee ik rij met ruim 400 pk met de standaard gti intercooler. De voordelen met de s3 intercooler zijn marginaal. Ja geen plastic eindkappen. Dus die kunnen er niet afklappen door een hoge druk en hij is mariginaal groter.

APR heeft een IC die een stukje groter is dan origineel.

Belangrijskte punten voor een IC zijn:

-Flow: hoe makkelijker de lucht door de koeler stroomt des te beter.
-Koel capaciteit: Door een grotere Core kan de koeler meer lucht sneller afkoelen en een zelfde hoeveelheid meer koelen. Dit 2de is echter veel minder goed merkbaar dan het sneller koelen.

Ga straks maar eens op een warmere dag een rondje rijden en goed op het gas. zet de auto daarna stil ergens met draaiende motor en rij na een minuut of 2 weer weg. Je zal dan merken dat beduidend minder vermogen hebt. Dit komt door zogenaamde Heat soak. Als je weer gaat rijden en er komt rijwind op de ic dan zal deze weer gaan werken en de inlaatlucht koelen en tada daar is het vermogen weer.

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 29 apr 2012, 01:04
door staffpride
Spuugemmer schreef: Ga straks maar eens op een warmere dag een rondje rijden en goed op het gas. zet de auto daarna stil ergens met draaiende motor en rij na een minuut of 2 weer weg. Je zal dan merken dat beduidend minder vermogen hebt. Dit komt door zogenaamde Heat soak. Als je weer gaat rijden en er komt rijwind op de ic dan zal deze weer gaan werken en de inlaatlucht koelen en tada daar is het vermogen weer.
Daar heb je leuke setjes voor

http://www.superstreetonline.com/plugge ... tml#photos



Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 30 apr 2012, 03:39
door Mackdennis
of een water gekoelde ic? je intake traject wordt een stuk korter dus zou je een betere gasresponse moeten hebben.
en water koelt ook nog een beter dan lucht.

http://www.frozenboost.com/product_info ... f42655ce13

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 30 apr 2012, 08:46
door MkVI Nmgn
Ziet er grappig uit Dennis maar hij kost €300.- zonder dat die werkt er komt denk ik nog een €200.- bij tot dat het systeem werkend is

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 30 apr 2012, 08:59
door Race Eend
Wat chris al zegt, niet aan beginnen aan die twin-coolers.

Beter gewoon een S3 of APR enkele cooler. Maar de winst is inderdaad niet heel groot (tenzij je ook op het circuit komt).

Voordeel is wel dat je met de S3 koeler, de klikverbindingen kwijt bent, gewoon slangklemmen hebben deze (minder kans op lekkage dus).

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 09 mei 2012, 12:28
door Freddier
Als je geen grotere turbo draait heb je niet veel aan zo'n hele grote IC

Als hij flink gechipped is/downpipe en wat prutsen (mr OEM turbo K03) dan helpt een S3 IC je wel verder....
Omwille vh vermijden van heat soak zoals eerder aangehaald.
Je gaat dus geen pk winnen (maybe 1 of 2) maar wel je pk's behouden bij warm(er weer).
En sorry, daar heeft de tfsi best flink wat last van!

1 maal een K04 of zwaarder ga je best voor APR IC (past stock!) of degelijk ander merk...
(1100e IC alleen)

Re: FRONT MOUNT INTERCOOLER Vraag

Geplaatst: 09 mei 2012, 12:29
door Freddier
Bij K04 ombouw doet een S3 IC ook nog wat hij moet doen...