schroefset of veren

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
iroc-dennis
Type auto: Golf VII GTI Perf.

schroefset of veren

Bericht door iroc-dennis »

je ziet een hoop merken en niet merken voorbij komen op het internet.

wat is nou oké en wat is nou totaal niet oké??

bijv een schroefsetje van het merk FK ?? je ziet het op MP op Ebay,de prijs is wel oké , eigenlijk helemaal niet duur.
wat moet of kan je daar van verwachten?
de garantie is vaak 2 jaar en de omschrijving van het product is ook veel belovend.

aangezien ik geen 4 a 500 euro wil uitgeven voor een beetje verlaging ben ik eens opzoek naar wat ervaringen van deze goedkopere sets.

mocht het echt helemaal niks zijn,dan ken ik altijd nog kiezen voor wat verlagingen veren op de originele dempers.
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Re: schroefset of veren

Bericht door Chris5gti »

ligt er net aan wat je wil ?! Wil je echt laag of gewoon de plaats tussen wielrand en band kwijt ? Mag hij stug zijn of moet er comfort in blijven ? Wil je er de komende 7 tot 10 jaar geen omkijken naar hebben of voldoen de eerste 3 tot 5 jaar ? Wil je naderhand nog kunnen schroeven omhoog of omlaag of gewoon een 3 tot 4 cm lager en dat was het ?
iroc-dennis

hij hoeft niet SUPER laag maar dat de spatbord rand netjes op band hoogte ligt, een beetje comfort zou wel lekker zijn,daarentegen het nadeel dat je niet TE laag kan ivm inveren.
tja ik wil niet zeggen dat ik en auto 10 jaar heb, dus we gaan voor de optie 3-5 jaar.

of ik naderhand nog wil schroeven is niet echt van belang.
belangrijker vind ik wel dat je de juiste hoogte met een schroefset altijd wel kan behalen. makkelijker is het ook als je eens van velg verwisseld om weer een nieuwe hoogte aan te meten.

als ik er zo over nadenken een schroefsetje wel beter voor me.

maar al die verschillende merken. pfff
het lijkt er meer op dat de meeste uit 1 en dezelfde fabriek komen met een nieuwe naam erop.

V-MAXX ??
FK ??
TEC TUNING ??

zeg het maar.............
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Beter spaar je een maandje langer en neem je beetje kwaliteit spul ;)

h&r, Koni, Kw, eibach, Enzovoort
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
iroc-dennis

ik hoef niet te sparen ! ik wil gewoon niet veel uitgeven. maar toch voor leuk geld een leuk setje kopen
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Ja maar je zegt zelf dat je Comfort wil behouden en een goede set wilt hebben.
Ik denk dat een goede set vanaf €800,- een beetje comfort heeft en kwaliteit is en niet dat je na een jaar een lekker demper heb of 2.
Ik ben zelf al heel lang opzoek naar een goede set heb der 1 gevonden maar weet niet welk artikelnummer ik nodig heb
Het gaat om deze set met dit onderdeelnummer: H&R 31043-1 Sport Cup Kit for VW MkV Golf GTI
Maar dit onderdeel nummer is niet te bestellen in Duitsland ( Fabriek )
Deze loop over na een ander maar kan het nergens vinden want dan kan ik het bestellen ik kan die set krijgen voor €700,- inclusief btw en verzendkosten.

2006-2007 Front 1.9" lower than stock
2008-2009 Front 1.3" lower than stock
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
iroc-dennis

ik zeg niet dat ik het comfort perse wil behouden,maar het zou wel fijn zijn als er wat behouden blijft.
je hebt idd schroefsetjes die zo stug als de kont van sinterklaas zijn maar je hebt ook setjes die nog redelijk comfort hebben.

en tja als je na een jaar lekke dempers hebt haal je toch weer nieuwe aangezien de meeste 2 jaar garantie geven!

nee zonder gekkigheid, jullie hebben gelijk dat goedkoop vaak duurkoop is, toch zijn er echt wel setjes op de markt voor leuk geld waar je een tijdje mee kan rijden.
en ach, het origineel blijft altijd behouden in de schuur dus dat kan zo weer terug geplaatst worden.

rijd iedereen hier met merk setjes dan ??
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

ok als ik je goed begrijp dan is dit wel iets voor je : http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-5-V-6-VI ... _636wt_952 Dit is een redelijk goed schroefset en niet te verglijken met al die andere troep wat ze aanbieden en het gaat een stuk lager als kw bijv . Hiermee kun je zelfs een 305 tot 300 mm afstand behalen ( van naaf tot spatbordrand gemeten ) en dit is behoorlijk ! Dit schroefset is ongeveer goed voor 3 tot 5 jaar zou ik zeggen . Natuurlijk ga je voor H&R lage versie dan heb je het je van het en gaat heel lang mee enz enz mja daar koop je ook 2 tot 3 van deze sets voor . En ja het gaat wel nog lager maar daar kun je niet mee rijden zonder Kerscher/SRS spatborden .. Dus opzich een goede keuze . FK heeft ook nog voor een euro of 450 een RVS set te koop wat natuurlijk nog een stuk beter is maargoed de keuze is aan jou ;) Dit is in ieder geval een set wat ik ook zou overwegen als ik er een koop !
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

en voor dat de vraag komt hoe laag is dat nu precies :lol: Dit is een golf 6 met dat set (hoogte is dan het zelfde als de 5) hier kan nog 1 cm lager geschroefd worden ongeveer . Dus wat mij betreft mooi laag ;) Afbeelding
iroc-dennis

okey dankjewel,
die set had ik idd al eerder voorbij zien komen op internet en leek me wel wat.

deze adverteerder lijkt ook een "goede" set te verkopen.
iemand hier ervaring mee?

http://link.marktplaats.nl/554621838
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

Ik zie veel advertenties van hem voorbij komen maar ken er nog niemand mee die er ook echt ervaring heeft.
Ik vind alleen de naam van het bedrijf en de tekst in de advertentie met name wat 'over the top' .
Dan heb ik al snel zoiets van te gladde klets die geen gaatjes vullen en snel naar iets anders zoeken.
Hij vind het zelf super spul geeft hij aan, maar als zijn standaard lager ligt dan een gemiddeld product ben je snel klaar...
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ik hoor meer goeds van sjaaksautoservice. Ook over zijn velgen.
Maar hij kan helaas voor geen meter schrijven. Heeft denk ik zwaar dyslexie of een inburgeringscursus of tien gemist.
Dat komt het vertrouwen niet ten goede. Ook noemt hij geen merknaam van de schroefsets.
250,- euro lijkt me ook wel heeeel goedkoop. Dus lijkt me geen kwaliteit.
Maar wie weet...

Ook ikzelf wil nu echt verlagen. Nadat mijn GTI deze week gespoten is (alle delen meegespoten: lip, skirts, achterbumperstuk) moet hij echt lager. Nog voor hij nieuwe 18" of 19" schoenen krijgt (bij lekkere verlaging zien de 17" denvers met spacers er denk ik ook ineens al veel beter uit?!)
Ik baal alleen van de verhoudingsgewijs hoge montagekosten van een set (enkel veren of schroefset maakt qua montageprijs niet uit) en zelf kan ik het niet/geen brug/geen lef/etc
Zelf nu interesse in Vmaxx Xxtreme verstelbare schroefset waar ik veel goeds over hoor. Ook hier op forum en incl montage voor zeg 600,- mogelijk is.
Anders Eibach sportsline veren op mijn originele dempers. Maar staat al 100.000km op. Dus weet niet of dit verstandig is...

En als het een schroefset wordt, dan moet hij ook wel precies goed laag komen. Zie/lees toch sets die het net niet halen qua 'perfecte verlaging qua looks' zoals die van AP maar ook bijv de KW streetcomfort die achter net niet laag genoeg komt zonder aanpassingen
Dat wil ik dus niet...

Dus lees graag mee in dit topic!
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

vmax zou ik niet pakken slechte ervaringen mee bijv. dempers wat naar 2 maanden al lek zijn enz . En die sjaak zou ik ook niet snel wat bij kopen ..
iroc-dennis

dat setje van FK is niet veel duurder als dat van sjaakautoservice.
alhoewel FK wel een Merk is en bij sjaak totaal geen merk genoemd word.
mischien mag hij dit wel niet op MP als bedrijf zijnde om bepaalde sancties te voorkomen.

maar goed als ik dan lees dat diverse sets 3-7 cm laag kunnen gaan dan is dat voor mij al genoeg.
als ik hem al 4 a 5 cm laat zakken dan liggen de banden mooi in de kasten.
Ron_VAG
Type auto: Up GTI

Bericht door Ron_VAG »

Ik was voor mijn KW Streetcomfort schroefset inclusief montage nog geen 1050 euro kwijt, vind het wel meevallen, heb liever kwaliteit. Neem gewoon een Eibach of KW, dan weet je zeker dat je geen gedonder ermee krijgt.
Dat de Streetcomfort achter wat minder laag gaat is inderdaad zo, al moet ik zeggen dat de koets in zijn geheel nog wat lager is ingezakt na een week a twee rijden. Toch zit ik er zelf over na te denken om een andere verenset achter te monteren, die nog eens 1,5cm aan verlaging biedt; probleem opgelost...
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

iroc-dennis schreef:dat setje van FK is niet veel duurder als dat van sjaakautoservice.
alhoewel FK wel een Merk is en bij sjaak totaal geen merk genoemd word.
mischien mag hij dit wel niet op MP als bedrijf zijnde om bepaalde sancties te voorkomen.

maar goed als ik dan lees dat diverse sets 3-7 cm laag kunnen gaan dan is dat voor mij al genoeg.
als ik hem al 4 a 5 cm laat zakken dan liggen de banden mooi in de kasten.
het is wel fijn om nog wat schroefdraad naar onder over te hebben voor als je in de toekomst toch lager wil , want meestal gaat dit wel zo . En dan is het beter als je schroefdraad over hebt wat je niet gebruikt (komfort is dan ook meer) dan dat je alles omlaag geschroefd hebt en naderhand spijt hebt als je toch nog lager wil .
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Massari schreef:Ik was voor mijn KW Streetcomfort schroefset inclusief montage nog geen 1050 euro kwijt, vind het wel meevallen, heb liever kwaliteit. Neem gewoon een Eibach of KW, dan weet je zeker dat je geen gedonder ermee krijgt.
Dat de Streetcomfort achter wat minder laag gaat is inderdaad zo, al moet ik zeggen dat de koets in zijn geheel nog wat lager is ingezakt na een week a twee rijden. Toch zit ik er zelf over na te denken om een andere verenset achter te monteren, die nog eens 1,5cm aan verlaging biedt; probleem opgelost...
Heb je een foto van je auto zoals deze nu staat op zijn KW SC set, dan hebben we een idee hoe de verlaging eruit ziet met deze set.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Stoffn
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door Stoffn »

Ik heb een bilstein b16 pss10 steken.4
Wagen is rondom zo'n 3cm gezakt. Comfort kan je instellen etc.

Kost wat, maar dan heb je ook wat. En dat voel je 8-) 8-)
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

Wat betreft montage kosten zou ik zeggen: zelf doen.
Met iemand er bij die er wat verstand van heeft en het goed gereedschap is dat goed te doen.
Ik heb het zelf bij wat japanners al gedaan en ga het ook bij m'n gti doen binnenkort.
Als ik de ervaring met het monteren en het rijden heb zal ik dat zeker even posten
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”