Ruitenwisser achterkant MKV defect?
Ruitenwisser achterkant MKV defect?
Sinds gisteren werkt spontaan m'n achter ruitenwisser niet meer, lastig met het huidige Nederlandse voorjaar...
De voorzijde werkt normaal en reageert ook goed op de regensensor.
Ik heb ooit gelezen dat dit kan betekenen dat de ruitenwisserhendel zelf defect is. Ik kan het met wat Google werk zo snel alleen niet terug vinden helaas.
Weet een van de kenners hier wat de mogelijkheden zijn? Is een kapotte zekering mogelijk als de achterzijde niet werkt en de voorzijde wel?"
Als extra informatie kan ik er bij vermelden dat de ruitenwisser aan de achterkant soms spontaan aan ging (voor hij dus kapot ging) en dan continu aan het wissen was. Als ik dan de hendel zelf van me af duwde (zoals je normaal je wisser achter aan zet) stopte hij weer.
Ik hoop dat iemand een tip heeft!
De voorzijde werkt normaal en reageert ook goed op de regensensor.
Ik heb ooit gelezen dat dit kan betekenen dat de ruitenwisserhendel zelf defect is. Ik kan het met wat Google werk zo snel alleen niet terug vinden helaas.
Weet een van de kenners hier wat de mogelijkheden zijn? Is een kapotte zekering mogelijk als de achterzijde niet werkt en de voorzijde wel?"
Als extra informatie kan ik er bij vermelden dat de ruitenwisser aan de achterkant soms spontaan aan ging (voor hij dus kapot ging) en dan continu aan het wissen was. Als ik dan de hendel zelf van me af duwde (zoals je normaal je wisser achter aan zet) stopte hij weer.
Ik hoop dat iemand een tip heeft!
Re: Ruitenwisser achterkant MKV defect?
Ja is apart gezekerd. Nr. 41.JonasV schreef: Is een kapotte zekering mogelijk als de achterzijde niet werkt en de voorzijde wel?"

Gr. Wehoo.

Dan ga ik daar meteen even naar kijken zodra het opperhoofd met de auto thuis is straks!
Bedankt tot zover en ik laat de uitslag horen! Zou mooi zijn als dat het enige is!
Bedankt tot zover en ik laat de uitslag horen! Zou mooi zijn als dat het enige is!
Helaas, de zekering is nog goed en m'n vriendin heeft de wisser ook aan zien gaan bij het achteruit rijden. Ik heb hem zelf net ook een keer zien wissen toen ik de auto startte in zijn neutraal.
Op de hendel achter het stuur reageert hij nog steeds niet dus ik ben bang dat daar het probleem zit.
Iemand hier bekend mee of andere ideeën / oplossingen?
Op de hendel achter het stuur reageert hij nog steeds niet dus ik ben bang dat daar het probleem zit.
Iemand hier bekend mee of andere ideeën / oplossingen?
Heb je de auto al uitgelezen?
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
Nee nog niet. Heb niet zo'n behoefte daar geld voor neer te leggen als de oplossing al onder ons is.
Maar gezien de situatie nu laat ik dat morgen toch maar even doen denk ik.
Maar gezien de situatie nu laat ik dat morgen toch maar even doen denk ik.
De mogelijkheid van kabelbreuk/defect bestaat ook nog. Doorvoer achterzijde (dak) naar achterklep.
Ooit eens bij de Variant gehad. De kabel voor het flexibele doorvoerstuk bestond (bij de Variant) uit een los stuk met stekkers verbonden. (plug & play).
Ooit eens bij de Variant gehad. De kabel voor het flexibele doorvoerstuk bestond (bij de Variant) uit een los stuk met stekkers verbonden. (plug & play).
Gr. Wehoo.

Maar dan zou de achterruiten wisser volledig niet moeten werken lijkt me? Bij achteruit rijden werkt het zoals aangegeven wel. Of dat moet met aparte kabels geschakeld zijn natuurlijk.
Ik zal morgen eens kijken of ik daar wat geks zie.
Ik zal morgen eens kijken of ik daar wat geks zie.
Nog geen tijd gehad om uit te laten lezen. Ik ben bang dat dat pas maandag wordt.
Wel viel me zojuist op dat als ik de ruitensproeiers aan de voorkant aan wil zetten dit niet werkt. Maar de ruitenwissers gaan wel op en neer en zelfs achter gaat hij een keer op en neer.
Begin van de week was sproeien geen probleem en er is ook geen melding geweest dat die bijna leeg is.
Ergens een regel unit stuk lijkt me
Wel viel me zojuist op dat als ik de ruitensproeiers aan de voorkant aan wil zetten dit niet werkt. Maar de ruitenwissers gaan wel op en neer en zelfs achter gaat hij een keer op en neer.
Begin van de week was sproeien geen probleem en er is ook geen melding geweest dat die bijna leeg is.
Ergens een regel unit stuk lijkt me
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Het kan ook in het slot van de achterklep zitten...heb namelijk hetzelfde gehad. De sproeier doet het waarschijnlijk weer wel.
Die Straße brennt und raucht, ein GTI ist aufgetaucht! Maar ook met een Volvo V60CC D4 Polestar 4 x 4
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
wat wehoo zegt klopt helemaal ! Er is een los contact in je kabelboom wat naar je achterklep loopt . Als je de rubber los pakt daar moet je gewoon effe de kabels controleren op breuk/blanke stukken . Daar zit 99 van 100 keer de fout ! Mijne heeft er ook soms last van maar heb ook nog steeds geen tijd gehad om het te maken..
Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat daar alleen het probleem ligt eerlijk gezegd.
Als de bekabeling naar achter een storing geeft waarom heb ik dan ook problemen met mijn sproeiers aan de voorzijde? Die reageren ook niet. Of denk ik ergens verkeerd?
Ik heb gisteren even gespeeld met dat palletje boven op de ruitenwisser hendel en nu reageert de wisser achter wel gewoon op de hendel wanneer ik die van me af duw.
Maar sproeien werkt nog altijd niet en zodra ik aan de hendel trek gaan de wissers voor en achter tegelijk aan.
Ik heb vanmiddag tijd waarschijnlijk om even te spelen dus dan zal ik die rubber doorvoer naar de achterklep eens los trekken!
Bedankt voor het meedenken!
Als de bekabeling naar achter een storing geeft waarom heb ik dan ook problemen met mijn sproeiers aan de voorzijde? Die reageren ook niet. Of denk ik ergens verkeerd?
Ik heb gisteren even gespeeld met dat palletje boven op de ruitenwisser hendel en nu reageert de wisser achter wel gewoon op de hendel wanneer ik die van me af duw.
Maar sproeien werkt nog altijd niet en zodra ik aan de hendel trek gaan de wissers voor en achter tegelijk aan.
Ik heb vanmiddag tijd waarschijnlijk om even te spelen dus dan zal ik die rubber doorvoer naar de achterklep eens los trekken!
Bedankt voor het meedenken!
De genoemde zaken kunnen allemaal wel, maar hoeven niet zo te zijn. Slot, kabeldoorvoer, hendel.... reageert allemaal op de elektronica. Er zit een heel "systeempje" achter.JonasV schreef:Ik heb gisteren even gespeeld met dat palletje boven op de ruitenwisser hendel en nu reageert de wisser achter wel gewoon op de hendel wanneer ik die van me af duw.
Bei Ihrem neuen Golf übernimmt die moderne Elektronik zahlreiche Funktionen. So auch bei den Scheibenwischern. Die Wischer werden bei jedem zweiten Ausstellen nach dem Erreichen der Parkstellung ein Stück aufwärts gefahren. Durch das Umklappen des Wischergummis wird der einseitigen Verformung entgegengewirkt. So wischen sie besser und halten länger."
"...Heckwischer: Auch hier sorgt modernste Elektronik für gute Sicht. Beispielsweise wird beim Einlegen des Rückwärtsgangs und bei eingeschalteten Frontwischern automatisch einmal gewischt."
Gr. Wehoo.

Vd Udenhout en een lokale Bosch garage hebben deze week geen tijd om uit te lezen.
Ik heb een afspraak staan voor vrijdag bij BM onderdelen in Ochten. Zij hebben de mogelijke defecte onderdelen op voorraad en lezen hem eerst uit.
In de door voer in de achterklep heb ik niks geks kunnen vinden.
Ik heb een afspraak staan voor vrijdag bij BM onderdelen in Ochten. Zij hebben de mogelijke defecte onderdelen op voorraad en lezen hem eerst uit.
In de door voer in de achterklep heb ik niks geks kunnen vinden.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ik heb ook een Defecte ruitenwisser..
Geen foutmeldingen.
En ben er zo zat van dat ik hem ga Cleanen. want een motor kost €150,-
Dan maar geen ruitenwisser gewoon vaker de auto afspuiten.
Zo dus.

Geen foutmeldingen.
En ben er zo zat van dat ik hem ga Cleanen. want een motor kost €150,-
Dan maar geen ruitenwisser gewoon vaker de auto afspuiten.

Zo dus.

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Netjes is het zeker, maar ik vind het praktische ook wel belangrijk 
Daarnaast werkt hij achter wel gewoon alleen niet op de juiste commando's en de sproeiers reageren niet meer.

Daarnaast werkt hij achter wel gewoon alleen niet op de juiste commando's en de sproeiers reageren niet meer.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Is niet de schakelaar kapot?
De aanwijzer zo maar even gezegd?
want daar krijgt die de commando's van
De aanwijzer zo maar even gezegd?
want daar krijgt die de commando's van
Groetjes Tonnie
Dat vermoeden heb ik dus ook. Bij BM hebben ze die eentje liggen en ze lezen hem eerst even uit.
Nou het probleem is opgelost.
Het was niet opgelost met de wisserhendel.
Dus vervolgens, het relais vervangen, de regelunit onder het stuur, de ruitenwissermotor en nog was het niet opgelost.
Vervolgens de bedrading gemeten en alles leek te werken. Op 1 draad vanaf de regelunit bij het relais naar de zekering na. Deze is vervangen en alles werkte weer!
2,5 uur werk geweest maar de mannen van BM-onderdelenshop hebben het weer netjes opgelost!
Het was niet opgelost met de wisserhendel.
Dus vervolgens, het relais vervangen, de regelunit onder het stuur, de ruitenwissermotor en nog was het niet opgelost.
Vervolgens de bedrading gemeten en alles leek te werken. Op 1 draad vanaf de regelunit bij het relais naar de zekering na. Deze is vervangen en alles werkte weer!
2,5 uur werk geweest maar de mannen van BM-onderdelenshop hebben het weer netjes opgelost!
-
- Type auto: Golf V GTI
Ik heb bijna hetzelfde.. Maar.. voor werkt alles, en zover ik het terug kan vinden zitten ze beide onder 1 zekering.
Achter doet de sproeier het wel, alleen de ruitenwisser zelf niet.. iemand een idee?
Achter doet de sproeier het wel, alleen de ruitenwisser zelf niet.. iemand een idee?
Motortje defect?
Heb je hem al uit laten lezen, dat is toch stap 1 ben ik bang
Heb je hem al uit laten lezen, dat is toch stap 1 ben ik bang