bio ethanol
-
- Type auto: 2007 MK5 GTI
bio ethanol
ik begin me toch steeds meer af te vragen of we dit risicoloos in onze tank kunnen mikken zonder dat dit slecht is voor de motor,zo heb ik al een paar keer gehad dat het gele motorlampje ging branden en bij uitlezen kreeg ik dan de melding dat de auto stationair sporadisch te rijk liep(p2188 dacht ik)nu dacht ik eerst dat dit met het chippen te maken had maar het komt alleen voor als ik ethanol bijgemengd heb.verder is me opgevallen dat als ik mijn oil catch can leeg er meer sludge uitkom dan wanneer ik langere tijd gewoon benzine tank.denk meld dit ff want niet iedereen heeft een catch can en ziet dus niet wat er bij hun terug de motor ingaat.ik denk,of ethanol reinigd sterk maar eerder denk ik dat ethanol vocht aantrekt.ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
Re: bio ethanol
Ethanol bevat iets meer vocht/water dan benzine. Het zou schoner moeten zijn, dus kan mij ook voorstellen dat het beter reinigt. Hoeveel ethanol gebruik je? En wat voor chip heb je?
Edit: zie al dat je JD hebt, daar zou het toch goed mee moeten gaan, tenzij je er teveel ingooit misschien.
Edit: zie al dat je JD hebt, daar zou het toch goed mee moeten gaan, tenzij je er teveel ingooit misschien.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Verlengsnoer
Ik gooi er zelf ook op zijn tijd maximaal 20% bio ethanol van de Action bij. De auto loopt net even wat harder en beter, is ook bewezen bij JD (heb van beide een uitdraai).
Ik geloof zelf niet dat het geen kwaad zou kunnen. Er zullen "wat dingen" eerder slijten en ik denk dat als je hem vol te vaak doorblaast met BIO, je de benzine pomp ook kunt mollen, doordat je te veel vraagt van een onderdeel dat hier niet voor gemaakt is. Kan het natuurlijk helemaal mis hebben maar dat het totaal geen kwaad kan en het misschien zelfs goed zou zijn gaat er bij mij niet in!
Ik geloof zelf niet dat het geen kwaad zou kunnen. Er zullen "wat dingen" eerder slijten en ik denk dat als je hem vol te vaak doorblaast met BIO, je de benzine pomp ook kunt mollen, doordat je te veel vraagt van een onderdeel dat hier niet voor gemaakt is. Kan het natuurlijk helemaal mis hebben maar dat het totaal geen kwaad kan en het misschien zelfs goed zou zijn gaat er bij mij niet in!

-
teveel gooi ik er nooit in altijd rond de 10 procent,bij jullie nooit het storingslampje met het gele motortje gaan branden?
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
- Verlengsnoer
Bij mij heeft het lampje wel eens gebrand maar dit stond los van de bioethanol. Dit kwam door een kabelbreuk in de kabelboom. Nadat deze kabelboom vervangen is het lampje nooit meer gaan branden.
Tegenwoordig gooi ik alleen nog maar bio ethanol erbij als ik door wat voor reden dan ook 95 heb moeten tanken!
Tegenwoordig gooi ik alleen nog maar bio ethanol erbij als ik door wat voor reden dan ook 95 heb moeten tanken!
Ik denk dat je dan wel ff moet opletten aangezien er aan Euro95 al 10% bio ethanol wordt toegevoegd. Dus zou er heel erg mee oppassen.
In Ultimate 98 zit namelijk geen ethanol toegevoegd.
In Ultimate 98 zit namelijk geen ethanol toegevoegd.
ik dacht 5 procent op euro 95,bij ultimate weet ik het niet.heb een hele tijd op 95 gereden toen de auto abt gechipped was(wist en merkte dit niet eens)toen ging er door mijzelf dus ook nog geen bio ethanol bij maar nooit geen storing.na de jd chip alleen nog maar bp ultimate en af en toe bio ethanol erbij om daarna de auto even los te rijden.af en toe storing en meer troep in de catch tank dus.
Ik heb het lampje nooit gehad en rij best veel met ethanol. Altijd zo een 10%.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Type auto: Gti v 30edition
Ik heb het lampje wel gehad.. Was toen wel -10 buiten en ik heb een kompleet 3" uitlaat
Enigste wat ik me wel serieus afvraag is of het inderdaad geen kwaad kan voor bv pakkingen en of keringen van het brandstof systeem.
Als bv je hpfp intern begint te lekken en je heb dit niet door kan dit grote schade met zich mee brengen.
Maar nogmaals ik zou het niet weten of het echt kwaad kan?
Enigste wat ik me wel serieus afvraag is of het inderdaad geen kwaad kan voor bv pakkingen en of keringen van het brandstof systeem.
Als bv je hpfp intern begint te lekken en je heb dit niet door kan dit grote schade met zich mee brengen.
Maar nogmaals ik zou het niet weten of het echt kwaad kan?
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ik heb gelezen op een USA forum dat het de leidingen aantast en rubbers
Kan het zo niet vinden op me IPhone maar goed is het niet.
Kan het zo niet vinden op me IPhone maar goed is het niet.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Dat kan kloppen, ethanol is agressiever dan benzine. Maar dan nog gaat het om de mengverhouding. Ook de ANWB heeft aangegeven dat nieuwe auto's (dacht vanaf 2002 zelfs) zonder problemen een 10% mengverhouding kunnen tanken.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijde ... f-e10.html
http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl ... Volkswagen
De oude fsi modellen dus niet.
http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl ... Volkswagen
De oude fsi modellen dus niet.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Volgens Race eend.. Al een paar keer aan hem gevraagd kan je dit zonder risico erbij gooien..
bcgti schreef:ik dacht 5 procent op euro 95,bij ultimate weet ik het niet.heb een hele tijd op 95 gereden toen de auto abt gechipped was(wist en merkte dit niet eens)toen ging er door mijzelf dus ook nog geen bio ethanol bij maar nooit geen storing.na de jd chip alleen nog maar bp ultimate en af en toe bio ethanol erbij om daarna de auto even los te rijden.af en toe storing en meer troep in de catch tank dus.
Ikzelf heb ook een mkv GTI met ABT 240pk chip. Had jij deze ook?
Tank eigenlijk altijd Ultimate. Maar zou dit met deze in mijn ogen vrij tamme chip niet hoeven/uitmaken? Zou het qua performance voor mij voelbaar zijn om 10% ethanol erbij te doen?
Zit er nog verschil in E85 bijmengen bij de pomp (heb er hier in buurt 2) of (action) bio ethanol bijmengen ( waarvan ik ook nog 20 flessen heb staan voor de sierhaard)?
-
- Type auto: Gti v 30edition
Tja die flessen zijn e95
- Verlengsnoer
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Tim, volgens mij had Wehoo een limited 240, hij gaf aan dat Aral 102 ook werkt. Dus bioethanol zal dat dan ook wel doen. Je krijgt immers Octaan 100.Timvgti schreef:bcgti schreef:ik dacht 5 procent op euro 95,bij ultimate weet ik het niet.heb een hele tijd op 95 gereden toen de auto abt gechipped was(wist en merkte dit niet eens)toen ging er door mijzelf dus ook nog geen bio ethanol bij maar nooit geen storing.na de jd chip alleen nog maar bp ultimate en af en toe bio ethanol erbij om daarna de auto even los te rijden.af en toe storing en meer troep in de catch tank dus.
Ikzelf heb ook een mkv GTI met ABT 240pk chip. Had jij deze ook?
Tank eigenlijk altijd Ultimate. Maar zou dit met deze in mijn ogen vrij tamme chip niet hoeven/uitmaken? Zou het qua performance voor mij voelbaar zijn om 10% ethanol erbij te doen?
Zit er nog verschil in E85 bijmengen bij de pomp (heb er hier in buurt 2) of (action) bio ethanol bijmengen ( waarvan ik ook nog 20 flessen heb staan voor de sierhaard)?
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Toch kan dit niet, het mengsel is met bio-ethanol SCHRALER, sporadisch te Arm zou het moeten zijn als bio-ethanol de oorzaak isbcgti schreef:ik begin me toch steeds meer af te vragen of we dit risicoloos in onze tank kunnen mikken zonder dat dit slecht is voor de motor,zo heb ik al een paar keer gehad dat het gele motorlampje ging branden en bij uitlezen kreeg ik dan de melding dat de auto stationair sporadisch te rijk liep(p2188 dacht ik)nu dacht ik eerst dat dit met het chippen te maken had maar het komt alleen voor als ik ethanol bijgemengd heb.verder is me opgevallen dat als ik mijn oil catch can leeg er meer sludge uitkom dan wanneer ik langere tijd gewoon benzine tank.denk meld dit ff want niet iedereen heeft een catch can en ziet dus niet wat er bij hun terug de motor ingaat.ik denk,of ethanol reinigd sterk maar eerder denk ik dat ethanol vocht aantrekt.ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Te rijk heeft met iets anders te maken, defecte pvc klep/andere lekkage aan carterventilatie/tankontluchting (n80) etc.
Catchcan vol met E85 kan ook niet.. check je olie eens, zit er geen brandstof doorheen (defecte HD pomp kan dit veroorzaken en zorgt dan ook dat de motor stationair te rijk loopt).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
die n80 voor de tankontluchting is dit zelf te checken?wat me wel eens opviel is dat als ik tank,er geen extra lipje weggeduwd word als je het tankpistool in de benzinetank steekt,dit was bij mijn golf 3 wel zo.
-
carterontluchting is het niet want had dit voor en na de catchtank en de hd pomp kapot,hoop het niet maar merk je dat verder niet dan?de auto rijd super verder
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
Tankontluchting zit voorop, eerste wat je ziet hangen als je voor de auto staat (net voor/onder inlaatspruitstuk.bcgti schreef:die n80 voor de tankontluchting is dit zelf te checken?wat me wel eens opviel is dat als ik tank,er geen extra lipje weggeduwd word als je het tankpistool in de benzinetank steekt,dit was bij mijn golf 3 wel zo.

A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
en waar kan ik aan zien dat hij niet goed meer is?
-
een auto op een mix benzine ethanol gaat trouwens niet armer lopen hij lust juist een slokkie meer vandaar de iets lagere prijs bij de pomp
-
http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=11534 bijvoorbeeld er zijn ook sites als de anwb die hetzelfd zeggen,de auto loopt rijker dus
-
moet er wel bijzeggen dat je mij alles wijs kan maken dus als het anders is hoor ik het graag mark