Navigatie

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
schaef
Type auto: GTI 7 Perfom

Navigatie

Bericht door schaef »

Ik ben van plan om mijn rns300 te gaan vervangen voor een model met een zichtbare kaart.
Nu word de rns510 veel gestolen dus wil een rns310 in mijn auto laten inbouwen.

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden??
Gr
Menno
wehoo

Re: Navigatie

Bericht door wehoo »

schaef schreef:Ik ben van plan om mijn rns300 te gaan vervangen voor een model met een zichtbare kaart.

Waarom niet de opvolger: RNS315?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Als die een multifunctioneel stuur heeft werkt deze niet meer in combinatie met een 315.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
wehoo

Bericht door wehoo »

schaef schreef:Ik ben van plan om mijn rns300 te gaan vervangen voor een model met een zichtbare kaart.

RNS315 en info: http://www.myturbodiesel.com/1000q/a6/r ... FAQ-VW.htm
Gr. Wehoo.
Afbeelding
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:rns 510 versie H voor 575,00 euro.
En nog wel met kaartversie 8.2 :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
bzb

Bericht door bzb »

worden de rns 310 en 510 niet beide gewoon even vaak gestolen?

gewoon verhuizen naar het platteland :)
staffpride
Contacteer:

haha, dat is de KlouxOne versie vermoed ik :lol:
MVG EMServices

Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

bzb schreef:worden de rns 310 en 510 niet beide gewoon even vaak gestolen?
Ja en dan voor sterk gereduceerde prijzen t.o.v. nieuwprijs weer door verkocht. ;)

@staffpride. Geef de kaartversie maar een (verkoop-) naam. 8-) Is het een apparaat uit de losse verkoop, dus niet meegeleverd met een voertuig af fabriek: heeft de RNS510 een ander typenummer. ;) Losse apparaten worden niet door Continental aan particuleren/middenstand verkocht. Ze worden alleen geleverd aan VW en zijn daarom alleen via de dealer te verkrijgen. Tenzij je ebay.de raadpleegt. Dan zijn ze afkomstig uit het voormalige oostblok. ;) (misschien dat de vraag van "bzb" is beantwoord).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
schaef

Bericht door schaef »

Oke en waarom dan de 315?
Is deze veel beter dan de 310. Worden deze echt heel veel gestolen, want dat is mijn reden om niet de grotere 510 te nemen.
De link naar MP dat is degene die ik heb gezien en dat is toch een 310.

Ik heb wel een multi functioneel stuur dus die moet wel gewoon blijven werken.

En wat houden de versie aanduidingen I J H enz voor. Ik ben echt een leek hierin :oops:
Gr
Menno
bzb

Bericht door bzb »

nogmaals, mijn idee is dat de 310/510 even geliefd zijn bij de dieven, en gelijk een airbekkie scoren is ook niet verkeerd als de tijd het toelaat, ik zet hem op plekken waar ik hem niet kan zien met een stuurslot welke ook over de radio hangt, voor de snelle graaier is het hierdoor hopelijk niet te doen

off topic:
stond trouwens vandaag op een tokkie auto meeting in oss en mijn alarm gaat al mooi af bij een beetje bass van wat verderop, het is ook een mooie felle loei en geen claxon geluid wat ik had verwacht.
wehoo

Bericht door wehoo »

bzb schreef:nogmaals, mijn idee is dat de 310/510 even geliefd zijn bij de dieven.
De RNS510 heeft toch wel de voorkeur, als het gaat om "meegenomen" te worden. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

schaef schreef:En wat houden de versie aanduidingen I J H enz voor. Ik ben echt een leek hierin :oops:
Zie onderstaand overzicht:
De letters achter de nummers geven de periode (en volgorde) van de release van de RNS510 aan. (A, B etc...)
HW staat voor hardwareversie. Dit hoeft niet (logischerwijs) opvolgend te zijn. Hetgeen ook weer niet betekent dat dezelfde hardwarenummers voor dezelfde HW-versie staan. (HW04 bij A is niet dezelfde HW04 als bij C.)
SW staat voor softwareversie (= firmware).
Niet alle SWversies zijn door VW (en Continental, de leverancier van de RNS510) voor alle apparaten (A... H...) vrijgegeven. Gebruik van nieuwere SWversies op oudere apparaten (A... B...) wordt niet ondersteund en kan problemen (powerdrain, Regensburgsyndroom) veroorzaken. Dit neemt niet weg dat er genoeg mee wordt geëxperimenteerd en daar ook goede resultaten en verbeteringen mee zijn behaald. (niet officieel). Hierover zijn verschillende topics op dit forum.
Powerdrain: je accu raakt leeg omdat de RNS510 niet goed communiceert met je gateway; hij blijft in standbymodus en trekt je accu leeg. Oplossing: nieuwere gateway. (afhankelijk van bouwjaar GTI).
Regensburgsyndroom: de RNS510 heeft de eerste seconden/minuten een onjuiste plaatsbepaling (omgeving Regensburg); navigeert fout en vindt geen satelliet. Combinatie van onjuiste SW bij HWversie.

Afbeelding

Het is mogelijk d.m.v. codering (niet vagcom) de interne gegevens van de RNS510 zodanig te wijzigen, zodat een oud apparaat (A.., B.. versies) een "nieuwer" apparaat wordt (C... versie). De interne fysieke hardware blijft op die manier uiteraard ongewijzigd. (de RNS510 is niet voor niets de meest gestolen satnav.) ;)
Doorzoek Ebay.de en je ziet "geweldige" aanbiedingen (vaak gestolen en gemodificeerde apparaten).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
schaef

Bericht door schaef »

Duidelijk en bij een RNS315 heb je hier allemaal geen last van al word hij dan ook graag gestolen.
Dat nu net iets waar ik een beetje huiverig voor ben geworden sinds me mijn hele auto hebben meegenomen.

Dan lijkt een RNS300 weer niet zo verkeerd.
Lastig, maar ga me er eens maar eens flink in verdiepen, heb al wel contact gehad met de verkoper op MP. Voor 270 euro incl RNS310 bij hij hem ook in.
Ga denk ik eerst maar eens wat lezen hierover, het lijkt met niet iets wat plug and play is?
Gr
Menno
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

@wehoo. Kan je nu eigenlijk is precies vertellen wat er intern verschilt van bv een A versie en een D versie van een RNS 510. Ik weet wel dat nieuwere versies bv een grotere HD hebben en een ander merk DVD lezer. volgens mij is een A versie net zo goed als een D qua prestaties. De B van staffpride functioneert net zo goed als mijn C versie. Ik geloof niet dat de firmware van de RNS zo slim is om met meerde hardware setups om te gaan. buiten de HD dan. Ik heb het hier over meer ram geheugen en een CPU bv
schaef

Bericht door schaef »

Ik heb nog even rond gekeken, maar het scherm van een RNS310 is daar ook de kleur van te veranderen? De blauwe verlichting van de RNS300 vind ik namelijk wel mooi staan bij het gehele dashboard.

Nu geloof ik dat de verlichting van het scherm van RNS310 geen blauw bevat, en ik zie geen foto's van het hele dashboard in het donker met een RNS310 waarop ik kan zien hoe dat staat.
Bij de RNS MFD2 is dat wel toch het geval, maar die is natuurlijk een stuk ouder.
Gr
Menno
staffpride
Contacteer:

De schermkleuren verschillen per menu.
Bij radio/media is het rood, telefoon groen, navi blauw en systeem geel.

Hier een filmpje met de functies

MVG EMServices

Afbeelding
schaef

Bericht door schaef »

En een MDF 2 is dat niet iets goeds? Zag op MP er 1 staan voor weinig.
Gr
Menno
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:@wehoo. Kan je nu eigenlijk is precies vertellen wat er intern verschilt van bv een A versie en een D versie van een RNS 510. Ik weet wel dat nieuwere versies bv een grotere HD hebben en een ander merk DVD lezer. volgens mij is een A versie net zo goed als een D qua prestaties. De B van staffpride functioneert net zo goed als mijn C versie. Ik geloof niet dat de firmware van de RNS zo slim is om met meerde hardware setups om te gaan. buiten de HD dan. Ik heb het hier over meer ram geheugen en een CPU bv
CPU (kloksnelheid), (ram)-geheugen, mainboard/processor performance, videogeheugen, backlight (leds), gebruik van andere componenten (zie afbeelding). Het wel of niet goed functioneren van een bijv. B- met een C-versie is moeilijk te meten en daarom een subjectieve beleving. Jouw conclusie dat de firmware niet zo slim is om met meerdere hardware setups om te gaan, lijkt me juist. Ik denk echter dat dit ook de bedoeling is van de ontwikkelaars van de firmware. Voortgang in techniek qua hardware heeft andere (geavanceerdere) firmware nodig. Dit blijkt ook uit de combinatie van HW (gecombineerd met de apparaatversie) en de uitgebrachte (bijbehorende) firmware. In de praktijk zie je dat handige techneuten (software-ontwikkelaars) de bestaande firmware omschrijven, opdat die ook samenwerkt met oudere hardware.

Op onderstaande afbeelding zie je een RNS510 mainbord van een latere versie, waarop een rode chip is ingetekend. In het originele A-mainboard is deze chip niet aanwezig.
(ik ken niet de exacte interne wijzigingen van alle mainboarden, Continental houdt dit nogal streng geheim)

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
schaef

Bericht door schaef »

schaef schreef:En een MDF 2 is dat niet iets goeds? Zag op MP er 1 staan voor weinig.

Denk dat ik het toch maar op een 310 ga, want de MFd2 heeft geen 3d en is misschien toch gedateerd.
Blijf nog wel even lezen. :D
Gr
Menno
wehoo

Bericht door wehoo »

schaef schreef:
schaef schreef:En een MDF 2 is dat niet iets goeds? Zag op MP er 1 staan voor weinig.

Denk dat ik het toch maar op een 310 ga, want de MFd2 heeft geen 3d en is misschien toch gedateerd.
Blijf nog wel even lezen. :D
Om te lezen (tijdelijk: de manuals):
RNS310(Skoda Amundsen): http://members.ziggo.nl/werner.hooger/r ... undsen.pdf
MFD2: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/mfd2manual.pdf
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Wat ik zelf veel tegen kom is dat bijv een D versie is ontwikkeld voor assemblage in Mexico en bv een F in Duitsland. en dat er qua techniek niet veel verschil in zit. toch gewoon in wel dat moederboarden etc worden aangepast. maar dit is denk ik meer prijs technisch gericht en niet qua performance. het wisselen van bv een DVD drive wil natuurlijk ook niet zeggen dat het veel beter is. dit heeft ook te maken met contracten die continental heeft met leveranciers van de Drives. dit geld natuurlijk ook voor andere dingen. net als Schermen. LCv tft is achterhaald en duurder om te produceren dan LED. daarom gaan leveranciers over. maar dat wil niet zeggen dat dit ten goede komt van de qualiteit van de RNS. Ik kan er heel weinig over vinden nog steeds.

zoals je als zegt blijft volgens mij strikt geheim bij continental.
firmware is technisch zeker verbeterd! mijn RNS510 draait heel soepel op 3970. start sneller op etc etc.
schaef

Bericht door schaef »

Wehoo bedankt voor de linkjes.

Kreeg vandaag dit bericht binnen van iemand die navigatie verkoopt en inbouwt op MP.

( geachte
de rns 310 is helaas niet geschikt gaat je accu 1000% leeg trekken voor uw auto van bj 2007 ik heb wel een rns 510 die wel geschikt voor uw wagen is dan zou je me morgen ff moeten bellen )
Gr
Menno
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Nou dat is niet helemaal waar hoor. GolfL en ik hebben beide een K gateway en onze autos zijn beide uit 2007. niks hoeven te vervangen en werkt gewoon! je kan inderdaad pech hebben. maar dan moet je je gateway vervangen. kost 50 euro en wat programmeer werk.
wehoo

Bericht door wehoo »

schaef schreef:Wehoo bedankt voor de linkjes.

Kreeg vandaag dit bericht binnen van iemand die navigatie verkoopt en inbouwt op MP.

( geachte
de rns 310 is helaas niet geschikt gaat je accu 1000% leeg trekken voor uw auto van bj 2007 ik heb wel een rns 510 die wel geschikt voor uw wagen is dan zou je me morgen ff moeten bellen )
Het zou natuurlijk wel kunnen, alhoewel 1000% wel veel is. Bij 100% doet ie al niets meer. ;)
In 2007 is er natuurlijk wel een wisseling van gateway, waardoor deze uitspraak misschien is gedaan. Verwarrend is dan het feit dat VW over bouwjaar en modeljaar spreekt. Modeljaar 2007 wordt al in 2006 gebouwd en (logisch) modeljaar 2008 wordt al in 2007 gebouwd. De wisseling van 'benaming' en uitrusting/vernieuwing vindt plaats in kw22.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”