Wie heeft ervaring met een achteruitrijcamera?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Ron_VAG
Type auto: Up GTI

Wie heeft ervaring met een achteruitrijcamera?

Bericht door Ron_VAG »

Ik zit te denken om een achteruitrijcamera te monteren. Eentje die in het VW embleem, om de achterklep te openen, geintegreerd zit.

Wie heeft ervaringen daarmee? Ook qua inbouw? Is het makkelijk zelf te doen? Neem aan dat de binnenbekleding van de achterklep open moet.

Zie voorbeeld:

http://www.vagcar.com/volkswagen-golf-5 ... -p-82.html
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met een achteruitrijcamera?

Bericht door staffpride »

Bij mij zit hij er af fabriek in, maar je moet hem idd van binnenuit monteren.

Kabeksetjes kan je kant en klaar kopen bij kufatec, daar zit dan een aansluitschema bij.

Als je een beetje handig ben is dat gewoon goed zelf te doen. Meeste tijd zit in het wegwerken van de bekabeling.
MVG EMServices

Afbeelding
JimmyGTI
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door JimmyGTI »

Volgens mij heeft Ex-Belg Olivier dit ook gedaan bij zijn (ex) R32, misschien hem is een pb sturen?

Ik heb het er ook standaard inzitten, echt wel ideaal :)
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Ron_VAG
Type auto: Up GTI

Bericht door Ron_VAG »

Denk dat ik het zelf ga plaatsen.
Moet er via VAGCOM nog eea gecodeerd worden?
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
Jayke
Type auto: golf mk5 gti

Bericht door Jayke »

Er moet het een en ander gecodeerd worden volgens die jongen ( heb ze net gebeld ) ook zegt ie dat er in kofferbak iets aangepast moet worden
vraag me alleen af wat dat is dan..

En voor een totaalsommetje van 580 euries doen ze het voor je ( 2 uurtjes werk )
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Ik moet bekennen dat het een leuke gadget is maar dat ik er verder weinig mee doe.
Het blijft onwerkelijk op je navigatie scherm kijken als je achteruit rijd.

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ikzelf heb ervaring met deze achteruitrijcamera's in diverse auto's op mijn werk.
Ook in de nieuwe Kia Rio van mijn ouders zit standaard al een keurige achteruitrijcamera (jaja!).
Ik zie het als een leuke 'gadget' en het kan een fijne aanvulling zijn bij het parkeren/achteruitrijden.
Echter merk ik dat ik altijd toch terugval op het daadwerkelijk even achteruit kijken en het kijken in alle drie de spiegels om daadwerkelijke 'bevestiging' te hebben bij het inparkeren.
Parkeersensoren alleen zijn in mijn ogen al voldoende extra hulpmiddel bij het achteruitrijden/parkeren van een relatief klein voertuig als onze Golf.
Parkeersensoren heb ik daarom ook recent alsnog in mijn mk5 gebouwd, daar deze er fabrieksaf bij mij niet in zaten. Werkt keurig en een fijne aanvulling.

Als ik een nieuwe/andere auto zou kopen, dan zou een achteruitrijcamera een leuke extra zijn, welke ik graag erbij zou kiezen (afhankelijk van het bedrag uiteraard).
Om echter 500,- + euro's uit te geven aan het alsnog installeren van een dergelijke camera op een golf mk5, dan zeg ik NEE!
Ik zie de toegevoegde waarde van een camera niet zo in.
Rij er elke dag mee, ook met grotere (transporter) voertuigen en zelfs dan ga je altijd voor de definitieve bevestiging en dat is kijken en de piepjes van de achteruitrijsensoren.

Bij de mk5 moet er volgens mij ook nog een speciaal waterafvoerslang/systeem gemaakt worden in de achterklep. Dus niet enkel een ander VW logo met geïntegreerde camera plaatsen, dan gaat het op den duur door water/vocht verkeerd.

Maarja Ronnie, het blijft maar net hoe goed jij vindt dat jij achteruit kan rijden zonder zo'n ding en hoeveel centjes je er voor over hebt.
Als je het doet, dan moet je het in ieder geval echt voor 'jezelf' doen, want anderen zien het niet. Dat merk ik ook op mijn werk: ik elke keer iedereen attenderen op 'kijk-kijk-kijk' naar het VW logo, maar ze zien amper dat die kantelt haha!

Als nou die 'aftermarket' cameraatjes in de vorm van de kentekenplaatverlichting ook makkelijk op de rns510 werkten/schakelden, dan zou dat wel tof zijn, daar die dingen al te koop zijn voor zo'n 40 euro.
Maar dat werkt volgens mij helaas niet...
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

Jayke schreef:Er moet het een en ander gecodeerd worden volgens die jongen ( heb ze net gebeld ) ook zegt ie dat er in kofferbak iets aangepast moet worden
vraag me alleen af wat dat is dan..

En voor een totaalsommetje van 580 euries doen ze het voor je ( 2 uurtjes werk )
Installation of new badge with camera
Modifications to the sheet metal in the rear hatch and the rear wiper assembly are required to fit the Mark VI RVC. Either an angle grinder or a dremel is required to perform this work and something to protect the exposed metal edge like a rust primer.

Install the drainage tube requires widening the hole in the rear of the hatch.

link: http://www.my-gti.com/1423/installing-a ... olf-mark-v
Gr. Wehoo.
Afbeelding
vwfrits2005
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door vwfrits2005 »

Ik heb een oem camera in mijn V zitten en bevalt met prima. Ben inmiddels gewend om via de camera achteruit te rijden en zou niet anders meer willen.
Die Straße brennt und raucht, ein GTI ist aufgetaucht! Maar ook met een Volvo V60CC D4 Polestar 4 x 4
stefboksma
Type auto: GTI

Bericht door stefboksma »

Al enige tijd ben ik aan het twijfelen om een dashcam, maar ook achteruitrijcamera aan te schaffen. Heb tot op heden beide nog nooit gehad, heeft iemand van jullie goede ervaringen met een bepaald merk of modeltype. Is het tevens mogelijk om een systeem te hebben met zowel een dashcam als achteruitrijcamera, ik lees op deze website geen reviews daarover?
Laatst gewijzigd door stefboksma op 24 sep 2015, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
MK5GTI
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door MK5GTI »

Dit is een topic van 3 jaar oud....

Maar waarom zou je in godsnaam een achteruitrijcamera op een golfje willen? :lol:
Het is geen vrachtwagen of een grote bestelbus zonder achterruit?
Je hebt een achterruit, en 3 spiegels, lijkt me meer dan voldoende op een auto van een paar meter lang.... :roll:
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
SteveO
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Bericht door SteveO »

En als je een achteruitrijcamera wilt monteren, gebruik het dan icm parkeersensoren achter. Alleen een achteruitrijcamera kan je aandacht op je directe omgeving ontnemen, omdat je vrijwel alleen maar naar het scherm zit te kijken. Daarom wordt er ook altijd standaard een melding gegeven dat je je rijweg moet controleren. Met de akoestische geluidjes uit parkeersensoren kunnen zowel je ogen (om je heen en in je spiegels kijken) als je oren tegelijk de omgeving 'scannen' of er niks aankomt en hoever je nog naar achteren kan rijden.

Recentelijk nog ervaren met een Toyota Verso uit 2010, die wel een achteruitrijcamera had maar geen parkeersensoren.....
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”