Golf V GTI turbo pakt niet op
Golf V GTI turbo pakt niet op
Sinds kort doet mijn GTI heel vreemd eigenlijk, zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Als ik rustig aan het rijden ben lijkt het net of de turbo in slaap valt, als ik dan plank gas geef merk je gewoon dat de turbo totaal niet aanwezig is maar als je gas blijft geven komt hij er bij +- 4000 toeren meestal opeens vol in. Als ik dan flink gas heb gegeven en dit snel opnieuw doe pakt de turbo wel meteen op.
MK5 GTI
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Kapotte DV (diverter valve)?
Laten uitlezen en/of langs bij de garage/specialist
Laten uitlezen en/of langs bij de garage/specialist
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Ja dit was ook het eerste waar ik zelf aan dacht, heb sinds kort ook zelf vagcom maar nog niet veel mee gedaan. Zal hem anders eens eerst proberen zelf uit te lezen.
MK5 GTI
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Vanmiddag de auto zelf even uitgelezen heb sinds kort vagcom weet wel hoe ik de foutcodes kan uitlezen, het rijdend uitlezen moet ik nog een beetje uitzoeken. Kwam onderstaande foutcode tegen maar deze heeft volgensmij niks te maken met het probleem wat ik nu heb.
Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 1K0 907 115 J HW: 8P0 907 115 B
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
Revision: --H14--- Serial number:
Coding: 0403000318070160
Shop #: WSC 00191 264 15243
VCID: 2D5B176DB40A1F1
1 Fault Found:
000402 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P0192 - 002 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 00000 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:22:33
Freeze Frame:
RPM: 1925 /min
Load: 16.5 %
Speed: 26.0 km/h
Temperature: 81.0°C
Temperature: 15.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.970 V
Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 1K0 907 115 J HW: 8P0 907 115 B
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
Revision: --H14--- Serial number:
Coding: 0403000318070160
Shop #: WSC 00191 264 15243
VCID: 2D5B176DB40A1F1
1 Fault Found:
000402 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P0192 - 002 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 00000 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:22:33
Freeze Frame:
RPM: 1925 /min
Load: 16.5 %
Speed: 26.0 km/h
Temperature: 81.0°C
Temperature: 15.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.970 V
MK5 GTI
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Het kan wel verminderde benzinedruk veroorzaken als gevolg.
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Vandaag samen met iemand de auto eens rijdend uitgelezen en daar was te zien dat de turbo (meestal) niet de gevraagde druk behaalt, heb onderstaande waardes uitgelezen. Zijn er nog andere waardes die ik zou kunnen uitlezen of dingen die ik zelf zou kunnen doen?
14:23:37 Group 103
3.76 bar Current Fuel Pressure
489 Fuel Pressure Regulator
139 Adaptation Value elect. Fuel Pump
Test OFF Demand controlled Fuel Pump Adapt.
14:23:37 Group 115: Charge Pressure Control
1960 /min Engine Speed
86.5 % Engine Load
1680.0 mbar Boost Pressure (specified)
1140.0 mbar Boost Pressure (actual)
14:23:37 Group 138
17.0°C Engine Start Temperature
5.78 g/s Mean Engine Air Mass
11.4 km/h Median Vehicle Speed
System OK Result
Tijdens het rijden viel op dat het bij het rijden onder de 2000 toeren, dus laag in de toeren dan gas geven het probleem het ergst is.
14:23:37 Group 103
3.76 bar Current Fuel Pressure
489 Fuel Pressure Regulator
139 Adaptation Value elect. Fuel Pump
Test OFF Demand controlled Fuel Pump Adapt.
14:23:37 Group 115: Charge Pressure Control
1960 /min Engine Speed
86.5 % Engine Load
1680.0 mbar Boost Pressure (specified)
1140.0 mbar Boost Pressure (actual)
14:23:37 Group 138
17.0°C Engine Start Temperature
5.78 g/s Mean Engine Air Mass
11.4 km/h Median Vehicle Speed
System OK Result
Tijdens het rijden viel op dat het bij het rijden onder de 2000 toeren, dus laag in de toeren dan gas geven het probleem het ergst is.
MK5 GTI
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Wat jij aan het begin van je topic omschrijft heb ik ook;
Bij mij is de dv al vervangen niet voor zo'n nieuwe maar weer voor het oude model,
Ik ben naar neunen geweest naar vag techniek en heb me auto daar rijdend laten uitlezen.
Dit omdat ze bij de dealer zeiden dat ze mijn turbo eruit gingen halen en vervangen.
Bin het rijdend uitlezen haalde hij wel netjes zijn turbo druk waardes dus een kapotte turbo is het niet.
Wel zeiden ze dat hij niet lekker oppakt onderin bij de toeren hoe dit komt weten ze niet kunnen ze met uitlezen niet zien?
Ik weet het ook niet meer, zit te denken om wat aanpassingen aan me auto te doen als andere uitlaat en misschien een carbonio intake en dan de chip die er nu in zit (hartog 250 pk ) opnieuw uit te laten voeren maar dan een chip van jd!
Ik weet het niet meer:p
Bij mij is de dv al vervangen niet voor zo'n nieuwe maar weer voor het oude model,
Ik ben naar neunen geweest naar vag techniek en heb me auto daar rijdend laten uitlezen.
Dit omdat ze bij de dealer zeiden dat ze mijn turbo eruit gingen halen en vervangen.
Bin het rijdend uitlezen haalde hij wel netjes zijn turbo druk waardes dus een kapotte turbo is het niet.
Wel zeiden ze dat hij niet lekker oppakt onderin bij de toeren hoe dit komt weten ze niet kunnen ze met uitlezen niet zien?
Ik weet het ook niet meer, zit te denken om wat aanpassingen aan me auto te doen als andere uitlaat en misschien een carbonio intake en dan de chip die er nu in zit (hartog 250 pk ) opnieuw uit te laten voeren maar dan een chip van jd!
Ik weet het niet meer:p
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Luchtmassameter zou het misschien ook kunnen zijn.
Vaak is het wel je dv klep en is niet altijd uit te lezen.
Vaak is het wel je dv klep en is niet altijd uit te lezen.
Groetjes Jordi.
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Ik heb gewoon een nieuwe divertervalve gekocht type golf 6 gti, hierna alle problemen verholpen 

MK5 GTI
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Ik heb af en toe ook als ik bij 3000 toeren flink gas geef (niet eens vol gas) dat hij bokt. Alstie helemaal warm is dan is dat niet meer.
- superdave
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
- Type auto: GTE
- Locatie: Kop NoordHolland
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Weet iemand het onderdeel nummer?Jelmer91 schreef:Ik heb gewoon een nieuwe divertervalve gekocht type golf 6 gti, hierna alle problemen verholpen
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Ik kan vanavond wel even op me gespecificeerde rekening kijken
- Patrick B
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 19 jun 2012, 20:55
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Drenthe
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Hoppa 06H 145 710 Dsuperdave schreef:Weet iemand het onderdeel nummer?Jelmer91 schreef:Ik heb gewoon een nieuwe divertervalve gekocht type golf 6 gti, hierna alle problemen verholpen
Groetjes Patrick
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
--------------------------------------------------------------------------
Ziet er uit als de brandweer en gaat als de brandweer.
VW Golf V GTI Tornadorood / JD stage2 (287,6pk/407.6nm) / DSG Stage 1 / Carbonio air intake / 3" downpipe
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Waarschijnlijk wordt hier niet type 6 bedoeld, maar het deceleratieventiel (= divertervalve), versie D.superdave schreef:Weet iemand het onderdeel nummer?Jelmer91 schreef:Ik heb gewoon een nieuwe divertervalve gekocht type golf 6 gti, hierna alle problemen verholpen
Het onderdeelnr. is zoals al genoemd: 06H 145 710 D.
Gr. Wehoo.


Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Vandaag aan de vag-com gehangen en ik krijg deze fout code:
16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
Iemand een idee?
Vacuum slang lekkage ofzo?
Gr
16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
Iemand een idee?
Vacuum slang lekkage ofzo?
Gr
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Mogelijke oorzaken:
Slangen verwisseld / er af / geblokkeerd / lek
Magneetventiel voor laaddrukbegrenzing (N75) defect
Sensor voor Laaddruk (G31) defekt
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd
MAP sensor (G71) defect
merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte (G71) te geven
Extra info:
Turbo met vaste schoepen: bij een te hoge turbodruk moet in 95% van de gevallen de 'schuldige' gezocht worden in een defecte (N75) of in een lekke slang(aansluiting)
Bron:
http://gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16618.html
Slangen verwisseld / er af / geblokkeerd / lek
Magneetventiel voor laaddrukbegrenzing (N75) defect
Sensor voor Laaddruk (G31) defekt
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd
MAP sensor (G71) defect
merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte (G71) te geven
Extra info:
Turbo met vaste schoepen: bij een te hoge turbodruk moet in 95% van de gevallen de 'schuldige' gezocht worden in een defecte (N75) of in een lekke slang(aansluiting)
Bron:
http://gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16618.html
Re: Golf V GTI turbo pakt niet op
Hey Goede middag, ik ben tiago heb sins tijdje zelfde probleem dv vervangen nieuwe turbo n75 sensor vervangen. En nog niks, aangezien je de zelfde probleem hebt vroeg ik me af als jou probleem al opgelost is.
Mvg
Mvg
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten