Deze week hebben we een Lotus Exige van het Duitse bedrijf Komotec staan. Hier ligt een VAG 2.0 TFSI motor in met een Komotec RS400 kit (voorzien van oa bewerkte Garrett GT2871 Turbo en DSG bak).
JDEngineering heeft inmiddels de motor software geheel aangepast, hier de video van de afstelling op de testbank van dit lichtgewicht monster met 413pk en 470Nm als resultaat.
Gezien het een vag motor betreft wil ik hem jullie niet onthouden. (ter info, de prijs van deze complete kit is net geen 30.000 euro).
http://www.youtube.com/watch?v=PI1W4mJvwcs&hd=1
Lotus Exige 2.0 TFSI
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Lotus Exige 2.0 TFSI
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Lotus Exige 2.0 TFSI
Gaaf hoor Mark! Dit is niet normaal waarschijnlijk superlicht en dan dit vermogen. 470nm de max voor de aandrijflijn??
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Lotus Exige 2.0 TFSI
Meer koppel wil je niet op de achterwielen in zo'n lichte auto
Daarom is hij ook zo geschreven dat hij vanaf 450Nm (3500rpm) naar 470Nm (6000rpm) op bouwt.
Bovendien zijn het standaard injectoren, meer komt er dus niet uit.

Bovendien zijn het standaard injectoren, meer komt er dus niet uit.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Lotus Exige 2.0 TFSI
top filmpje!
ik neem aan dat het een motor van een ed30/S3 is ofzo, geen axx motortje die ik in me GTI heb liggen
mvg lex
ik neem aan dat het een motor van een ed30/S3 is ofzo, geen axx motortje die ik in me GTI heb liggen

mvg lex
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten