Pagina 1 van 1
Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 17:32
door Schippersss
En ze zijn weer terug bij af, ook de 7 zal een mooi inkomste bron worden:
http://www.vwforum.nl/announces/navigat ... 461b506e8c
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 17:44
door KnuffelTurk
Wauw dacht je dat het voorbij was mooi niet dus :s
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 17:46
door yal
Getver

Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 19:01
door golfruud
Klotezooi. Vreemd dat het alarm weer niet af gegaan is. Of heeft het alarm van de Golf 7 net als bij de Golf 6 een vertragingstijd. Iemand daar bekend mee ??
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 19:06
door bzb
ik had nooit gedacht dat het over was juist, ik hoop wel dat de rns'sen binnenkort wel uit de gratie zijn, wie wil die ouwe zooi nog

?
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 19:14
door KnuffelTurk
bzb schreef:ik had nooit gedacht dat het over was juist, ik hoop wel dat de rns'sen binnenkort wel uit de gratie zijn, wie wil die ouwe zooi nog

?
Haha indd dan kan ik er eindelijk ook 1 halen :p
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 19:57
door wehoo
Bij het instapmodel MIB-Entry is de regeleenheid in het apparaat geïntegreerd.
Bij de MIB-Standard en MIB-High-modellen is de regeleenheid van het apparaat gescheiden en op een andere plaats in de auto gezet.
MIB-Entry: Composite Touch + Composite Colour
MIB-Standard: Composite Media +Discover Media
MIB-High: Discover Pro
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 21:16
door eddiea
Maakt volgens mij niet meer uit hoe de fabrikanten het inbouwen. Nu halen ze je navi nog op locatie eruit maar als dat niet zou lukken nemen ze je auto wel mee. Ze moeten gewoon van die gasten de handen afhakken want dat is het enige wat nog afschrikt volgens mij.
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 21:45
door staffpride
Dacht ergens gehoord/gelezen te hebben, dat de standaard en high modellen uit 3 eenheden bestaat.
Dus scherm, dashboard unit en nog 1 elders in de auto
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 22:15
door wehoo
VW heeft de zgn. "Komponentenschutz" (onderdelenbeveiliging) geïntroduceerd. Dit houdt in dat het regelapparaat zijn "omgeving" leert en onthoudt. Als iets in die omgeving verandert, blokkeert het regelapparaat. Via diagnose moet het leerproces opnieuw gestart worden, dit kan alleen als de omgeving juist is en de andere regelapparaten de juiste waarden zenden.
(Audi maakt hier al een tijdje langer gebruik van).
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 09 jul 2013, 23:54
door Gengar
wehoo schreef:VW heeft de zgn. "Komponentenschutz" (onderdelenbeveiliging) geïntroduceerd. Dit houdt in dat het regelapparaat zijn "omgeving" leert en onthoudt. Als iets in die omgeving verandert, blokkeert het regelapparaat. Via diagnose moet het leerproces opnieuw gestart worden, dit kan alleen als de omgeving juist is en de andere regelapparaten de juiste waarden zenden.
(Audi maakt hier al een tijdje langer gebruik van).
Maar kunnen die vervloekte dievengilde nog de gestolen navi nog gebruiken? Want de VW dealer beweerd dat mochten ze de navi eruit halen, dan hebben de dievengilde er niks aan. Maar als ik jouw verhaal goed leest, hebben zij niks aan hun gestolen navi. Maar het hoort niet. Gewoon de dieven levenslang opsluiten.
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 10 jul 2013, 00:18
door wehoo
In theorie hebben ze er niets aan. Het doel is om de wederverkoop te ontmoedigen. Maar .... naast elke beveiliging staat weer een hacker om e.e.a. te omzeilen. Dat is een kwestie van tijd. De ultieme oplossing zal nooit komen.
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 10 jul 2013, 08:00
door Patrick Verhoeff
Tegenwoordig kan je beveiligen wat je wilt ze krijgen het toch wel mee.
Je word er schijtziek van dat ze met de klauwen aan je spullen komen waar je trots en zuinig op bent.
Ik ben eergisteren ook aangesproken door mijn overbuurman, die stond afgelopen weekend s'nachts op zijn balkon en toen stopte er een scooter met twee gastjes met noordafrikaans uiterlijk bij mijn auto en die hebben foto's gemaakt van mijn velgen en van de auto.
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 10 jul 2013, 13:05
door Nick87
Exact de reden waarom ik geen ingebouwde GPS heb genomen en enkel de composition media (hopelijk dat ze voor de prijs daarvan ze die gaan laten zitten). Zal m'n Tom Tom wel gebruiken.
Voor de deur staat soms een VW Passat waar ze op 4 weken tijd 2 maal de ruit hebben ingetikt en de GPS hebben proberen meenemen (1 keer gelukt, de andere keer niet en was alles half losgevezen)
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 12 jul 2013, 10:34
door Hagar
Patrick Verhoeff schreef:Ik ben eergisteren ook aangesproken door mijn overbuurman, die stond afgelopen weekend s'nachts op zijn balkon en toen stopte er een scooter met twee gastjes met noordafrikaans uiterlijk bij mijn auto en die hebben foto's gemaakt van mijn velgen en van de auto.
Zullen wel mooie foto's zijn geworden die in de nacht zijn gemaakt, hebben die 'gastjes met Noord-Afrikaans uiterlijk' geen Google Afbeeldingen?
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 14 jul 2013, 01:00
door Ollie
Bij de meeste auto`s word tussen 01:00 - 06:00 in gebroken?
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 16 jul 2013, 13:15
door mhoutman
Het verbaast mij eerlijk gezegd dat er niet meer reacties op deze thread zijn.
Dit betekent dus dat ook de eigenaren van een Golf VII potentieel slachtoffer zijn van diefstal van hun navigatie systeem. Dit geval staat overigens niet op zichzelf want ik heb elders al gelezen dat dit bij één dealer met meerdere Golf VI's - voor aflevering - is gebeurd.
Is het niet eens een idee als verschillende auto fora hun krachten gaan bundelen om samen met de automobielimporteur(s) een betere registratie - zoals dat wel in Duitsland gebeurd - bij de overheid te bewerkstelligen ?!
Uiteindelijk is niemand hierbij gebaar en dit kan toch niet zo langer doorgaan, we worden zo allemaal "sitting ducks"
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 22 jul 2013, 13:36
door Stoffn
Ongelooflijk...
Re: Ook bij de 7
Geplaatst: 22 jul 2013, 13:49
door Lay
mhoutman schreef:Het verbaast mij eerlijk gezegd dat er niet meer reacties op deze thread zijn.
Dit betekent dus dat ook de eigenaren van een Golf VII potentieel slachtoffer zijn van diefstal van hun navigatie systeem. Dit geval staat overigens niet op zichzelf want ik heb elders al gelezen dat dit bij één dealer met meerdere Golf VI's - voor aflevering - is gebeurd.
Is het niet eens een idee als verschillende auto fora hun krachten gaan bundelen om samen met de automobielimporteur(s) een betere registratie - zoals dat wel in Duitsland gebeurd - bij de overheid te bewerkstelligen ?!
Uiteindelijk is niemand hierbij gebaar en dit kan toch niet zo langer doorgaan, we worden zo allemaal "sitting ducks"
Je doet hier niets tegen. De meeste navi systemen verdwijnen naar het buitenland. En zolang men lekker goedkoop een navi wilt scoren en dus blijft kopen bij deze gasten wordt het in stand gehouden.
Volgens VW was dit systeem niet te stelen, net zoals ze eerder bij de RNS 510 beweerde. Maar dieven zitten niet stil en elektronica is altijd te kraken. Wat dat betreft heeft Audi het beter voor elkaar bij de nieuwe A3 met het ingebouwde scherm.