Pagina 1 van 1
Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 07 aug 2013, 19:49
door Tim240
Mijn vrienden willen binnenkort met ze alle naar de Nurburgring. Nou weet ik dat de standaard remmen van de V gti niet de beste zijn maar zouden ze het wel vol houden? Ik ben een amateur op race gebied dus ik zou ook weer niet het onderste uit de kan halen.
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 07 aug 2013, 20:47
door sitechris
Hangt er van af wat je tempo is en hoeveel rondjes je gaat rijden. De remmen van GTI-tjes zijn niet top, maar als je enigszins normaal doet dan lijkt het me geen probleem. En als je fading voelt, dan even wat rustiger aan doen of even pauze houden na je rondje.
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 07 aug 2013, 22:00
door Tim240
Oke, naja we zijn van plan na ieder rondje wel even pauze te houden dus dat komt wel goed uit dan

Zijn er nog slimme dingen om te doen zodat ze het langer uit houden? Misschien moet ik mijn reservewiel er maar even uit gooien

Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 07 aug 2013, 22:15
door Renekesgti
Wat je zeker niet moet doen is slepend remmen. Liever hard en kort remmen. Zo stook je de minste hitte in de remmen.
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 07 aug 2013, 22:36
door Tim240
Dan doen we dat maar niet

Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 07 aug 2013, 23:05
door wehoo
Als je de eerste ronde de
ringtaxi kunt bijhouden, zou je in de tweede ronde wellicht een probleem met je remmen hebben. Ik betwijfel of je dit lukt, zodat je je ook geen zorgen over de remmen hoeft te maken.
http://www.nuerburgring.de/nl/angebote/ ... -taxi.html
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 07 aug 2013, 23:49
door Spuugemmer
Hoe slechter je rijdt hoe zwaarder je remmen het hebben. Het is niet hoe sneller je je rondje maakt hij zwaarder je remmen het hebben. Althans daar zit wel een kantelpunt in maar dan kom je idd in de klasse waar wehoo het overheeft.
Je kan de rembekrachtiger nog een beetje aanpassen met vcds maar dat maakt weinig verschil met standaard remmen. Alleen dat het ABS meer blokkering toelaat.
Belangrijk is dat je niet te veel van jezelf moet verwachten is een andere sneller....boeiend dan is dat zo... Die heeft misschien al 1000 rondjes gedaan en 5 auto's afgeschreven.
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 07 aug 2013, 23:58
door wehoo
Deze klasse dus:
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 08 aug 2013, 01:04
door Tim240
Haha... Nou die ga ik zeker niet bijhouden
Nee je moet inderdaad je eigen rit rijden. Was al niet van plan heel veel risico te nemen want het zou toch jammer zijn als we de vangrail van dichtbij gingen bekijken.
Een vriend van mij reed vorige week met zijn polo gti(9n2 dacht ik) uit 2007 op het circuit en vertelde dat hij een melding van oververhitte remmen oid kreeg, kan dit? Of heeft hij heel wat anders gezien?

Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 08 aug 2013, 14:15
door wehoo
Melding oververhitte remmen zal niet juist zijn. Dit wordt niet weergegeven.
Geel remsymbool: remvoering versleten.
Rood remsymbool: handrem aangetrokken.
Rood remsymbool: (indien de handrem niet is aangetrokken) te lage remdruk (vloeistof niveau te laag).
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 08 aug 2013, 14:44
door Spuugemmer
Misschien door te veel temp in het remsysteem kokende remvloeistof.
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 09 aug 2013, 00:24
door Tim240
wehoo schreef:Melding oververhitte remmen zal niet juist zijn. Dit wordt niet weergegeven.
Geel remsymbool: remvoering versleten.
Rood remsymbool: handrem aangetrokken.
Rood remsymbool: (indien de handrem niet is aangetrokken) te lage remdruk (vloeistof niveau te laag).
Ahh... Oke dan moet het een van deze meldingen zijn geweest ga ik vanuit.
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 09 aug 2013, 07:32
door MkVI Nmgn
De GTI's worden op de ring getest voordat ze in productie gaan dus maak je maar niet zo een zorgen.
Belangrijkste is niet slepend remmen maar hard en kort
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 09 aug 2013, 11:56
door wehoo
Testbaan VW:
Ehra-Lessien, Duitsland:
The BBC’s Top Gear program recently took the Bugatti Veyron for a quick test drive — a very quick test drive. James May was asked to test the car’s top speed, and there was apparently only one place in the world it could be done — Volkswagen’s super-secret test facility in Germany, Ehra-Lessien.
(
http://googlesightseeing.com/2007/03/su ... est-track/)
Testbanen van de auto-industrie:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =34&t=5068
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 09 aug 2013, 12:24
door Tim240
Ik denk dan dat we gewoon maar gaan rijden op de ring:D
Altijd leuk die filmpjes van Top Gear. Ik wil ook wel zo'n baan:P
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 09 aug 2013, 12:32
door wehoo
Zo wil je toch niet eindigen? Er rijdt van alles rond tijdens de "touristikfahrten". Maak je een ongeluk worden de afsleepkosten, de baanreparatie en de duur van stillegging van de baan in rekening gebracht. Dat bedrag kan aardig oplopen.
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 09 aug 2013, 12:53
door MkVI Nmgn
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 10 aug 2013, 13:26
door Tim240
Wow... Schokkende beelden. Nee zo wil ik mijn golfje niet zien eindigen.
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 10 aug 2013, 13:41
door VPRgti
Zeker goed te doen, heb er nu al 6 rondjes op zitten met dezelfde remblokken, gewoon standaard van de vw garage.
ga na dit setje denk ik wel overstappen naar ferodo ds2500 omdat deze toch net ff wat meer aankunnen kwa hitte, plus er komt een stuk minder stof vanaf..
Re: Met standaard remmen op de Nurburgring.
Geplaatst: 10 aug 2013, 15:03
door Tim240
Leuk filmpje...
Oke.. Aan de remmen moet het niet liggen dus
