Afgelopen maandag gebeurde mij het het gene wat al vaker naar voren is gekomen bij een Tsi motor, de motor begon ongelofelijk te schudden en onregelmatig te lopen en vroeg om olie...hierbij wil ik jullie mijn verhaal wat ik aan Pon heb gestuurd mededelen,vanmorgen heb ik de auto opgehaald en de rekening à €1557,- betaalt, nu maar hopen dat Pon mij een coulance wil geven, dit mag toch niet gebeuren bij een auto van 3 jaar oud en iets meer aks 47187 km op de teller?
Wat denken jullie?, moet toch op zijn minst een coulance ontvangen?

Goedemiddag heer en mevrouw,
Ik schrijf u deze mail(jammer genoeg) omdat ik gisteren ben getroffen met het volgende,
Ik rij sinds 1,5 jaar een witte golf 2.0 Gti van september 2010, inmiddels staat er 47187 km op en heeft de auto netjes zijn beurten gehad.
Helaas overkwam mij gisteren het volgende, ik start de auto om een paar boodschappen te doen,op het moment van starten gaat het olielampje branden en gaat vervolgens direct weer uit,ik ben gaan rijden en tijdens het rijden niks aan de hand, nadat ik klaar was met boodschappen doen alles in de auto gezet en vervolgens de auto gestart, wederom ging het lampje branden en vervolgens direct weer uit, eenmaal thuis gekomen de auto neergezet,motorkap open gedaan en er een kwart liter olie bij gedaan(Shell helix ultra AV-L 5W30, gekocht bij de dealer)
Maar toen gebeurde het, ik heb netjes de kap dicht gedaan en wilde de auto gelijk in de garage zetten, ik start de auto en vervolgens begint de auto heel onregelmatig te lopen en te schokken, maar het olielampje bleef uit.....ik heb de auto direct uitgezet en een half uur gewacht, vervolgens weer gestart en wederom begon de auto moeilijk te lopen,en onregelmatig te draaien/schudden, ik heb de auto naar binnen gereden( lees 2 meter naar achteren) en vervolgens de mobiliteitsservice ingeschakeld, die is gekomen en heeft middels de computer geconstateerd dat het iets met de kettingspanner moest wezen en dat er niet meer mee gereden mocht worden,vervolgens is er een bergingsauto gekomen en heeft de auto mee genomen naar auto Hoogenboom in Spijkenisse.
Vanmorgen gebeld door de dealer en die heeft mij het volgende mede gedeeld:
Zij moeten de kettingspanners, de distributieketting,de nokkenassen versteller volgens de TPI die bekend zijn gaan vervangen, de kosten hiervan bedragen inclusief arbeid € 1556,57 daar komt bij dat wanneer deze werkzaamheden gedaan zijn, de dealer pas kan constateren of er geen vervolgschade aan is, met andere woorden, het kan zijn dat er meer schade is ontstaan door dit euvel.
Beste medewerkers van Pon, ik hoop dat ik mijn mail zorgvuldig heb samengevat, en het gaat mij vooral om het feit dat een auto van meer dan € 42000,- en 3 jaar en 2 weken oud is toch niet met zo'n mankement kan komen te staan?,vooral de combinatie van olie bijvullen wat de auto aangaf(weliswaar alleen bij het starten) en het spontaan beginnen te schudden en onregelmatig lopen kan ik niet begrijpen bij zo'n jonge auto.
Ik wil u hierbij dan ook vragen om mij hierbij te helpen en te voorzien van een passende, doch nette oplossing in de financiën.
Maar nogmaals het feit dat bij zo'n jonge auto dit kan voorkomen verbaasd mij enorm,en verder staat de auto nu bij auto Hoogenboom en kan ik er op dit moment ook niet mee rijden,ik hoop dat u mij dus op korte termijn kan voorzien van een passende oplossing bij dit toch wel grote probleem.
Ik hoop op korte termijn van u te mogen horen welke coulance u mij en de auto kunt bieden.
Met vriendelijke groet,
Marco Vogelaar