Heeft iemand weleens led voetverlichting ingebouwt?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
MichelB!
Type auto: Golf MK5 GTI

Heeft iemand weleens led voetverlichting ingebouwt?

Bericht door MichelB! »

Ik wilde eigenlijk van die Led buizen of strips bij de voeten monteren.
Maar zou graag een beetje informatie willen over het aansluiten en het schakelen.
Gewoon een +30 vanaf de accu afhalen en dan naar binnen?
Ik wil hem eigenlijk via de verlichtingschakelaar kunnen bedienen, is dit mogelijk?

GOLF 5 GTI

Laat me iets weten.
brouwerpowerfm

Re: Heeft iemand weleens led voetverlichting ingebouwt?

Bericht door brouwerpowerfm »

waarom zou je daar led balken onder zetten. Je kunt er toch ook gewoone orginele voetverlichting inzetten. deze kun je makkelijk openmaken en het gloeilampje vervangen door een Led.
MichelB!

Bericht door MichelB! »

brouwerpowerfm schreef:waarom zou je daar led balken onder zetten. Je kunt er toch ook gewoone orginele voetverlichting inzetten. deze kun je makkelijk openmaken en het gloeilampje vervangen door een Led.

Ja oké, maar ik wilde hem eigenlijk via een schakelaar of via de verlichtingsschakelaar aan en uit kunnen zetten. Dat je tijd het rijden verlichting bij de voeten hebt.
Is dit mogelijk bij originele voetverlichting?
justin--92
Type auto: Polo 6r GTI

Bericht door justin--92 »

MichelB! schreef:

Ja oké, maar ik wilde hem eigenlijk via een schakelaar of via de verlichtingsschakelaar aan en uit kunnen zetten. Dat je tijd het rijden verlichting bij de voeten hebt.
Is dit mogelijk bij originele voetverlichting?

Deze voetverlichting brand bij mij ook tijdens het rijden ?? En via de boordcomputer kan ik de sterkte dmv percentage instellen

@brouwerpowerfm Als je die lichtjes openmaakt en het lampje vervangt voor een ledlampje, is dat alles? Of heb je andere stroomtoevoer nodig, of krijg je foutmelding ??
Gr. Justin

Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
SteveO
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Bericht door SteveO »

Toen ik overging op een 30-byte boordnetmodule, kwam ik in Byte 16 de optie 'Ambient Lighting via Footwell Lighting Active'. Het lijkt mij als je deze optie inschakelt, je voetverlichting ook brandt gedurende het rijden. Als je dan over een MFA+ beschikt, zou je via Lights & Vision zelf de voetverlichting kunnen bedienen. En anders in deze Byte 16 de sterkte instellen van het licht.

Afbeelding

Ik heb dit zelf nog niet geinstalleerd, maar nu ik mij er zelf zo in verdiep ga ik het misschien nog wel overwegen. :mrgreen:

Iemand die weet waar ik zo'n complete voetverlichting inbouwset met rode LED's kan krijgen?
brouwerpowerfm

Bericht door brouwerpowerfm »

@justin
Ja hoor, is een fluitje van een cent. gewoon gloeilampje eruit en led er in steken.
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Heb meerdere keren originele voetenverlichting ingebouwd in golf 5 6 en polo voor en achter.

Bij een golf 6 kan je het idd tijdens het rijden, op gewenste sterkte, laten branden
Bij een Golf 5 kan je het in principe niet tijdens het rijden laten branden, alleen bij de laatste modellen met een 30 bytes boordnet lukt dat. (@ steveO:weet trouwens niet of dit ook werkt bij achteraf ingebouwde 30 bytes boordnet)

Als je vervangt voor led, moet je wel canbusled nemen
MVG EMServices

Afbeelding
SteveO

Bericht door SteveO »

@Staffpride

Weet jij waar ik zo'n compleet inbouwset kan bestellen (voetverlichting en rode canbusleds)?
KnuffelTurk

Bericht door KnuffelTurk »

SteveO schreef:@Staffpride

Weet jij waar ik zo'n compleet inbouwset kan bestellen (voetverlichting en rode canbusleds)?
Bij staffpride of klouxone ;)
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk

''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
bzb

Bericht door bzb »

bij mij fikte de leds eruit , ik denk omdat ik hem niet op 100% had, leds daar is ook veel te fel eigenlijk als t donker wordt
staffpride
Contacteer:

setje (eventueel met inbouw) kan je idd bij ons bestellen zoals knuffelturk zegt.
maar volgens mij ben je zelf handig genoeg om het in te bouwen ;)
Setje kan je dan ook zelf bestellen bij kufatec.

de rode leds ( die niet uitfikken) kan ik wel voor je leveren, want dat levert kufatec zelf niet.
MVG EMServices

Afbeelding
MichelB!

Bericht door MichelB! »

Heeft iemand foto's van die rode canbus led's?
En waar kan je die bestellen, (link).
MichelB!

Bericht door MichelB! »

staffpride schreef:

setje (eventueel met inbouw) kan je idd bij ons bestellen zoals knuffelturk zegt.
maar volgens mij ben je zelf handig genoeg om het in te bouwen ;)
Setje kan je dan ook zelf bestellen bij kufatec.

de rode leds ( die niet uitfikken) kan ik wel voor je leveren, want dat levert kufatec zelf niet.

Ik heb net is gekeken voor het instellen van de lichtsterkte, maar mijn OK/RESET knop op de ruitenwisserhendel doet niks...
Heb in het boekje gekeken, daar staat contact aan en als de auto in het display komt éénmaal op de ok/reset knop drukken.
Maar hij doet niks, ook niet 2 sec. ingedrukt houden, met loopende motor. helemaal niks..? En ik zie ook geen auto in het display.
Iemand info over het instellen.

En ik heb in de voetverlichting is een rode led ingedaan, maar bij de gloeilamp heb je meer licht dan die rode led naar mijn weten in.
Ik denk dat ik toch van die led buizen of wat jullie hier aangeven erin maak. heeft iemand daar foto's van, en waar je het kunt bestellen.
staffpride
Contacteer:

MVG EMServices

Afbeelding
MichelB!

Bericht door MichelB! »

staffpride schreef:Hier wat foto's van bij mij

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... t=footwell

Oke ziet er wel mooi uit ja!
Heb je de voetverlichting via de verlichtingschakelaar geschakeld?
Ik heb dan een MK5 GTI van 2007, bij de 12V aansluiting voorin het dashboard vakje zit een lampje in.
Als je de verlichting aanzet gaat het lampje in de 12V aansluiting branden.
En ik zat is te denken of het mogelijk was om dan de voetverlichting daarbij te zetten.
Dat als je de verlichting aanzet dat de voetverlichting ook aangaat.
staffpride
Contacteer:

Over je ok/reset knop.
Dat is volgens mij niet de knop voor de menu's.
je moet de knop op het uiteinde van je handle naar beneden ingedrukt houden. Dan krijg je de overige menu's te zien (als je een mfa+ hebt zonder stuurbediening)

bij mij zat voor er al vanaf fabriek in, achter heb ik zelf bijgebouwd. Vanaf fabriek zit het op de boordnet aangesloten en dan is het dus via je mfa in te stellen.

eventueel kan je, zoals jij het wil, het ook via de 12 volt aansluiten, dan brand het idd als je je licht aan zet, maar niet met deur openen. Ook kan je dan niet via je mfa instellen.
MVG EMServices

Afbeelding
MichelB!

Bericht door MichelB! »

staffpride schreef:Over je ok/reset knop.
Dat is volgens mij niet de knop voor de menu's.
je moet de knop op het uiteinde van je handle naar beneden ingedrukt houden. Dan krijg je de overige menu's te zien (als je een mfa+ hebt zonder stuurbediening)

bij mij zat voor er al vanaf fabriek in, achter heb ik zelf bijgebouwd. Vanaf fabriek zit het op de boordnet aangesloten en dan is het dus via je mfa in te stellen.

eventueel kan je, zoals jij het wil, het ook via de 12 volt aansluiten, dan brand het idd als je je licht aan zet, maar niet met deur openen. Ook kan je dan niet via je mfa instellen.

Ik heb nog eens gekeken daar die hendel, maar er gebeurt nog steeds niks...
Ja ik heb geen knoppen op het stuur.
Ik begrijp er niets meer van.

Deze led lampjes kwam ik nog tegen, zou dit iets zijn?
http://nl.aliexpress.com/item/Car-LED-f ... 31643.html

Of gewoon rode ledjes in de originele lampjes doen.
Maar dan wel felle leds.
SteveO

Bericht door SteveO »

@MichelB

Jij beschikt wel over een MFA+ (groot boordcomputer)? Je moet dan de 1 van de pijltjes toetsen aan het uiteinde van je ruitenwisser hendel 2-3 sec. ingedrukt houden. Dan verschijnt het hoofdmenu in beeld en zou je via Setup bij diverse instellingen moeten komen.

Mocht dit niet werken, dan zou je waarschijnlijk hetzelfde probleem gehad hebben als toen ik net een MFA+ had laten inbouwen. Bij mij kwam toen eerst ook geen menu naar voren. Dit bleek uiteindelijk te komen omdat de nieuw geplaatste MFA+ tellerbak dacht dat ik nog stuurwielbediening had. Deze gereset met Vagcom en probleem opgelost:

Via VCDS naar 17 - Instruments >> 10 - Adaptation >> Channel 00 - READ >> Value 000 - SAVE >> Close Controller. Auto paar uur uit laten, en menu zou tevoorschijn moeten komen.
MichelB!

Bericht door MichelB! »

SteveO schreef:@MichelB

Jij beschikt wel over een MFA+ (groot boordcomputer)? Je moet dan de 1 van de pijltjes toetsen aan het uiteinde van je ruitenwisser hendel 2-3 sec. ingedrukt houden. Dan verschijnt het hoofdmenu in beeld en zou je via Setup bij diverse instellingen moeten komen.

Mocht dit niet werken, dan zou je waarschijnlijk hetzelfde probleem gehad hebben als toen ik net een MFA+ had laten inbouwen. Bij mij kwam toen eerst ook geen menu naar voren. Dit bleek uiteindelijk te komen omdat de nieuw geplaatste MFA+ tellerbak dacht dat ik nog stuurwielbediening had. Deze gereset met Vagcom en probleem opgelost:

Via VCDS naar 17 - Instruments >> 10 - Adaptation >> Channel 00 - READ >> Value 000 - SAVE >> Close Controller. Auto paar uur uit laten, en menu zou tevoorschijn moeten komen.
Je bedoeld een groot radio/navigatie scherm? Nee die heb ik niet, ik heb er een RNS300 in zitten.
Zit daar nu verschil in, in een rns300 of een 510? Is dat bij mij nu ook mogelijk om hem via de vagcom te resetten?
Zoja waar zou ik dit kunnen laten doen?
SteveO

Bericht door SteveO »

MichelB! schreef:

Je bedoeld een groot radio/navigatie scherm?[...]
Nee, het MFA+ is je boordcomputer tussen je snelheidsmeter en je toerenteller:
Afbeelding
MichelB!

Bericht door MichelB! »

SteveO schreef:
MichelB! schreef:

Je bedoeld een groot radio/navigatie scherm?[...]
Nee, het MFA+ is je boordcomputer tussen je snelheidsmeter en je toerenteller:
Afbeelding

Oow sorrie, nee die heb ik niet. Ik heb er één met twee helften.
Dus is dit niet mogelijk dan?
SteveO

Bericht door SteveO »

Dan beschik je hoogstwaarschijnlijk over de 'halve boordcomputer', waar je geen menu in kan opvragen. Dan werken de bovengenoemde knoppen(combinaties) ook niet in jouw auto en kan je niks instellen.
MichelB!

Bericht door MichelB! »

SteveO schreef:Dan beschik je hoogstwaarschijnlijk over de 'halve boordcomputer', waar je geen menu in kan opvragen. Dan werken de bovengenoemde knoppen(combinaties) ook niet in jouw auto en kan je niks instellen.

Oké dank voor jullie info, maar nu ben ik alleen nog opzoek naar felle rode ledjes.
Want ik had eerst mijn rode interieurlichtjes geprobeerd, maar die geven te weinig licht.
MichelB!

Bericht door MichelB! »

staffpride schreef:Hier wat foto's van bij mij

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... t=footwell

Wat voor rode led's heb jij erin zitten Staffpride?
En waar kan je die bestellen?
MichelB!

Bericht door MichelB! »

SteveO schreef:Dan beschik je hoogstwaarschijnlijk over de 'halve boordcomputer', waar je geen menu in kan opvragen. Dan werken de bovengenoemde knoppen(combinaties) ook niet in jouw auto en kan je niks instellen.

Hallo Staffpride en SteveO krijg ik nog antwoord??
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”