Pagina 1 van 1

Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 30 jun 2014, 22:08
door Crokko
Goedendag mensen,

Ik wil mijn remmen upgraden, maar kan even geen beslissing maken mbt de remblokken, vandaar dit topic.
Rondom zullen er nieuwe OEM remschijven worden gemonteerd en de huidige remleidingen worden vervangen door Goodridge RVS omwonden.

Op dit moment lijken de Ferodo DS2500 remblokken de meest logische keus, maar is dit wel verstandig?
Als je naar ervaringen gaat zoeken, worden de volgende nadelen veel genoemd:
  • Piepen
  • Veel remstof
  • geen slijtageindicator
Om het piepen te voorkomen zou de remstijl aangepast moeten worden van slepend remmen, naar kort en krachtig remmen.
Ik ben bang, dat ik met de Ferodo DS2500 teveel comfort in moet leveren of valt dat mee?

Wat zijn de alternatieven?
Merken, typenummers en ervaringen zijn meer dan welkom

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 01 jul 2014, 00:27
door Schippersss
Piepen ben ik nog niet tegen gekomen. Veel remstof zou kunnen op circuit , maar de blokken bijten zich ook dan goed vast. Heb overigens geen last van piepen en remstof valt mij nog ook wel mee.

Alternatief is pagit, ebc yellow, ate, en nog een aantal.

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 01 jul 2014, 04:17
door Lorenzogti
Ik heb ds2500 onder mijn ed30 gehad

Alle voorzorgsmaatregelen getroffen , netjes inremmen, schuine kantjes eraf, etc

Piepte als een gek... Voortaan weer oem

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 01 jul 2014, 11:39
door Crokko
2 antwoorden, met zeer uiteenlopende ervaringen.

Als ik ze vergelijk, vraag ik me af of de diameter van de schijven van invloed zijn op het piepgedrag van de DS25000?

Maar goed, wat zijn de alternatieven, hawk? Of piepen die ook?

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 01 jul 2014, 13:17
door Vince82
Op dit moment rij ik met mijn Bmw met Zimmerman schijven icm met EBC yellow stuff blokken. Tot nu toe een heerlijke combi, bijna nooit last van piepen of andere narigheid. Heb wel alles netjes ingereden.

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 01 jul 2014, 14:08
door Tim240
Ik heb zimmermann schijven en Ferodo premier blokken. Deze zijn net iets beter als oem blokken. Ze hebben nog nooit gepiept :D

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 05 jul 2014, 12:17
door Tino
Crokko schreef:Goedendag mensen,

Ik wil mijn remmen upgraden, maar kan even geen beslissing maken mbt de remblokken, vandaar dit topic.
Rondom zullen er nieuwe OEM remschijven worden gemonteerd en de huidige remleidingen worden vervangen door Goodridge RVS omwonden.

Op dit moment lijken de Ferodo DS2500 remblokken de meest logische keus, maar is dit wel verstandig?
Als je naar ervaringen gaat zoeken, worden de volgende nadelen veel genoemd:
  • Piepen
  • Veel remstof
  • geen slijtageindicator
Om het piepen te voorkomen zou de remstijl aangepast moeten worden van slepend remmen, naar kort en krachtig remmen.
Ik ben bang, dat ik met de Ferodo DS2500 teveel comfort in moet leveren of valt dat mee?

Wat zijn de alternatieven?
Merken, typenummers en ervaringen zijn meer dan welkom

Crokko heb ook DS 2500 met DBA schijven en Goodridge RVS het remt beter als OEM en piept niet
Afbeelding

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 08 jul 2014, 15:38
door Crokko
Bedankt voor de reacties.

Bestelling is geplaatst.
Het Ferodo DS2500 met Goodrich rvs omwonden leidingen.
De schijven worden ook vervangen, door OEM.

Dit topic zal ik nog eens aanvullen met mijn ervaring zodra ik deze heb.

Voor het inrijden van de remmen nog tips?
Als ik de rem-inrijdverhalen op het internet lees, zijn ook daar de meningen enorm over verdeeld.

De een zegt, 500km rustig remmen en heftig remmen voorkomen.
De ander zegt, 4 x remmen van 200 naar 80 met koelpauzes. Enz enz

Volgens mij moet je gewoon normaal rijden en je ding doen, zoals je altijd doet.

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 08 jul 2014, 15:54
door p78
wat heet 'normaal' :lol:

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 08 jul 2014, 16:18
door Crokko
p78 schreef:wat heet 'normaal' :lol:
"normaal rijden".

Daar is een standaard voor, deze standaard is je aangeleerd tijdens de lessen (theorie en praktijk), waarmee je als het goed is je rijbewijs behaald hebt. ;) :D

"zoals je altijd doet"
Is een marge op die standaard, geen vrijwaring. :lol:

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 08 jul 2014, 18:04
door Schippersss
Ik heb ze gewoon zo als je altijd remt. Inremmen van deze blokken vind ik wel best lang, na 1000km begonnen ze pas echt lekker te 'bijten' bij mijn R20 set.

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 09 jul 2014, 10:02
door Tino
gewoon (..... normaal ) rijden niet , 4 x remmen van 200 naar 80 met koelpauzes. Enz enz want dan verglazen je blokken en remt hij echt slecht :cry: had zelf geremt volgens bijlage van Ferodo wat op bovenstaande lijkt en zijn toen ook verglaazt en remde zeer slecht dus weer demonteren even schuren en toen was het goed.
Bij nieuwe schijven en blokken zijn beide opervlakte recht dus remt vrij snel goed ;)
Je moet wel even het oude stekkertje van de rembloken door verbinden en terug plaatsen anders brand je slijtage lampje :!:

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 09 jul 2014, 10:33
door Crokko
Zoals Schippersss schrijft lijkt mij het meest logisch.

@Tino

Begrijp ik uit je verhaal, dat geen van de voorgeschreven inrem-methodes eigenlijk werkte?
Tino schreef:Bij nieuwe schijven en blokken zijn beide opervlakte recht dus remt vrij snel goed ;)
Beide oppervlakten zijn recht, maar lopen niet evenwijdig, daar is het inremmen toch eigenlijk voor?

De slijtageindicator laat ik er waarschijnlijk uit coderen.

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 09 jul 2014, 11:27
door Renekesgti
Tino schreef:gewoon (..... normaal ) rijden niet , 4 x remmen van 200 naar 80 met koelpauzes. Enz enz want dan verglazen je blokken en remt hij echt slecht :cry: had zelf geremt volgens bijlage van Ferodo wat op bovenstaande lijkt en zijn toen ook verglaazt en remde zeer slecht dus weer demonteren even schuren en toen was het goed.
Bij nieuwe schijven en blokken zijn beide opervlakte recht dus remt vrij snel goed ;)
Je moet wel even het oude stekkertje van de rembloken door verbinden en terug plaatsen anders brand je slijtage lampje :!:
Of wegschrijven met VAGCOM.

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 09 jul 2014, 11:56
door Crokko
Renekesgti schreef:
Tino schreef:gewoon (..... normaal ) rijden niet , 4 x remmen van 200 naar 80 met koelpauzes. Enz enz want dan verglazen je blokken en remt hij echt slecht :cry: had zelf geremt volgens bijlage van Ferodo wat op bovenstaande lijkt en zijn toen ook verglaazt en remde zeer slecht dus weer demonteren even schuren en toen was het goed.
Bij nieuwe schijven en blokken zijn beide opervlakte recht dus remt vrij snel goed ;)
Je moet wel even het oude stekkertje van de rembloken door verbinden en terug plaatsen anders brand je slijtage lampje :!:
Of wegschrijven met VAGCOM.
Crokko schreef:De slijtageindicator laat ik er waarschijnlijk uit coderen.
;)

Re: Remblokken: alternatief Ferodo DS2500

Geplaatst: 09 jul 2014, 14:37
door Tino
Crokko schreef:Zoals Schippersss schrijft lijkt mij het meest logisch.

@Tino

Begrijp ik uit je verhaal, dat geen van de voorgeschreven inrem-methodes eigenlijk werkte?
Tino schreef:Bij nieuwe schijven en blokken zijn beide opervlakte recht dus remt vrij snel goed ;)
Beide oppervlakten zijn recht, maar lopen niet evenwijdig, daar is het inremmen toch eigenlijk voor?

De slijtageindicator laat ik er waarschijnlijk uit coderen.
Gewoon remmen werkt het beste dus niet overdreven wamte in brengen ;)