Pagina 1 van 1
Golf R32
Geplaatst: 13 nov 2014, 14:30
door Koreaan
Hallo forumleden,
Ik heb een mooie R32 op het oog, echter lees ik internet verscheidene horror verhalen over de ketting.
Wanneer moet deze gewisseld worden, las dat een reparatie bij dealer oploopt richting 4K.
Wat zijn jullie ervaringen, degene die ik op het oog heb heeft zo'n 80k gedraaid.
Alvast dank!
Re: Golf R32
Geplaatst: 13 nov 2014, 18:47
door wehoo
edit.
Re: Golf R32
Geplaatst: 13 nov 2014, 18:52
door Golf88
Heb je een link waar we deze R kunnen zien?
Re: Golf R32
Geplaatst: 13 nov 2014, 19:12
door Koreaan
Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 09:21
door NL_MK5 GTI
Ziet er netjes uit, alleen het leer hou ik niet van. En vind de prijs heel pittig, daar koop je ook een mk6 gti voor. Gr.
Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 09:59
door yal
Koreaan schreef:Hallo forumleden,
Ik heb een mooie R32 op het oog, echter lees ik internet verscheidene horror verhalen over de ketting.
Wanneer moet deze gewisseld worden, las dat een reparatie bij dealer oploopt richting 4K.
Wat zijn jullie ervaringen, degene die ik op het oog heb heeft zo'n 80k gedraaid.
Alvast dank!
Als je ketting hoort slepen en rammelen na de start dan is deze aan vervanging toe.
Zo'n reparatie zou ik niet bij de dealer doen als er 4k voor gerekend zou worden

Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 11:06
door Fakkel
Persoonlijk zou ik ook voor een MK6 GTI gaan
Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 11:13
door HansR32
Auto lijkt verder netjes.
Interieur zou mijn smaak niet zijn, met name de lichte stoelen en het oubollige notenhout.
De standaard chromen grill vind ik ook mooier dat deze zwarte.
Gezien deze feiten is de auto net wat te duur. kilometerstand is netjes.
Uiteraard is het ook en kwestie van smaak.
Distributie ketting is inderdaad punt van aandacht.
Volgens mij hangt dit af van een aantal factoren.
- de juiste olie gebruiken
- olie op peil houden
- rustig warm rijden
- rijstijl
Mijn R32 heeft nu 100k gereden, en hoor totaal geen bijgeluiden.
Succes met de aankoop !!!
Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 11:16
door 73GTI
HansR32 schreef:
Distributie ketting is inderdaad punt van aandacht.
Volgens mij hangt dit af van een aantal factoren.
- de juiste olie gebruiken
- olie op peil houden
- rustig warm rijden
- rijstijl
Mijn R32 heeft nu 100k gereden, en hoor totaal geen bijgeluiden.
Succes met de aankoop !!!
+1
Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 13:04
door Koreaan
Beste allen,
Dank voor jullie reacties.
De R32 zal geen dagelijkse auto worden, meer een soort tourwagen voor weekendjes weg of over de Friese landweggetjes te rijden.
Over de gti 6 lees ik wisselende verhalen, schijnt nogal gevoelig te zijn voor ketting storingen.
Heb ook nog een ed30 op het oog, alles hangt af van de inruil van mijn Skoda RS
Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 14:22
door NL_MK5 GTI
Dan zal ik voor de ed 30 gaan gewoon een riem ipv ketting en makkelijk te chippen naar 300+ pk. En een stuk zuiniger als een R32.
Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 16:27
door yal
Maar het 6 cilinder geluid kan geen 4 cilinder tegenop!
Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 16:31
door NL_MK5 GTI
yal schreef:Maar het 6 cilinder geluid kan geen 4 cilinder tegenop!
Dat ben ik zeker met je eens[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Er zijn weinig 6 pitters die zo mooi klinken als van Vag.
Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 21:46
door Edition30
HansR32 schreef:"...."........".............
Mijn R32 heeft 100k gereden, en hoor totaal geen bijgeluiden.
Succes met de aankoop !!!
Daar gaat het juist toch om die bijgeluiden, dat is toch de kracht van de R32
Een Ed30 is heel gaaf, heeft zo zijn voordelen en het geluid is ook niet onaardig, maar het geluid van een R32 is natuurlijk super.
Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 22:27
door gti-n
Grote voordeel van r is toch wel dat het een 4-motion is en het geluid is geweldig!
Re: Golf R32
Geplaatst: 14 nov 2014, 23:27
door michel vwr32
gti-n schreef:Grote voordeel van r is toch wel dat het een 4-motion is en het geluid is geweldig!
Ik geniet er alle dagen van,heerlijk een plezier om de Golf V R32 te hebben.
Re: Golf R32
Geplaatst: 15 nov 2014, 08:46
door NL_MK5 GTI
michel vwr32 schreef:gti-n schreef:Grote voordeel van r is toch wel dat het een 4-motion is en het geluid is geweldig!
Ik geniet er alle dagen van,heerlijk een plezier om de Golf V R32 te hebben.
En is het verbruik nou veel meer als een Gti? Rij met mijn gti dsg 1:12,5 als ik heel goed me best doe 1:13,5.
Re: Golf R32
Geplaatst: 15 nov 2014, 13:37
door michel vwr32
NL_MK5 GTI schreef:michel vwr32 schreef:gti-n schreef:Grote voordeel van r is toch wel dat het een 4-motion is en het geluid is geweldig!
Ik geniet er alle dagen van,heerlijk een plezier om de Golf V R32 te hebben.
En is het verbruik nou veel meer als een Gti? Rij met mijn gti dsg 1:12,5 als ik heel goed me best doe 1:13,5.
Deze destijds nieuw aangekocht met DSG en de rest full option kleur Deepbleu Metallic wist ik wel dat deze auto een meerverbruik zou hebben ten overstaan van de GTI,waar ik met beide wagens heb proef gereden.De keuze viel toch op de V R32.
Ja verbruik hou ik ook wel in het oog,auto word bij de dealer onderhouden,lever zelf mijn olie zijnde Mobil 1 New-Life fullsyntetisch 0W/40.
Ik ben woonachtig omgeving Antwerpen en rij niet zoveel stad,wel rand-landwegen en snelwegen,durf meermaals naar Duitsland rijden dan komt het plezier van deze echt tot zijn recht,betreft soepelheid-weggedrag-geluid zekers=genieten.
Verbruik algemeen 1l:8,70 km = 11,50l/100 km op snelweg kan dit bij tempo 120 1l.:12.5 km.
Golf R32
Geplaatst: 15 nov 2014, 15:52
door NL_MK5 GTI
michel vwr32 schreef:NL_MK5 GTI schreef:michel vwr32 schreef:
Ik geniet er alle dagen van,heerlijk een plezier om de Golf V R32 te hebben.
En is het verbruik nou veel meer als een Gti? Rij met mijn gti dsg 1:12,5 als ik heel goed me best doe 1:13,5.
Deze destijds nieuw aangekocht met DSG en de rest full option kleur Deepbleu Metallic wist ik wel dat deze auto een meerverbruik zou hebben ten overstaan van de GTI,waar ik met beide wagens heb proef gereden.De keuze viel toch op de V R32.
Ja verbruik hou ik ook wel in het oog,auto word bij de dealer onderhouden,lever zelf mijn olie zijnde Mobil 1 New-Life fullsyntetisch 0W/40.
Ik ben woonachtig omgeving Antwerpen en rij niet zoveel stad,wel rand-landwegen en snelwegen,durf meermaals naar Duitsland rijden dan komt het plezier van deze echt tot zijn recht,betreft soepelheid-weggedrag-geluid zekers=genieten.
Verbruik algemeen 1l:8,70 km = 11,50l/100 km op snelweg kan dit bij tempo 120 1l.:12.5 km.
Valt me reuze mee had zeker gemiddeld 1:7 verwacht.