Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hallo heeft iemand hier ook last van vooral als ik de auto uit de garage rij piept en kraakt het het zijn de achter remmen
na eventjes gereden te hebben is dit over
heeft toevallig iemand ook 18 inc originele velgen voor gti te koop
""Anpassung der Intensivität der Bremsscheibentrocknung
Im Bremsen- bzw. ABS Steuergerät haben Sie die Möglichkeit beim VW Golf 7 die Intensität der Bremsscheibentrocknung anzupassen. Sollte Ihr Wagen zu quietschen neigen, wenn Sie diesen zum Beispiel bei regnerischer Witterung abgestellt hatten, kann das nervige trocknen der Scheibenbremsen verringert oder gar komplett deaktiviert werden um kein kratzen oder quietschen mehr zu haben."""
Je kunt ook contact opnemen met je VW-dealer, afhankelijk van je bouwjaar/-datum, is er nieuwe remvoering leverbaar.
Ik had dat ook in het begin toen ik hem net had. Na enkele keren remmen ging dat dan over.
Mijn collega met een gewone Golf 7 had dat ook in het begin.
Soms doet hij het tegenwoordig nog even als het wat kouder is, maar zeer sporadisch.
Mijn vorige Volkswagens hadden ook nooit piepende remmen dus een nieuwe zou dat al helemaal niet moeten doen.
Paar keer remmen en het gepiep is weg al lopen de remmen daarna nog niet lekker vrij.
Misschien heeft het te maken met de droogrem functie met regenval
of je moet heel handig zijn met de knoppen, ik krijg mn 6 ook niet in de handrem bocht trouwens, te slappe rem of auto te zwaar of te veel grip geen idee maar er gebeurt te weinig, heb het maar opgegeven
"Ik vermoed dat het geluid komt van vervuilde remschijven / roestvorming.
Het komt geregeld voor dat er roestvlokken op de remschijven komen als
de auto een nacht heeft stilgestaan. Als je dan de auto voor het eerst
weer pakt en dan de remmen gebruikt, hoor je dat de remblokken de
schijven iets schoonremt. Meestal is het geluid na twee a drie keer
remmen weg.
Hier is helaas niks aan te doen.
Bij ons is ook niks bekend over het vervangen van remblokken voor dit
probleem."
Een GTI 6 heeft geen "Bremsscheibentrocknung". Na één nacht is er amper roest op de schijven. Remsysteem op de juiste wijze invetten met kopervet en bij veelvuldige korte stukken krachtiger remmen voorkomt verglazing van de blokken. "Hangende" remmen veroorzaken ook piepen en op den duur verglazing van de blokken.
Barbaric schreef:Reactie garage na aangeven dat de remmen piepen:
"Ik vermoed dat het geluid komt van vervuilde remschijven / roestvorming.
Het komt geregeld voor dat er roestvlokken op de remschijven komen als
de auto een nacht heeft stilgestaan. Als je dan de auto voor het eerst
weer pakt en dan de remmen gebruikt, hoor je dat de remblokken de
schijven iets schoonremt."
Daar maakt de garage zich wel makkelijk vanaf, dan zou elke auto hier last van moeten hebben, wat volgens mij niet het geval is. Als ik mijne een week laat staan en er inderdaad goed roest op de schijven zichtbaar is dan heb ik geen gepiep, alleen even de eerste keer remmen inderdaad wat schurend geluid. Maar piepende remmen kan volgens mij niet van de roest komen.