Pagina 1 van 1

Milltek Valvesonic

Geplaatst: 01 jan 2015, 11:50
door MacFever
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met dit systeem op een Golf 7R ?
Zit er ergens een knop om de kleppen te openen of gaat dit automatisch ?
Bedankt
Eric

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 01 jan 2015, 13:02
door Real-One
Hallo,
Destijds heb ik daar ook naar gekeken, maar vond het nogal duur, voor een volledig systeem betaal je bijna €4000. Maar voor zover is weet gaan de kleppen automatisch open zoals bij de originele demper, deze wordt aangestuurd door de drive modus race of sport schakeling.

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 02 jan 2015, 10:03
door MacFever
Real-One schreef:Hallo,
Destijds heb ik daar ook naar gekeken, maar vond het nogal duur, voor een volledig systeem betaal je bijna €4000. Maar voor zover is weet gaan de kleppen automatisch open zoals bij de originele demper, deze wordt aangestuurd door de drive modus race of sport schakeling.
Heb je dan nu een "gewone" Milltek eronder of standaard ?

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 03 jan 2015, 17:06
door Real-One
Ik heb nu gewoon de originele uitlaat met een jm downpipe. De uitlaat klinkt goed met de kleppen open, en lekker stil als ze dicht zijn.

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 03 jan 2015, 17:07
door MacFever
Real-One schreef:Ik heb nu gewoon de originele uitlaat met een jm downpipe. De uitlaat klinkt goed met de kleppen open, en lekker stil als ze dicht zijn.
Hoeveel pk/nm heb je nu ?

Carbonio heb je ook ?

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 03 jan 2015, 17:15
door Bluepower
Als je een kleppen uitlaat systeem wilt, zou ik kijken naar het Powerboost valve system uit de UK.... Gemaakt van 100% 304 RVS, erg mooi afgewerkt, en erg kompleet ook..
Komt binnenkort een groupbuy van op het TT-forum..
Het is dat mijn TTS de deur uit moet ivm gezinsuitbreiding, anders was dat systeem onder de mijne gekomen(ik hoef geen scheurende, en toch ook roestende, Milltek zooi..)

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 03 jan 2015, 23:02
door Real-One
MacFever schreef:
Real-One schreef:Ik heb nu gewoon de originele uitlaat met een jm downpipe. De uitlaat klinkt goed met de kleppen open, en lekker stil als ze dicht zijn.
Hoeveel pk/nm heb je nu ?

Carbonio heb je ook ?
ik zit nu op 372,5pk en 492nm met een APR intake. Als ik op korte termijn een andere auto neem kan je de onderdelen misschien overnemen.

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 05 jan 2015, 11:33
door Green Hornet
Ik heb het als eerste in NL onder mijn Audi .... speciaal gekozen voor Valvesonic ..... maar niemand kan mij vertellen hoe het werkt op de S3 :?
Als je filmpjes op YouTube ziet (s5) dan zou het via driveselect (dynamic) open gezet kunnen worden.

Werkt bij mij niet. Daarnaast is het ook niet wenselijk omdat ik niet in de S stand wil rijden !

Als je bij Milltek kijkt op de website zie je ook een zwart kastje dat er tussen gezet moet worden, maar die zat er niet bij .....
Ik heb Milltek UK gemaild, maar die hielden na een paar klaag mailtjes van mijn kant op met reageren.
Ook JD weet niet hoe het werkt en is ook afhankelijk van dealer (die al bij de eerste vraag van niets wist) en fabrikant....

Achteraf had ik het anders gedaan, losse downpipe icm Remus einddemper....

En ik was meer dan € 4000 kwijt.

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 08 jan 2015, 22:31
door Race Eend
Ik denk dat het niet handig is van milltek om de valvesonic te benoemen bij modellen die standaard al valvesonic/kleppentechnologie hebben.
Dat hadden ze van milltek in het mailcontact dat je direct met ze had voorafgaand aan de aankoop, ook wel mogen vertellen. Zeker je het systeem al bij ze ging bestellen voor het op de markt uitgebracht was en het dus ook nergens te bekijken/testen was.


Het is een systeem wat bedacht is voor wagens die standaard geen kleppentechnologie hebben (zoals de S5 3.0 TFSI etc).

"ValveSonic is available for a range of modern high-performance vehicles that come from the factory without valve-controlled exhaust systems."

De Golf R 300 en de S3 2.0 TFSI 300pk hebben standaard al kleppen op de dempers zitten, die reageren op de rij-profielen.
Milltek doet niets anders dan deze dure klepjes ook op hun systeem te plaatsen (waar je ook de keuze hebt uit een goedkopere demper die geen kleppen heeft, dan staat hij altijd open).

Men creëert een verwachting door het systeem van de golf R en de S3 ook valvesonic te noemen. Terwijl het eigenlijk niets anders is dan wat op de vorige golf R ook zat, echter dan was het een vacuümklep en niet elektronisch gestuurd.

De adviesprijs is inderdaad ruim 4300 euro voor dit systeem (dat heb je gelukkig niet hoeven betalen). ;-)


Overigens zullen de uitlaatsystemen die geen kleppen hebben in de uitlaat, wel een storing in het systeem achterlaten, of je moet de kleppen loshalen van de originele dempers en dan ergens weg binden tegen de hitteschilden aan, als er nl niets op de stekkers zit, zal het systeem dat in het storingsgeheugen achterlaten).

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 09 jan 2015, 13:41
door Green Hornet
@ Mark

Klopt alleen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de kleppen open zet dmv een rijprofiel.

Is dat alleen dynamic ( wat dus meteen de S stand activeert wat ik niet wil) of ook individual ?
Individual lijkt in iedergeval niet te werken .....

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 09 jan 2015, 13:46
door bzb
belachelijk zo'n service van milpech :(

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 09 jan 2015, 14:50
door Green Hornet
tja ...
ze hebben ook een zelfde systeem zonder Valvesonic .. iets van € 700 minder ..... als ik dan toch geen controle heb over kleppen open of dicht ...

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 09 jan 2015, 15:03
door Schippersss
Hè green hornet, dat vraagt wel om een foto of filmpje van je Audi (s5?)

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 09 jan 2015, 21:14
door Real-One
Green Hornet schreef:@ Mark

Klopt alleen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de kleppen open zet dmv een rijprofiel.

Is dat alleen dynamic ( wat dus meteen de S stand activeert wat ik niet wil) of ook individual ?
Individual lijkt in iedergeval niet te werken .....
Voor zover ik weet gaan de kleppen alleen open in de sportstand van de dsg. Je kan het wel horen als je stil staat, uitlaat zal stationair meer geluid produceren. Met de overige profiel settings kan je de kleppen niet mee open zetten. Als je handmatig wil schakelen moet je ook eerst in de S zetten voordat de pook opzij duwt, anders gaan de kleppen ook niet open. Met een handbak zal deze wel open gaan in de race modus.

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 10 jan 2015, 14:53
door Green Hornet
Schippersss schreef:Hè green hornet, dat vraagt wel om een foto of filmpje van je Audi (s5?)
JD Facebook .... iets in sepang blauw maand of 2 geleden :mrgreen:

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 10 jan 2015, 14:55
door Green Hornet
Real-One schreef:
Green Hornet schreef:@ Mark

Klopt alleen is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik de kleppen open zet dmv een rijprofiel.

Is dat alleen dynamic ( wat dus meteen de S stand activeert wat ik niet wil) of ook individual ?
Individual lijkt in iedergeval niet te werken .....
Voor zover ik weet gaan de kleppen alleen open in de sportstand van de dsg. Je kan het wel horen als je stil staat, uitlaat zal stationair meer geluid produceren. Met de overige profiel settings kan je de kleppen niet mee open zetten. Als je handmatig wil schakelen moet je ook eerst in de S zetten voordat de pook opzij duwt, anders gaan de kleppen ook niet open. Met een handbak zal deze wel open gaan in de race modus.
mm bedankt voor de tip ik rij regelmatig met de flippers dus zal eerst eens in S zetten voordat ik naar manual ga.

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 11 jan 2015, 01:14
door Real-One
En merk je ook verschil?

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 11 jan 2015, 17:12
door Green Hornet
jipp, via S naar manueel en ik hoor de uitlaat bij lage toeren meer

Re: Milltek Valvesonic

Geplaatst: 11 jan 2015, 18:42
door Real-One
Mooi zo, dan is de werking toch hetzelfde.