Pagina 1 van 1
Zomerband
Geplaatst: 25 feb 2015, 16:25
door jochemstr
Ik ben momenteel aan het kijken voor, in ieder geval, 2 nieuwe zomerbanden in de maat 225/40/18 W/Y. De zomerbanden hebben momenteel 5,5 5,7 en 2,9 3,2 mm.
Momenteel zitten er Bridgestone Potenza's onder, nog van de volgende eigenaar. Nu zie ik bij deze
http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821 test van de ADAC dat de Potenza's niet erg goed scoren. Wat ik ook zie is dat de Goodyear Eagle F1 asymmetric erg goed scoort, tevens zijn deze momenteel in de aanbieding (20%) bij Kwikfit.
Hebben jullie ervaring met de Goodyear Eagle F1 assymmetric, of bevelen jullie toch een andere band aan? Ik heb al ervaring met Pirell P Zero Nero en de Conti sportcontact 5. Is de Goodyear beter, vergelijkbaar?
Re: Zomerband
Geplaatst: 25 feb 2015, 17:20
door bluetiger
Ik had de conti sportcontact 5 onder de golf 7 gti maar ze waren zo op. Ook de grip was niet heel geweldig. Ik heb nu de michelin pilot supersport eronder. Grip is een stuk beter, alleen slijtage kan ik nog lastig iets over zeggen.
Re: Zomerband
Geplaatst: 25 feb 2015, 17:53
door maRRRtinus
Ben zelf juist fan geworden van de potenza RE050A, ga dalijk weer 2 nieuwe bestellen. Beste band die ik ooit gereden heb. Hiervoor de toyo proxes en de michelin pilot sport2 gereden, wel onder een andere auto.
Re: Zomerband
Geplaatst: 25 feb 2015, 18:25
door NielsED30
Ik heb zelf met de Goodyear Eagle Assymetric gereden (is al een tijdje Assymetric 2 uit, deze schijnt minder te presteren!). Ik ben daarna over gestapt op de Michelin Pilot Super Sport, en voor mij geen andere band meer.
Het is een straatband, die het dichtst tegen de semi-slick aan zit kwa compound. De grip is ongeloofelijk (mijn ervaring), op natte weg was er ook niks over te klagen!
Kost wel wat, maar dan heb je ook zeker wat !
Re: Zomerband
Geplaatst: 25 feb 2015, 19:37
door Brassertje
Pirelli p zero vind ik echt super band onder mk5 slijt wel redelijk maar ja dan heb je wel goed grip.
Cuppen wel redelijk snel elke 5a8000 km ff wisselen voor naar achter is er niks aant handje
Maar een band is echt persoonlijk.
Re: Zomerband
Geplaatst: 26 feb 2015, 09:16
door SjoerdB
Ik heb op de zomerset Goodyear Eagle F1's liggen. Vind het persoonlijk één van de beste banden waarmee ik gereden heb, doe je geen miskoop aan naar mijn mening.
Ook de Bridgestone Potenza RE050A waar maRRRtinus het over heeft vind ik een toppertje, dat blijft echt belachelijk goed plakken (zus heeft deze onder haar Mini Cooper JCW, kart op wielen).

Re: Zomerband
Geplaatst: 05 mar 2015, 07:53
door hoos
Het voorjaar komt eraan !
Straks de Conti TS 850 eraf en de Conti SC 5 erop.
Zeer goede winterband, stil , veel grip goede wegligging.
Alleen de hogere wang zorgt dat de auto veel minder stijf is, meer van waggel waggel.
Bij mijn vorige auto's viel dat allemaal niet zo op, deze golf 7 stuurt zo fijn en ik vind de Conti SP 5 wel erg fijn.
Kijk eens op ADAC reiffentest 2013 225-45-17
Conti eindigd gewoon in de top samen met Michelin , goodyear en dunlop.
Onderlinge verschillen zijn gering zowel in prijs als prestatie.
Een band met veel grip heeft nu eenmaal een focus op vermogen overbrengen en de prioriteit ligt niet op levensduur.
Re: Zomerband
Geplaatst: 05 mar 2015, 13:30
door jochemstr
Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt om de winterbanden om te wisselen voor de zomerbanden.
Ik heb gekozen voor de Goodyear Eagle F1 Asymetric 2m, die bij de test van de ADAC op de 2e plaats uitkomen, ik ben benieuwd...
Re: Zomerband
Geplaatst: 05 mar 2015, 20:31
door Edition30
Ik hoor (hier) goede verhalen over Michelin, maar wat is nu het verschil tussen de Super Sport en de Sport II / III?
Re: Zomerband
Geplaatst: 06 mar 2015, 07:59
door jochemstr
Ik heb daar afgelopen weken ook naar gekeken, volgens mij is de Super Sport gewoon een 'extremere' versie van de pilot sport II/III.
Michelin omschrijft de pilot sport III als: ''Bestemd voor wagens met een sportief karakter en voor krachtige sedans''
En de supersport als: ''Ontworpen voor Super Sport-wagens en voor ultra high performance tuning''.
Je leest ook regelmatig dat mensen de Super sport omschrijven als de staat legale band die het dichtst bij slicks in de buurt komt.
Re: Zomerband
Geplaatst: 06 mar 2015, 11:04
door Edition30
Ja, ik had ook even zitten kijken bij Michelin en bij AMT stond ook een leuke test met de super Sport. Maar is dan de Super Sport een beetje overdreven voor onze auto's (ik kom niet op een circuit), of niet? En kan je met de Super Sport elk jaar de banden vervangen na 12.000 km?
Apart dat die Super Sport een compound heeft die voor 4/5 gemaakt is voor een nat wegdek, de andere 1/5 is voor droog. De prijs valt mij best wel mee, want voor 630,00 heb je ze onder de auto zitten (4 stuks dus).
Re: Zomerband
Geplaatst: 06 mar 2015, 12:05
door bzb
ik heb na 20.000 km voor nog 3 mm, achter nog 5 mm, zijn echt geen circuit banden, wij rijden met 225 breedte, en die sport auto vaak over de 300 breedte, der is gewoon geen betere full straat zomer band dan deze, kan nog altijd meer grip gebruiken voor, maar dan kom je op semi slick uit en daar heb ik geen zin in.
Re: Zomerband
Geplaatst: 06 mar 2015, 16:19
door Jordy
Afgelopen 2 seizoenen met Good Year Eagle F1 gereden. Goede band, maar maakt veel lawaai. Aangezien ik voor met 1,5 en achter met 3,5 graden camber rijd, ben ik op zoek naar een bandje met prestaties tegen een bedrag van +/- 120 euro per stuk. Nankang uitgesloten.
Ik heb m'n ogen laten vallen op twee banden, namelijk Uniroyal Rainsport 3 en Hankook Ventus V12 Evo K110.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hanko ... o-k110.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniro ... port-3.htm
Iemand een ervaring met bovenstaande keuzes?
Re: Zomerband
Geplaatst: 06 mar 2015, 20:08
door Edition30
Ik ga in het voorjaar denk ik wel voor de PSS!
Re: Zomerband
Geplaatst: 06 mar 2015, 20:39
door bluetiger
De pss bevalt erg goed. Had ze bij euromaster met flinke korting. Gewoon hun site in de gaten houden.
Re: Zomerband
Geplaatst: 06 mar 2015, 20:48
door Edition30
Oké, bedankt voor de tip (duimpje-Up)
Ga zeker tegen die tijd nog wel even shoppen.