R20 remmen rondom op Golf 5
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
R20 remmen rondom op Golf 5
Zoals de titel al enigszins aangeeft, heb ik een vraag betreft R20 remmen rondom plaatsen op een Golf V GTI.
Ik heb een complete set R20 liggen, maar ik twijfel om ook de achterkant te monteren. In principe heeft een R20 de 310mm geventileerd en de grotere zuiger diameter van de klauw wel nodig, i.v.m. het gewicht van het 4-motion gebeuren. Nu heeft een 'gewone' Golf V GTI nagenoeg geen gewicht op de achterremmen, dus zouden de 286 enkele schijfjes met de originele klauwen wellicht voldoen (i.c.m. 380PK). Gezien mijn vermogen, vind ik het uiteraard belangrijk om er ook goede remmen op te hebben.
Maar, is de R20 achter set niet een beetje teveel van het goede op een GTI? Je wilt achter zeker niet teveel remmen, dan gaat de auto op hoge snelheden en goed remmen kwispelen achter, en dat is iets wat ik dus niet wil. Zelf denk ik dat een R20 set op de vooras (welke ik met Brembo Sport gegroefde schijven, en HP2000 blokken ga monteren) volstaat, in combinatie met de originele diameter Brembo Sport schijven en HP2000 blokken. Heeft net wat meer bite, maar niet zozeer meer remkracht.
Zijn hier ervaringen mee? Het moet namelijk wel veilig blijven. Het is ook niet de bedoeling om op het circuit te gaan rijden met de auto, dan zouden de 310mm schijven wellicht wel een optie zijn, omdat je doorgaans geen héle hoge snelheden haal, en ook vaak remt. Waardoor je dus wat meer warmte afvoer/afgifte hebt met de 310mm geventileerde schijven. Voor toepassing 'sportief straat' gebruik, en wellicht Autobahn fun-ritjes, volstaat de originele maatgeving/klauwen?
Graag hoor ik jullie reacties/ervaringen/tips....
Ik heb een complete set R20 liggen, maar ik twijfel om ook de achterkant te monteren. In principe heeft een R20 de 310mm geventileerd en de grotere zuiger diameter van de klauw wel nodig, i.v.m. het gewicht van het 4-motion gebeuren. Nu heeft een 'gewone' Golf V GTI nagenoeg geen gewicht op de achterremmen, dus zouden de 286 enkele schijfjes met de originele klauwen wellicht voldoen (i.c.m. 380PK). Gezien mijn vermogen, vind ik het uiteraard belangrijk om er ook goede remmen op te hebben.
Maar, is de R20 achter set niet een beetje teveel van het goede op een GTI? Je wilt achter zeker niet teveel remmen, dan gaat de auto op hoge snelheden en goed remmen kwispelen achter, en dat is iets wat ik dus niet wil. Zelf denk ik dat een R20 set op de vooras (welke ik met Brembo Sport gegroefde schijven, en HP2000 blokken ga monteren) volstaat, in combinatie met de originele diameter Brembo Sport schijven en HP2000 blokken. Heeft net wat meer bite, maar niet zozeer meer remkracht.
Zijn hier ervaringen mee? Het moet namelijk wel veilig blijven. Het is ook niet de bedoeling om op het circuit te gaan rijden met de auto, dan zouden de 310mm schijven wellicht wel een optie zijn, omdat je doorgaans geen héle hoge snelheden haal, en ook vaak remt. Waardoor je dus wat meer warmte afvoer/afgifte hebt met de 310mm geventileerde schijven. Voor toepassing 'sportief straat' gebruik, en wellicht Autobahn fun-ritjes, volstaat de originele maatgeving/klauwen?
Graag hoor ik jullie reacties/ervaringen/tips....
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Re: R20 remmen rondom op Golf 5
Ik rijd met alleen 345 mm schijven aan de voorkant en achter standaard en dat bevalt heel goed. Maar een gehele r20 set voor en achter werkt ook goed op een GTI, ondanks het "gemis" aan wat gewicht.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Ik heb binnenkort prcies hetzelfde euvel. Maar ben er eigenlijk niet zo bang voor. Zeker met jou opties zou ik het in ieder geval proberen (werk). Je zou geloof ik ook nog met vcds de remdruk achter iets aan kunnen passen dacht ik ergens gelezen te hebben.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ik heb met alleen voor gereden en nu rondom kan maar 1 tip geven RONDOM doen,
Alleen voor duikt de auto te veel en mocht je in een bocht op de snelweg een keer flink moeten remmen door omstandigheden dan voelt het net of de kont van de auto je voorbij wilt plaatst je achter ook heb je hier geen problemen mee. Oja! Bestel wel een setje rvs leidingen erbij dit heeft te maken dat de remmen lekker direct reageerd op het pedaal.
Alleen voor duikt de auto te veel en mocht je in een bocht op de snelweg een keer flink moeten remmen door omstandigheden dan voelt het net of de kont van de auto je voorbij wilt plaatst je achter ook heb je hier geen problemen mee. Oja! Bestel wel een setje rvs leidingen erbij dit heeft te maken dat de remmen lekker direct reageerd op het pedaal.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Type auto: MK6 Edition 35
Ik heb ze alleen aan de voorzijde
Remt echt vele malen beter dan de orginele GTI remmen.
Auto duikt wel aardig als ik stevig rem.
Achter is bij mij origineel dus geen ervaring met de R20 set.
Je heb alles al liggen dan zou ik ervoor kiezen om alles erop te zetten.
Met zoveel vermogen goede remmen hebben is wel net zo fijn
Stalen remleidingen idd ook meepakken.
Remt echt vele malen beter dan de orginele GTI remmen.
Auto duikt wel aardig als ik stevig rem.
Achter is bij mij origineel dus geen ervaring met de R20 set.
Je heb alles al liggen dan zou ik ervoor kiezen om alles erop te zetten.
Met zoveel vermogen goede remmen hebben is wel net zo fijn
Stalen remleidingen idd ook meepakken.
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Dit zijn ervaringen waar ik wat mee heb.
Ik zit zelf nu te twijfelen de R20 set inderdaad rondom te monteren, alleen dan met een standaard schijf en blokje aan de achterzijde, zodat er wat minder 'bite' is, maar wel een mooi volle diameter. Dit weekend de originele remmen goed nodig gehad, maar de blaren staan nog net niet op de schijf.. Levensgevaarlijk!
Ik zit zelf nu te twijfelen de R20 set inderdaad rondom te monteren, alleen dan met een standaard schijf en blokje aan de achterzijde, zodat er wat minder 'bite' is, maar wel een mooi volle diameter. Dit weekend de originele remmen goed nodig gehad, maar de blaren staan nog net niet op de schijf.. Levensgevaarlijk!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM