R20 remmen rondom op Golf 5
Geplaatst: 26 feb 2015, 21:27
Zoals de titel al enigszins aangeeft, heb ik een vraag betreft R20 remmen rondom plaatsen op een Golf V GTI.
Ik heb een complete set R20 liggen, maar ik twijfel om ook de achterkant te monteren. In principe heeft een R20 de 310mm geventileerd en de grotere zuiger diameter van de klauw wel nodig, i.v.m. het gewicht van het 4-motion gebeuren. Nu heeft een 'gewone' Golf V GTI nagenoeg geen gewicht op de achterremmen, dus zouden de 286 enkele schijfjes met de originele klauwen wellicht voldoen (i.c.m. 380PK). Gezien mijn vermogen, vind ik het uiteraard belangrijk om er ook goede remmen op te hebben.
Maar, is de R20 achter set niet een beetje teveel van het goede op een GTI? Je wilt achter zeker niet teveel remmen, dan gaat de auto op hoge snelheden en goed remmen kwispelen achter, en dat is iets wat ik dus niet wil. Zelf denk ik dat een R20 set op de vooras (welke ik met Brembo Sport gegroefde schijven, en HP2000 blokken ga monteren) volstaat, in combinatie met de originele diameter Brembo Sport schijven en HP2000 blokken. Heeft net wat meer bite, maar niet zozeer meer remkracht.
Zijn hier ervaringen mee? Het moet namelijk wel veilig blijven. Het is ook niet de bedoeling om op het circuit te gaan rijden met de auto, dan zouden de 310mm schijven wellicht wel een optie zijn, omdat je doorgaans geen héle hoge snelheden haal, en ook vaak remt. Waardoor je dus wat meer warmte afvoer/afgifte hebt met de 310mm geventileerde schijven. Voor toepassing 'sportief straat' gebruik, en wellicht Autobahn fun-ritjes, volstaat de originele maatgeving/klauwen?
Graag hoor ik jullie reacties/ervaringen/tips....
Ik heb een complete set R20 liggen, maar ik twijfel om ook de achterkant te monteren. In principe heeft een R20 de 310mm geventileerd en de grotere zuiger diameter van de klauw wel nodig, i.v.m. het gewicht van het 4-motion gebeuren. Nu heeft een 'gewone' Golf V GTI nagenoeg geen gewicht op de achterremmen, dus zouden de 286 enkele schijfjes met de originele klauwen wellicht voldoen (i.c.m. 380PK). Gezien mijn vermogen, vind ik het uiteraard belangrijk om er ook goede remmen op te hebben.
Maar, is de R20 achter set niet een beetje teveel van het goede op een GTI? Je wilt achter zeker niet teveel remmen, dan gaat de auto op hoge snelheden en goed remmen kwispelen achter, en dat is iets wat ik dus niet wil. Zelf denk ik dat een R20 set op de vooras (welke ik met Brembo Sport gegroefde schijven, en HP2000 blokken ga monteren) volstaat, in combinatie met de originele diameter Brembo Sport schijven en HP2000 blokken. Heeft net wat meer bite, maar niet zozeer meer remkracht.
Zijn hier ervaringen mee? Het moet namelijk wel veilig blijven. Het is ook niet de bedoeling om op het circuit te gaan rijden met de auto, dan zouden de 310mm schijven wellicht wel een optie zijn, omdat je doorgaans geen héle hoge snelheden haal, en ook vaak remt. Waardoor je dus wat meer warmte afvoer/afgifte hebt met de 310mm geventileerde schijven. Voor toepassing 'sportief straat' gebruik, en wellicht Autobahn fun-ritjes, volstaat de originele maatgeving/klauwen?
Graag hoor ik jullie reacties/ervaringen/tips....