Paar probleempjes

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Cooltruck
Type auto: Golf MKVI R20

Paar probleempjes

Bericht door Cooltruck »

Een goedemiddag allen,

Sinds gister in het bezit van een prachtige MKV gti, maar heb een paar kleine probleempjes op elektronica gebied waar ik jullie hulp wellicht bij kan gebruiken;

* Gister probeerde ik de toeter en deze sloeg 1x aan en daarna niet meer ? (gaat om een ingeleerde GTI 6 stuur), zat zelf aan de kabel aansluiting of iets dergelijks te denken gezien die het wel één keer gedaan heeft?
* Tevens wil mijn auto niet op slot met de afstandsbediening, alarm gaat er wel op, maar kan de deur wel gewoon open doen (owja dan begint die behoorlijk te schreeuwen :lol:), gewoon met de sleutel wil die wel normaal op slot? Zat zelf aan de afstandbediening te denken, batterij leeg of toch 'erger'?
* En mijn RNS510 wil geen adressen laten invoeren, navigatie op centrum werkt wel gewoon, maar kan geen adressen invoeren (tevens is die niet in Nederlandse taal?) denk dat hiervoor een nieuwe firmware / mappen geïnstalleerd moeten worden ??

Misschien hier een beetje offtopic, maar scheelt weer 1 topic openen:
Hoe werkt coming/leaving home functie ? het zit er op, maar als ik mijn auto op slot zet of open doet gaat mijn verlichting (afgezonderd onder de spiegels) niet branden (en hem de verlichtingsknop wel op automatische functie staan) , is dit een kwestie van aanzetten via de pc ?

Alvast bedankt!

Gr. Evert-Jan
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
ferry
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Paar probleempjes

Bericht door ferry »

Ch/Lh zou je aan kunnen zetten met vcds. Je ab zal niet leeg zijn aangezien die wel je alarm aanzet. Auto even uitlezen op fout code's.

Misschien ook wel leuk je even voor te stellen. In het voorstel topic. En we zijn gek op foto's
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Cooltruck

Bericht door Cooltruck »

Ferry bedankt voor je reactie! Ga me zeker even voorstellen, helaas vandaag geen tijd voor om voor de pc te gaan zitten! komt morgen zeker goed :D
Hoor de vergrendeling wel een poging doen tot dichtklikken, maar op de een of andere reden klapt die weer open ?
Ga van de week sowieso even langs de dealer om hem na te laten kijken dus gaat goed komen
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Markvanliempt
Type auto: Golf mk6 GTI

Bericht door Markvanliempt »

Welkom op het forum. Er zijn er hier op het forum ook zat die je kunnen helpen met uitlezen en dergelijke. Ik doe dit ook maar zal een beetje aan de afstand liggen voor jou. Ik woon omgeving eindhoven
Cooltruck

Bericht door Cooltruck »

Thanks Mark, Helaas kom ik zelf weg bij Zwolle dus dit is een iet wat te grote afstand helaas.
Vast wel mensen in Zwolle en omgeving die mij kunnen helpen ?
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Cooltruck

Bericht door Cooltruck »

Zo problemen zijn gevonden:

Beide claxons kapot en mijn linker deurslot is aan vervanging toe.

Ga deze zelf vervangen, maar waar kan ik deze onderdelen het beste kopen ? Heb het vermoeden dat de dealer aardig hoog zit met de prijzen (80 euro voor beide claxons en 160 euro voor het slot), of heb ik dit mis ?

Iemand die me nog kan helpen met het verhaal omtrent de radio ? (hij pakt ook alleen maar de oneven zenders na de komma; ,1 ,3 ,5 ,7 en ,9, waardoor ik een heleboel zenders niet kan ontvangen, kan dit liggen aan de firmware oid ??
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”