Pagina 1 van 1

stationeer toerental blijft soms hangen

Geplaatst: 04 okt 2011, 16:14
door Chris5gti
Ik heb in de laatste week al 2 of 3 keer gehad dat als de moter warm is ,en ik een stuk heb gereden en afrem voor een stoplicht bijv. dat het toerental op 1500 of zelfs 2000 toeren even blijft hangen 2 seconde erna zakt die dan langzaam terug naar 800 ofzo .. wat kan dit zijn ?? Ik heb een gti uit 05/2005 met axx moter ..

Re: stationeer toerental blijft soms hangen

Geplaatst: 04 okt 2011, 16:53
door MkVI Nmgn
Chris, Ik had dit bij mijn vorige auto ook heb ik mijn gasklephuis goed schoon gemaakt en in basis stand gezet daarna was het probleem bij mij verholpen
Misschien dat andere nog een optie hebben misschien

Re: stationeer toerental blijft soms hangen

Geplaatst: 04 okt 2011, 18:06
door Chris5gti
tonnie024 schreef:Chris, Ik had dit bij mijn vorige auto ook heb ik mijn gasklephuis goed schoon gemaakt en in basis stand gezet daarna was het probleem bij mij verholpen
Misschien dat andere nog een optie hebben misschien
oh ok ! bedankt voor je reactie ..
gisteren bleef die dus op 2000 toeren hangen en toen gaf ik een beetje gas en ging die naar een seconde stukje voor stukje lager draaien .. echt vreemd .. :shock: heb het 2 of 3 keer in totaal gehad in de laatste week eerste keer denk je zo van hmmm t zal wel .. :roll: maar als het dan vaker terug komt is het vervelend. :cry:

Re: stationeer toerental blijft soms hangen

Geplaatst: 04 okt 2011, 21:46
door Chris5gti
niemand anders een ideetje of tip waar ik behalve de gasklep nog zou kunnen kijken / controleren ?

Re: stationeer toerental blijft soms hangen

Geplaatst: 04 okt 2011, 22:46
door Mackdennis
Tja? Denk als het je gasklep is dat je een foutmelding moet krijgen toch?

Hmmm mischein ergens valse lucht na je gasklep?
Ik ken dit probleem van me scooter.. En daar zat een haar scheurtje in de inlaat spruitstuk.

Uhh geen kapotte pcv? Ik roep maar wat hoor?
Dan zou je bij je olie vuldop.. Als je die er af haald voelen blazen..
Beetje mag maar niet te..

Verder?? Een injector die wat carbon aanslag heeft?

Re: stationeer toerental blijft soms hangen

Geplaatst: 04 okt 2011, 23:18
door Chris5gti
Mackdennis schreef:Tja? Denk als het je gasklep is dat je een foutmelding moet krijgen toch?

Hmmm mischein ergens valse lucht na je gasklep?
Ik ken dit probleem van me scooter.. En daar zat een haar scheurtje in de inlaat spruitstuk.

Uhh geen kapotte pcv? Ik roep maar wat hoor?
Dan zou je bij je olie vuldop.. Als je die er af haald voelen blazen..
Beetje mag maar niet te..

Verder?? Een injector die wat carbon aanslag heeft?
He dennis dank voor je reactie ..

ja hij blaast niet echt veel als je de oliedop eraf haald hij gaat dan wel een beetje schokken .. is normaal zei de monteur .. en verder carbon aanslag zal er waarscheinlijk nog niet zijn heeft die te weinig voor gelopen ..
Meestal bij valse lucht zou die hoog moeten blijven draaien toch ?? Ik weet het ook niet precies ..
Wat is een pcv ?

Re: stationeer toerental blijft soms hangen

Geplaatst: 05 okt 2011, 19:08
door Mackdennis
Voor het pcv verhaal moet je het topic oil catch can maar ff doorlezen.
Ff kort door de bocht geregelde carter ontluchting.
Pcv(Positief carter vent)

Nou volgens mij hoeft die niet te hoger te blijven lopen.
Omdat je ecu bij gaat regelen..
Je gasklep is dicht.. Maar hij krijgt nog wel valse lucht..
Dan zegt de ecu op een gegevemoment minder brandstof inspuiten.
Dus gaat ie weer langzamer lopen..

Overgens is dit puur een eigen theorie weet niet of dit het echt zo werkt bij deze auto.

Denk dat je het ook beter bij een dealer kan vragen. Alleen diagnose stellen zal je kop niet kosten toch.

Re: stationeer toerental blijft soms hangen

Geplaatst: 05 okt 2011, 19:23
door Chris5gti
Mackdennis schreef:Voor het pcv verhaal moet je het topic oil catch can maar ff doorlezen.
Ff kort door de bocht geregelde carter ontluchting.
Pcv(Positief carter vent)

Nou volgens mij hoeft die niet te hoger te blijven lopen.
Omdat je ecu bij gaat regelen..
Je gasklep is dicht.. Maar hij krijgt nog wel valse lucht..
Dan zegt de ecu op een gegevemoment minder brandstof inspuiten.
Dus gaat ie weer langzamer lopen..

Overgens is dit puur een eigen theorie weet niet of dit het echt zo werkt bij deze auto.

Denk dat je het ook beter bij een dealer kan vragen. Alleen diagnose stellen zal je kop niet kosten toch.
ja hij krijgt morgen een onderhouds beurt (eigenlijk nog niet nodig maar doe ik altijd als ik een auto koop )
Wou alleen wat goede tips hebben van mensen wat dit meschien al hebben gehad .. zodat ik met een goed argument kan komen waar naar gekeken kan worden ..