Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb zitten kijken naar een catch can nou kwam ik deze foto tegen op de site van tuningparts bv.
Heeft deze setup zin?
Een forge vind ik te duur en dit is prijstechnisch goed te doen mits het natuurlijk ook iets toevoegd en geen problemen oplevert voor de motor!
Simpel antwoord zou me erg helpen aangezien technische verhalen in verschillende topics me net iets te boven gaan.
Toch aan die zaken op het kleppendeksel vaak stuk, bij mijn A3 2.0 tsi is hij ook al kapot na 60.000km. Dan lek je daar toch wat en ben je wat druk kwijt en loopt hij minder fijn.
Die bij de turbo heb je overigens wel wat minder last van denk dat dat wat beter met de lucht vermengt wordt en wel naar binnen geperst wordt met de turbodruk. Die kant die naar het inlaatspruitstuk gaat staat juist open bij stationair draaien etc, dan komt er toch best wat ellende uit en stromen de gassen maar langzaam, waardoor het vuil veel makkelijker afzet.
Ik ga voor mijn eigen auto die CTS versie bestellen, ondanks dat het een prijzig deeltje is.
Dus als ik bet goed begrijp heeft Een catch can die een leiding terug heeft naar het inlaatspruitstuk geen zin omdat er dan druk komt te staan op de catch can en de kleppendeksels?
Ik vraag me dan af waarom tuning Parts dit zo gemaakt heeft?
Neem niet aan dat ze zoiets installeren op een tsi als het alleen maar slecht kan zijn.
Dus voor me kleppen kan het geen kwaad maar voor me catch can wel?
Wil der geen schade mee oplopen anders toch maar doorsparen voor een forge ofzo als het wel kwaad kan.