Pagina 1 van 1

Problemen Golf GTI

Geplaatst: 13 okt 2015, 14:52
door fabiantaha
Hallo mensen,

Ik heb 2 vraagjes:

ik heb zelf een complete miltek 3" uitlaat systeem en heb de midden demper er tussen uitgehaald en een rechte pijp tussen gelast. Het geluid is daarbij wel super mooi geworden voor met overschakelen van de DSG rake klappen. Alleen het probleem nu is dat ik bij ongeveer 3000 toeren per minuut een bepaalde resonantie in de auto heb, alsware een zware bromgeluid van de uitlaat. Uitlaat hangt netjes in de rubbers en komt ook nergens tegen aan. Iemand met zelfde probleem of oplossing hiervoor.

vraag 2:

Wanneer ik met de auto stevig door bochten heen rijd dan hoor ik bij het onderstel voor een knoep ( knak ) geluid zo wel in linkse en rechtse bochten. Ik heb er een koni schroefset onder die redelijk laag staat. Zelf heb ik alles spelingen onder de auto gecontroleerd maar kon niks vinden. Ik heb wel is gehoord dat de stabilisator stangen voor door de verlaging aardig op spanning komen te staan en dat geluid kunnen veroorzaken. Iemand met zelfde probleem of oplossing hiervoor?

Re: Problemen Golf GTI

Geplaatst: 13 okt 2015, 15:47
door R32Amsterdam
fabiantaha schreef:Hallo mensen,

Ik heb 2 vraagjes:

ik heb zelf een complete miltek 3" uitlaat systeem en heb de midden demper er tussen uitgehaald en een rechte pijp tussen gelast. Het geluid is daarbij wel super mooi geworden voor met overschakelen van de DSG rake klappen. Alleen het probleem nu is dat ik bij ongeveer 3000 toeren per minuut een bepaalde resonantie in de auto heb, alsware een zware bromgeluid van de uitlaat. Uitlaat hangt netjes in de rubbers en komt ook nergens tegen aan. Iemand met zelfde probleem of oplossing hiervoor.
Oplossing hiervoor is de middendemper :D, als je die dus weghaald krijg je een lage diepe dreun inderdaad voor 3000 toeren.
Had dit ook bij mijn S3 met volledige Milltek non-resonated uitlaatlijn. Lijkt net of hij stiller is op hoge toeren dan ervoor :lol:

Re: Problemen Golf GTI

Geplaatst: 13 okt 2015, 21:00
door R400
R32Amsterdam schreef:
fabiantaha schreef:Hallo mensen,

Ik heb 2 vraagjes:

ik heb zelf een complete miltek 3" uitlaat systeem en heb de midden demper er tussen uitgehaald en een rechte pijp tussen gelast. Het geluid is daarbij wel super mooi geworden voor met overschakelen van de DSG rake klappen. Alleen het probleem nu is dat ik bij ongeveer 3000 toeren per minuut een bepaalde resonantie in de auto heb, alsware een zware bromgeluid van de uitlaat. Uitlaat hangt netjes in de rubbers en komt ook nergens tegen aan. Iemand met zelfde probleem of oplossing hiervoor.
Oplossing hiervoor is de middendemper :D, als je die dus weghaald krijg je een lage diepe dreun inderdaad voor 3000 toeren.
Had dit ook bij mijn S3 met volledige Milltek non-resonated uitlaatlijn. Lijkt net of hij stiller is op hoge toeren dan ervoor :lol:
Prachtig toch ! Hoe meer kabaal hoe meer vreugde :mrgreen: