Hoi,
is er een manier om wat meer pit uit een 16v kr blok te krijgen zonder grote aanpassingen?
mvg
GTI 16V KR, K-jetronic tuning?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 jan 2016, 13:27
- Type auto: Golf MK2 GTI 16V KR
- MK5GTI
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: GTI 16V KR, K-jetronic tuning?
Om echt merkbaar verschil te krijgen moet je toch al flink wat geld uit gaan geven..
Denk hierbij aan een Cold air intake, spaghetti spruitstuk, scherpe nokkenas, afgedraaid vliegwiel etc, echter win je hier in verhouding maar heel weinig vermogen mee.
Het enige waar je veel verschil van gaat merken is als je de motor aanpast voor een turbo..
Tuning van atmosferische motoren is niet echt rendabel naar mijn mening
Het goedkoopste, en makkelijkste wat je wel kunt doen is het gewicht verminderen.
Denk hierbij aan een Cold air intake, spaghetti spruitstuk, scherpe nokkenas, afgedraaid vliegwiel etc, echter win je hier in verhouding maar heel weinig vermogen mee.
Het enige waar je veel verschil van gaat merken is als je de motor aanpast voor een turbo..
Tuning van atmosferische motoren is niet echt rendabel naar mijn mening

Het goedkoopste, en makkelijkste wat je wel kunt doen is het gewicht verminderen.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: GTI 16V KR, K-jetronic tuning?
En daarna de G60 digifant erop en dan mapping uitvoeren.MK5GTI schreef:Denk hierbij aan een Cold air intake, spaghetti spruitstuk, scherpe nokkenas, afgedraaid vliegwiel etc, echter win je hier in verhouding maar heel weinig vermogen mee.
Maar wat je zegt. Veel geld voor weinig winst.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten