Pagina 1 van 2

ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 11:10
door hoebb
Dinsdagmiddag bezoekje gebracht aan de sponsor JD Engineering met de wensen:

- DSG limiet verhogen
- Software aanpassing

Afbeelding

Direct de 1e meting een resultaat waar we redelijk verbaast van waren. De tank had welliswaar ca. 40% octaan 100 en 60% Ultimate + net een weekendje duitsland.

Afbeelding

Altijd leuk, tacho vids:



Voorlopig staat er een planning voor een downpipe. Ben alleen nieuwsgierig wat de geluidstoename is en uitlaat geluid mooi (turbo geblaas) blijft.
Ik weet dat het weinig verschil is als je het vergelijk met een midden of einddemper maar er is is verschil.. Iemand ervaring met een downpipe op een originele exhaust?

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 11:21
door GolfL
Mooi vermogen voor helemaal standaard!

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 11:31
door NICO!
Heel mooi! Goed werk daar!

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 12:04
door hoebb
100-200 vidje

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 12:07
door Mackdennis
Mooi resultaat hoor!
Verlengsnoer heeft alleen een downpipe.
Echter is diet een golf 5 30edition handbak.

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 12:27
door hoebb
Mackdennis schreef:Mooi resultaat hoor!
Verlengsnoer heeft alleen een downpipe.
Echter is diet een golf 5 30edition handbak.
Verlengsnoer..ik maar denken tijdens het lezen waar heeft die het over...

Verlengsnoer, joehoe..ik heb een haspel voor je... :!:

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 13:08
door Mackdennis
Lol het is danial.. Maar zijn nick name is verlengsnoer.

Mijn ervaring is dat het geluid bijna gelijk is gebleven.
Maar ik heb maar 2 x gereden met zijn auto..

Ik zelf heb compleet custom systeem onder mijn auto.
Waar ik nog een ( cut out ) flinder klep in wil laten plaatsen.
Zo dat ie als ik wil brult als een rally auto.
En als ik er geen zin in heb iets sportiever dan standaard.
(maar eerst afwachten hoe hoog me prent van me rijbewijs wordt)

Maar kan je niet net zo als mark van jd.. Al eerder heeft gdaan.
De eerste katalysator eruit halen?
Kost lang niet zo veel.. En zal met alleen een downpipe niet zo heel veel verschillen denk ik.

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 13:18
door GolfL
@ Hoebb

Volgens mij doe je filmpje het niet?

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 13:55
door Renekesgti
Mooie foto Hoebb en dat gaat wel lekker van 100 naar 200 km/h. :)

René

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 14:29
door hoebb
GolfL schreef:@ Hoebb

Volgens mij doe je filmpje het niet?
eh hier wel? anders even hier: http://www.youtube.com/watch?v=-0x_q-zb ... ture=feedu

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 14:42
door Nimbvs
Hey, tweelingbroer! Ziet er goed uit... ik ben volgende week ad beurt! :D

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 15:01
door GolfL
Stom! snap het al hahaa

Video stond in begin post, zat allemaal te kijken naar je reactie :P
Trekt lekker door ja! zal binnenkort ook is een filmpje van mijn ED30 posten van 100-200.

Wel raar dat de teller tot 280 gaat. Bij een ED30 gaat dit tot de 300 :P. Niet dat deze snelheden gehaald worden, maar toch.

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 18:20
door GTI_6
over die DSG aanpassing.. kun je dan alleen het opschakelen en terugschakelen aanpassen en het limiet verhogen of zijn er nog andere dingen..?
Sinds mijn auto chip op maat heeft gehad is het net of de dsg bak wat ruwer schakelt, ik voel hem wat beter zeg maar... zou het met de hoeveelheid koppel hebben te maken misschien..?
heeft nu een koppel van 390Nm
iemand ervaring mee misschien

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 18:58
door RobvR
Nimbvs schreef:Hey, tweelingbroer! Ziet er goed uit... ik ben volgende week ad beurt! :D
.. dan ben ik weer na jou Nimbvs. Ik zal jullie waarden niet halen maar ben wel benieuwd wat ie doet met standaard Aral 102 in z'n buik.

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 19:19
door hoebb
RobvR schreef:
Nimbvs schreef:Hey, tweelingbroer! Ziet er goed uit... ik ben volgende week ad beurt! :D
.. dan ben ik weer na jou Nimbvs. Ik zal jullie waarden niet halen maar ben wel benieuwd wat ie doet met standaard Aral 102 in z'n buik.
JD doet vanuit hier goeie business...

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 20:40
door sitechris
Ik hop dat ik het goed zeg. Mijn technische kennis is beperkt maar ik heb volgens mij alleen downpipe. Dus rijd maar eens langs. Je weet me wel te vinden ;)

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 21:19
door GerardR
goede cijfers denk eraan om mijn R ook te laten doen. heb je van 0 naar 100 niet dat je stuur trilt omdat je geen 4 wheel hebt.

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 22:25
door Mackdennis
GTI_6 schreef:over die DSG aanpassing.. kun je dan alleen het opschakelen en terugschakelen aanpassen en het limiet verhogen of zijn er nog andere dingen..?
Sinds mijn auto chip op maat heeft gehad is het net of de dsg bak wat ruwer schakelt, ik voel hem wat beter zeg maar... zou het met de hoeveelheid koppel hebben te maken misschien..?
heeft nu een koppel van 390Nm
iemand ervaring mee misschien

Ik heb ook dat ie ff harder in zijn versnellingen klapt.
En iets trager schakkeld.

Ze kunnen de kickdown uit zetten in manual
Het over en terug schakkelen kunnen ze ook uit zetten.
Ze kunnen de druk verhogen.. Zodat de bak meer koppel aan kan.
Ze kunnen launch control aanpassen.. Dat je sneller en met minder wiel spin weg rijd.
Ze kunnen schakkel tijden verkorten..

Volgens mij kost het komplete pret pakket rond de 900e ergens

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 20 okt 2011, 22:26
door Mackdennis
GerardR schreef:goede cijfers denk eraan om mijn R ook te laten doen. heb je van 0 naar 100 niet dat je stuur trilt omdat je geen 4 wheel hebt.

Nope hier heb ik totaal geen last van hoe gek ik ook doe.

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 21 okt 2011, 08:39
door Race Eend
Ik lees hier een aantal niet helemaal kloppende conclusies.
- Een auto schakelt niet langzamer als hij getuned is, je merkt echter het terugvallen en weer oppakken beter, als je met 230pk even stopt met accelereren of je doet dit met 330pk, dan is het 'gevoel' van stilvallen en weer oppaken groter.
Wat je kunt doen is een dsg tuning met schakeltijdverkorting, zoals GolfL heeft laten doen, hiermee 'wacht' de dsg niet met overschakelen maar klapt hij hem gewoon in de volgende versnelling, zonder dat dit voor de 'straat-auto's' oncomfortabel wordt. Je kunt hem nog sneller laten schakelen, maar dan neemt het comfort echt af (raceauto's).

- Niet prettig opschakelen bij rustig rijden heeft veelal te maken met een probleem in de mechatronic of de DSG olie. Bask04 (ed30) heeft dit ook gehad, zo erg dat hij dacht dat de dsg bak echt stuk was. Nadat hans sloot de olie en het dsg filter vervangen had, was het probleem verholpen. Ook golfL heeft dit gehad met zijn originele motor software (ik had de oct software eruit gehaald) en zijn 'oude' dsg bak. Nadat de bak in zijn geheel vervangen is, is het probleem nu uiteindelijk geheel opgelost (onder garantie).

DSG bakken zijn super mooi, echter er zit veel meer techniek aan, er kan meer kapot en er kunnen meer storingen mee optreden.

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 21 okt 2011, 10:16
door hoebb
Race Eend schreef:Ik lees hier een aantal niet helemaal kloppende conclusies.
- Een auto schakelt niet langzamer als hij getuned is, je merkt echter het terugvallen en weer oppakken beter, als je met 230pk even stopt met accelereren of je doet dit met 330pk, dan is het 'gevoel' van stilvallen en weer oppaken groter.
Wat je kunt doen is een dsg tuning met schakeltijdverkorting, zoals GolfL heeft laten doen, hiermee 'wacht' de dsg niet met overschakelen maar klapt hij hem gewoon in de volgende versnelling, zonder dat dit voor de 'straat-auto's' oncomfortabel wordt. Je kunt hem nog sneller laten schakelen, maar dan neemt het comfort echt af (raceauto's).

- Niet prettig opschakelen bij rustig rijden heeft veelal te maken met een probleem in de mechatronic of de DSG olie. Bask04 (ed30) heeft dit ook gehad, zo erg dat hij dacht dat de dsg bak echt stuk was. Nadat hans sloot de olie en het dsg filter vervangen had, was het probleem verholpen. Ook golfL heeft dit gehad met zijn originele motor software (ik had de oct software eruit gehaald) en zijn 'oude' dsg bak. Nadat de bak in zijn geheel vervangen is, is het probleem nu uiteindelijk geheel opgelost (onder garantie).

DSG bakken zijn super mooi, echter er zit veel meer techniek aan, er kan meer kapot en er kunnen meer storingen mee optreden.
Het stukje 'wachten' is goed te zien op de video als ik plotseling op het gas ga. Zie de snelheid van terugschakeling vs reactie engine.


Mark,

De launch control is nog 'origineel' maar ik denk dat het voor FWD niet beter erop zal worden als dit toerental verhoogt zal worden?

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 21 okt 2011, 10:34
door Race Eend
hoebb schreef:[Het stukje 'wachten' is goed te zien op de video als ik plotseling op het gas ga. Zie de snelheid van terugschakeling vs reactie engine.


Mark,

De launch control is nog 'origineel' maar ik denk dat het voor FWD niet beter erop zal worden als dit toerental verhoogt zal worden?
Nee dat bedoel ik niet, tussen 4 en 5 kun je het wel in je video zien, hij gaat naar het einde vd 4 en dan bij de inleg van de 5 trekt hij weer vol door.

Wat er gebeurd aan het begin van je video, is dat hij eerst terug van de 4e naar de 3e versnelling en dan pas de gasklep open gooit en je weg schiet. Als je hem manueel in de 3e versnelling zet, dan heb je dit niet.

Launch control hoger zetten met een 2wd en met straatbanden heeft niet veel nut. maar je kunt het zelf ook beinvloeden door niet volgas te geven tijdens het toeren maken.

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 21 okt 2011, 10:45
door GolfL
Ik heb inderdaad een hoop gezever met mijn dsgbak(ken) gehad. Heb er nu al 2 versleten in een korte tijd van +- 15.000 km.

De eerste keer dat de bak vervangen moest worden was omdat je een "clunk" geluid hoorde bij het terugschakelen.
De tweede keer was het omdat je bij het optrekken "schuddend" in de auto zat. Leek net of hij met de koppeling aan het spelen was.

Nu ik op de 2ebak rond tuf heb ik nergens last meer van. Ben direct met de nieuwe bak naar JD geweest voor het chippen. Er zat namelijk een OCT(aftreksel van ABT) chip in, en deze vertrouwde we(dealer, JDE, ik) niet. Die was er eerder wel af gehaald door JD, waardoor het "beter" werd. Maar nog niet helemaal juist.

Nu heeft de bak schakeltijd verkortings mod gehad en dat merk ik heel goed. Vooral in de 2e naar 3e versnelling. Waar je normaal duidelijk voelt dat hij even "wacht", schakelt hij nu in 1x door. Lijkt net of ik 1 lange versnelling heb :P. Ik heb nog een slecht filmpje van hoe het nu is :




Je ziet en vooral hoort wel duidelijk het verschil. Zal vanmiddag kijken of ik een betere kan schieten.

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 21 okt 2011, 11:55
door hoebb
Race Eend schreef:
hoebb schreef:[Het stukje 'wachten' is goed te zien op de video als ik plotseling op het gas ga. Zie de snelheid van terugschakeling vs reactie engine.


Mark,

De launch control is nog 'origineel' maar ik denk dat het voor FWD niet beter erop zal worden als dit toerental verhoogt zal worden?
Nee dat bedoel ik niet, tussen 4 en 5 kun je het wel in je video zien, hij gaat naar het einde vd 4 en dan bij de inleg van de 5 trekt hij weer vol door.

Wat er gebeurd aan het begin van je video, is dat hij eerst terug van de 4e naar de 3e versnelling en dan pas de gasklep open gooit en je weg schiet. Als je hem manueel in de 3e versnelling zet, dan heb je dit niet.

Launch control hoger zetten met een 2wd en met straatbanden heeft niet veel nut. maar je kunt het zelf ook beinvloeden door niet volgas te geven tijdens het toeren maken.
OK. maar die reactie snelheid was éérst beduidend langzamer.. 100%. Vooraf nog uitgebreid lopen peilen..reactiesnelheid versnelt?

Re: ED35 @JD

Geplaatst: 21 okt 2011, 12:50
door Mackdennis
Nou vind ik dat de mijne met sportief rijden.. Er een fractie langer over doet om over te schakelen.
Heb dit toen vermeld bij jd na de proef rit.

Werdt mij toen uitgelegt dat dat komt door dat de bak nu meer koppel moet verdragen.
En dus een fractie langer wacht, zo dat ie zeker weet de koppeling goed te hebben in die versnelling.

Is te verhelpen met koppel druk te verhogen.. En schakkeltijd verkorting.
Bron jd


Moet wel zeggen dat dat minimale tijd dat het langer duurt wel minimaal is!
Je hoort het meer door dat ie wat minder snel plofjes geeft in de uitlaat.

Zou het geld geen probleem zijn zou ik de dsg bak ook laten chippen!