Graag reaktie's.
Golf 6 GTI verlagen.
Golf 6 GTI verlagen.
Hoe hebben jullie je GTI verlaagd ?? voor een beetje schappelijke prijs.
Graag reaktie's.

Graag reaktie's.
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Niet verlaagd... niet praktisch en net even te Sjonnie vind ik (sorry voor degene die het wel hebben) Is standaard al wat lager dan de gewone Golf
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Eibach veren, Ideaal, veren kosten €180 excl montage, ik wil nou geen gewone GTI meer zien hoor


Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Jammer dat de montage zo duur is
anders zaten ze er bij mij ook al onder.
Groeten, Nico
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Wil je wel helpen 
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Weet ik toch, maar aan belangrijke delen alleen professionals, een Carbonio kan nog wel, maar dit is te belangrijk. Toch bedankt.
Groeten, Nico
- 3Edition
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
- Type auto: Golf GTI
- Locatie: In de polder
- Contacteer:
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Ik heb onder m'n GTi V en ook onder m'n Passat 3C een schroefset van AP. Prima prijs kwaliteitsverhouding. Niet al te stug, super wegligging. Voor prijzen kijk even op de site van de importeur www.gkb-import.nl Een van de adverteerders hier kan deze vast wel leveren en monteren.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Zal het onthouden... haha
Vandaag nog koppeling vervangen
Vandaag nog koppeling vervangen
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Ik zeg ook niet dat je het niet zou kunnen doen, ik zeg alleen dat ivm garantiezaken en dergelijke ik het liever door de profs laat doen.tonnie024 schreef:Zal het onthouden... haha
Vandaag nog koppeling vervangen
Groeten, Nico
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Ziet er mooi uit.JimmyGTI schreef:Eibach veren, Ideaal, veren kosten €180 excl montage, ik wil nou geen gewone GTI meer zien hoor![]()
Hoeveel cm ben jij extra gezakt tegenover de standaard verlaging van de GTI ??
Verkeersdrempels geen probleem??
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Ben ook benieuwd naar hoeveel cm die zakt, wat prijs incl montage is, etc
Iemand foto's van een V GTI met (eibach) veren?
Zit zelfs ook nog altijd in dubio: goede verlagingsveren VS schroefset (kw v1 inox).
In mijn Audi TT mk1 in 2007 een KW sport suspension kit laten zetten. Dus dempers+veren. Kwam zo'n 3cm lager te liggen en bijzonder beter weggedrag. Echter altijd net iets te 'hoog' gevonden. Maarja, was geen schroefset. Dus kon hem niet lager zetten. Altijd (qua looks) beetje spijt gehad... Scheelde toen 300,- met een kw v1 schroefset.
Ben bang dat dat weer gaat gebeuren als ik nu enkel voor (eibach) veren kies, maarja de prijs hè...
Iemand foto's van een V GTI met (eibach) veren?
Zit zelfs ook nog altijd in dubio: goede verlagingsveren VS schroefset (kw v1 inox).
In mijn Audi TT mk1 in 2007 een KW sport suspension kit laten zetten. Dus dempers+veren. Kwam zo'n 3cm lager te liggen en bijzonder beter weggedrag. Echter altijd net iets te 'hoog' gevonden. Maarja, was geen schroefset. Dus kon hem niet lager zetten. Altijd (qua looks) beetje spijt gehad... Scheelde toen 300,- met een kw v1 schroefset.
Ben bang dat dat weer gaat gebeuren als ik nu enkel voor (eibach) veren kies, maarja de prijs hè...
Re: Golf 6 GTI verlagen.
ik heb mijn golf 6 verlaagd met een kw var 3, heel content van!! op foto is op de laagste stand..kan nog perfect overal komen..


Re: Golf 6 GTI verlagen.
Haha die veren zouden 2.5cm meer zakken als een standaard GTI, maar volgens mij is dat bij mij iets meer. ben er zelf echt tevreden over zo.golfruud schreef:Ziet er mooi uit.JimmyGTI schreef:Eibach veren, Ideaal, veren kosten €180 excl montage, ik wil nou geen gewone GTI meer zien hoor![]()
![]()
Hoeveel cm ben jij extra gezakt tegenover de standaard verlaging van de GTI ??
Verkeersdrempels geen probleem??
@Nico, volgens mijn valt het nog wel mee hoor, laat montage nou €200 zijn, dan kosten die veren incl montage €400. das toch geen geld voor een Ambtenaar
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Montagekosten is inderdaad zo een 200,- euro. Voor mij geen losse veren meer, maar altijd een complete set. Met een bijpassende demper is het toch wat beter allemaal ipv alleen een losse/kortere veer.
Ik heb trouwens een eibach sport system onder een mkv.
Ik heb trouwens een eibach sport system onder een mkv.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Voor mij ook geen losse veren meer. Vond dat resultaat zo tegenvallen. Nu een schroefset kan je precies afstellen op je wensen, en kwa comfort scheelt het ook niet veel meer. Al moet ik zeggen dat die van Jimmy wel heeel goed gelukt is met alleen veren, zag er in het echt ook echt super dik uit!
Audi A4 1.8 TFSI
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Thnx Dirk, maar ik ben ook altijd meer voor een schroefset geweest maar ik had geen keus he
DDC, dus ja, anders raak ik die optie kwijt
DDC, dus ja, anders raak ik die optie kwijt
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
- Glenne
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Golf 6 GTI verlagen.
@ JimmyGTI:
heb je een zijdelingse foto van jou VI?
ik denk er ook aan om eibach veren te kopen voor de mijne.
hoe is het rijgedrag ten opzichte van de standaard veren? niet teveel stuiteren?
welke veren zijn dit? pro of sportline?
heb je een zijdelingse foto van jou VI?
ik denk er ook aan om eibach veren te kopen voor de mijne.
hoe is het rijgedrag ten opzichte van de standaard veren? niet teveel stuiteren?
welke veren zijn dit? pro of sportline?
Golf VI GTI
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Ik zie net op een site dat de Eibach sportline veren op een 5 GTI (ed30) voor : 20-25 mm en achter
: 20 mm moeten verlagen.
Deze veren zijn zowel geschikt voor de 5 GTI en de ED30. Naar mijn weten staat de ED30 iets lager op zijn poten. Heeft dit dan nog wel zin?
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... .0_tdi_dsg
: 20 mm moeten verlagen.
Deze veren zijn zowel geschikt voor de 5 GTI en de ED30. Naar mijn weten staat de ED30 iets lager op zijn poten. Heeft dit dan nog wel zin?
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... .0_tdi_dsg
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: Golf 6 GTI verlagen.
die set heb ik toen destijd ook op mijn gti gehad (standaard gti geen edition) en vond het verschil te minimaal. Kit laten verwijderen en geruild tegen een KW schroefset. Maar het is maar net hoe laag je wilt gaan natuurlijk.
Audi A4 1.8 TFSI
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Vandaar mijn vraag ook. Dan ben je een kleine 400 met monteren kwijt en dan zie je er bijna niets van. Beter 2, 3 maal het geld uitgeven en resultaat behalen!
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Zeker weten dat een ED30 fabrieksaf lager staat dan een standaard GTI??Verlengsnoer schreef:Ik zie net op een site dat de Eibach sportline veren op een 5 GTI (ed30) voor : 20-25 mm en achter
: 20 mm moeten verlagen.
Deze veren zijn zowel geschikt voor de 5 GTI en de ED30. Naar mijn weten staat de ED30 iets lager op zijn poten. Heeft dit dan nog wel zin?![]()
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... .0_tdi_dsg
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Nee dat niet, maar zie link naar wiki pagina van de Volkswagen Golf:Timvgti schreef:
Zeker weten dat een ED30 fabrieksaf lager staat dan een standaard GTI??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... _30_en_240
Daarin staat het volgende over de ED30 en de 240 editie ten aan zien van het verlagen:
Tevens is deze auto 2 cm lager op het asfalt gezet
- Glenne
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Golf 6 GTI verlagen.
een schroefkit geniet ook mijn voorkeur, maar je moet voor jezelf uitmaken hoeveel je ervoor over hebt.
ik vind het resultaat van de verlagingsveren van jimmy zeer mooi en als het nog goed rijdt is het helemaal top natuurlijk.
@ jimmy: heb je nog een foto van op zij?
ik vind het resultaat van de verlagingsveren van jimmy zeer mooi en als het nog goed rijdt is het helemaal top natuurlijk.
@ jimmy: heb je nog een foto van op zij?
Golf VI GTI
Re: Golf 6 GTI verlagen.
Dit geldt voor alle GTI's t.o.v. een Golf (standaard).Verlengsnoer schreef:Nee dat niet, maar zie link naar wiki pagina van de Volkswagen Golf:Timvgti schreef:
Zeker weten dat een ED30 fabrieksaf lager staat dan een standaard GTI??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... _30_en_240
Daarin staat het volgende over de ED30 en de 240 editie ten aan zien van het verlagen:
Tevens is deze auto 2 cm lager op het asfalt gezet
De ED30 heeft dezelfde maten als de (standaad) GTI.
ED30 afmetingen:

Standaard GTI afmetingen:

Gr. Wehoo.


Re: Golf 6 GTI verlagen.
Glenne, Ik heb je een PB gestuurd!
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 1 gast

