DSG | Mankement | Schakelgaffel
Geplaatst: 30 mei 2016, 14:11
Beste Clubgenoten,
Afgelopen dinsdag was het dan zover. Storing DSG. Op de plek waar normaal gesproken aangegeven staat in welke versnelling je aan het rijden bent knipperden de 'P' en een steeksleutel om beurten. Oei, dat is niet goed. 1, 3, 5 en 7 functioneren naar behoren maar 2, 4, 6, en R zijn nergens meer te bekennen.
VCDS / VAG-COM aangesloten en de volgende storingen kwamen naar boven:
- 005949 - Trajectsensor 4 voor bakschakelmechanisme P173D - 000 - Onaannemelijk Signaal - Intermitterend
- 001835 - Achteruitversnelling niet afstelbaar - P072B - 000 - Intermitterend
Volkswagen Mobiliteitsservice gecontacteerd, probleem doorgegeven, Dealer belt terug, afsleepauto enz.
2 dagen later was het probleem helder. Schakelgaffels afgebroken in de Versnellingsbak. De Schakelgaffel van de 6de versnelling en de Schakelgaffel van de achteruit. Ik denk zelf dat dit maar 1 gaffel is maar dat daar aan toe.
Auto is 4,5 jaar oud, TDI met 199991 km op de teller. Lijkt mij stug dat dit mag gebeuren bij een stukje Deutsche Gründlichkeit.
Kosten zullen 1.7XX euro zijn volgens de Dealer. Poeh zeg, lekker. Tevens kreeg ik het advies om meteen de koppeling te vervangen nu het zooitje toch eenmaal uit elkaar ligt. Vind ik wel een logische opmerking. Je weet maar nooit wanneer deze aan de beurt is en om dan weer de hele bak onder de auto uit te laten halen...
Brengt de totale kosten op 2.4XX euro. Dat is dan balen natuurlijk en volgens de Dealer zit hier niets op van garantie, coulance of iets dergelijks. Nou, dat vecht ik dan wel met de importeur uit, in mijn ogen is dit niet de normale slijtage.
Op mijn vraag wanneer de auto klaar zou zijn ( stond er op dat moment reeds 4 dagen ) kreeg ik te horen dat het onderdeel in Europa nergens op voorraad ligt... Aha, is dus iets waar veel vraag naar is? Nee, het gaat normaal nooit stuk...
De vervangende auto heb ik al moeten inleveren omdat deze slechts 3 dagen vanuit Volkswagen ter beschikking gesteld wordt.
Wat is jullie mening?
Afgelopen dinsdag was het dan zover. Storing DSG. Op de plek waar normaal gesproken aangegeven staat in welke versnelling je aan het rijden bent knipperden de 'P' en een steeksleutel om beurten. Oei, dat is niet goed. 1, 3, 5 en 7 functioneren naar behoren maar 2, 4, 6, en R zijn nergens meer te bekennen.
VCDS / VAG-COM aangesloten en de volgende storingen kwamen naar boven:
- 005949 - Trajectsensor 4 voor bakschakelmechanisme P173D - 000 - Onaannemelijk Signaal - Intermitterend
- 001835 - Achteruitversnelling niet afstelbaar - P072B - 000 - Intermitterend
Volkswagen Mobiliteitsservice gecontacteerd, probleem doorgegeven, Dealer belt terug, afsleepauto enz.
2 dagen later was het probleem helder. Schakelgaffels afgebroken in de Versnellingsbak. De Schakelgaffel van de 6de versnelling en de Schakelgaffel van de achteruit. Ik denk zelf dat dit maar 1 gaffel is maar dat daar aan toe.
Auto is 4,5 jaar oud, TDI met 199991 km op de teller. Lijkt mij stug dat dit mag gebeuren bij een stukje Deutsche Gründlichkeit.
Kosten zullen 1.7XX euro zijn volgens de Dealer. Poeh zeg, lekker. Tevens kreeg ik het advies om meteen de koppeling te vervangen nu het zooitje toch eenmaal uit elkaar ligt. Vind ik wel een logische opmerking. Je weet maar nooit wanneer deze aan de beurt is en om dan weer de hele bak onder de auto uit te laten halen...
Brengt de totale kosten op 2.4XX euro. Dat is dan balen natuurlijk en volgens de Dealer zit hier niets op van garantie, coulance of iets dergelijks. Nou, dat vecht ik dan wel met de importeur uit, in mijn ogen is dit niet de normale slijtage.
Op mijn vraag wanneer de auto klaar zou zijn ( stond er op dat moment reeds 4 dagen ) kreeg ik te horen dat het onderdeel in Europa nergens op voorraad ligt... Aha, is dus iets waar veel vraag naar is? Nee, het gaat normaal nooit stuk...
De vervangende auto heb ik al moeten inleveren omdat deze slechts 3 dagen vanuit Volkswagen ter beschikking gesteld wordt.
Wat is jullie mening?