motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!!!!

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jul 2014, 10:09
Type auto: Golf 6 ED35

motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!!!!

Bericht door Robin »

vorig jaar juni hebben ze geprobeerd om mijn ED35 te stelen is ze niet gelukt door dat ik elke avond een dikke motorketting door me voorvelg leg hoor ik iedere keer dat er weer een GTI wordt gestolen bij mij in de buurt ( omgeving rotterdam ) ze laten mijn gti nu met rust al een jaar gelukkig ik heb er verder geen beveiligingen op alarm na maar die ketting helpt echt goed alleen wel je wielslot uit je auto halen
Golf 6 gti ed35 322pk 437nm
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!

Bericht door MK5GTI »

Zo te zien zijn je leestekens wel gestolen?
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!

Bericht door 73GTI »

Robin schreef:vorig jaar juni hebben ze geprobeerd om mijn ED35 te stelen is ze niet gelukt door dat ik elke avond een dikke motorketting door me voorvelg leg hoor ik iedere keer dat er weer een GTI wordt gestolen bij mij in de buurt ( omgeving rotterdam ) ze laten mijn gti nu met rust al een jaar gelukkig ik heb er verder geen beveiligingen op alarm na maar die ketting helpt echt goed alleen wel je wielslot uit je auto halen
+1
Toen ik mijn GTI nog had deed ik een abus beugelslot door mijn velgen, werkte zeer goed.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!

Bericht door MK5benGTI »

73GTI schreef:
Robin schreef:vorig jaar juni hebben ze geprobeerd om mijn ED35 te stelen is ze niet gelukt door dat ik elke avond een dikke motorketting door me voorvelg leg hoor ik iedere keer dat er weer een GTI wordt gestolen bij mij in de buurt ( omgeving rotterdam ) ze laten mijn gti nu met rust al een jaar gelukkig ik heb er verder geen beveiligingen op alarm na maar die ketting helpt echt goed alleen wel je wielslot uit je auto halen
+1
Toen ik mijn GTI nog had deed ik een abus beugelslot door mijn velgen, werkte zeer goed.
Denk dat het eerder een kwestie is van geluk dat ze jouw auto niet op de korrel hadden dan dat ze worden tegen gehouden door een beugelslot waarvan 10.000 filmpjes op youtube staan hoe je deze kunt 'picken'.
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!

Bericht door 73GTI »

MK5benGTI schreef:
73GTI schreef:
Robin schreef:vorig jaar juni hebben ze geprobeerd om mijn ED35 te stelen is ze niet gelukt door dat ik elke avond een dikke motorketting door me voorvelg leg hoor ik iedere keer dat er weer een GTI wordt gestolen bij mij in de buurt ( omgeving rotterdam ) ze laten mijn gti nu met rust al een jaar gelukkig ik heb er verder geen beveiligingen op alarm na maar die ketting helpt echt goed alleen wel je wielslot uit je auto halen
+1
Toen ik mijn GTI nog had deed ik een abus beugelslot door mijn velgen, werkte zeer goed.
Denk dat het eerder een kwestie is van geluk dat ze jouw auto niet op de korrel hadden dan dat ze worden tegen gehouden door een beugelslot waarvan 10.000 filmpjes op youtube staan hoe je deze kunt 'picken'.
Wat jij wil, niet doen zou ik zeggen ;)
Maar mijn auto stond met die beugel en een heel dik kettingslot heel strak vast aan de betonnenpaal naast mijn parkeerplaats en de Polo GT van mijn buren werd gestolen ;)
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!

Bericht door MK5GTI »

Ze draaien je wiel eraf, zetten er een thuiskomer op, en nemen hem alsnog mee.. een slotbout houd ze echt niet tegen, zijn makkelijk doppen voor te krijgen..

Bearlock icm stuur/pedaal slot (en obd onderbreking afhankelijk van type auto) is veel effectiever..
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!

Bericht door 73GTI »

MK5GTI schreef:Ze draaien je wiel eraf, zetten er een thuiskomer op, en nemen hem alsnog mee.. een slotbout houd ze echt niet tegen, zijn makkelijk doppen voor te krijgen..

Bearlock icm stuur/pedaal slot (en obd onderbreking afhankelijk van type auto) is veel effectiever..
O nu begrijp ik waarom ik zoveel boefjes met een thuiskomer zie rondrijden :D
Maar mijn auto stond bij een betonnen paal van 60/70cm dik, het is onmogelijk daar een kruissleutel oid tussen mijn wiel en de paal te zetten (afstand tussen paal en wielbouten +-5cm) dus mijn wiel loshalen gaat echt niet lukken.
Nu heb ik natuurlijk wel de mazzel dat ik in deze situatie verkeer dat ik mijn auto met zijn voorwiel strak tegen een betonnen paal kan parkeren.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!

Bericht door 73GTI »

Maar hoe dan ook, doe het wel of niet maar mijn GTI is een keer gestolen geweest nog zonder sloten, maar daarna met de sloten aan de paal vast altijd blijven staan en een Polo gt en een standaard MK6 zijn daarna wel gestolen.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!

Bericht door MK5GTI »

En hoe doe je dat als je ergens anders parkeert waar geen paal staat?

Zo'n ketting is een leuk low budget idee, maar;

- Je moet iets hebben om hem aan vast te leggen, dus als jij elders parkeert dan thuis.....?
- Als het regent sta je lekker buiten in de regen met je slot te klooien
- Elke keer met monteren of demonteren heb je het risico om je velg te beschadigen
- Gemiddelde huistuinkeuken crimineel heeft zo'n slot zo los
- Als je het slot vergeet eraf te halen, en je rijd weg, kun je serieuze schade krijgen.

Tuurlijk is het diefstal vertragend, maar het lijkt mij niet erg handig/effectief.

Een goed stuur/pedaalslot krijgt de gemiddelde boef niet zo snel los, en als ze een bearlock zien zitten, gaan ze het 99 van de 100 keer niet eens proberen..

Maargoed, ieder z'n eigen manier, het is natuurlijk altijd beter dan helemaal geen beveiliging :)
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!

Bericht door staffpride »

Zoiets gebruiken gemeenten al jaren tegen "ongewenst" meenemen van het voertuig ;)

Zijn in diverse soorten en maten te verkrijgen

Afbeelding


http://www.slotenspeciaalzaak.nl/media/ ... terdam.jpg

https://www.anti-diefstal24.nl/wielklem ... rd-carlock
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: motorketting door je voorvelg help tegen het stelen !!

Bericht door MK5benGTI »

Kun jij deze ook leveren? :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten