Pagina 1 van 1

Golf 5 GTI 365 pk R20 motor, veel interessante upgrades

Geplaatst: 04 sep 2016, 15:43
door Marcelllo
Wegens het gaan overstappen naar een Audi RS4, gaat mijn serieus aangepaste golf 5 deurs GTI de verkoop in.

Het betreft hier een golf 5 gti, 5 deurs, waar diverse upgrades uit een golf 6 R20 overgezet zijn.
Apk tot 23 juli 2017
Kilometerstand is 195500, revisie gedaan bij 190000.

De grootste verandering is de motor, deze is na een complete revisie opgebouwd met race spullen en daarna bij de firma JD Engeneering afgesteld op 365 pk en 461 nm bij 28,5 graden buitentempratuur op ron 98+. Uitdraai aanwezig.

Om de verbouwingen aan de golf (even) op te noemen:

Motorisch:

Golf 6 R20 CDL motor, compleet gereviseerd, en alles vervangen wat er evt aan zat te komen,
en wat uit elkaar lag, distributie,waterpomp,nokkenas en oliepomp kettingen en spanners, thermostaathuis ed.

Wossner gesmeede zuigers.
Cilinderkop geflowed, kleppen gepolijst.
Cometic koppaking.
ARP studs.
ACL lagers.
K-04 turbo (6000 km oud)
3 inch open downpijp, (Apk katalysator zit erbij.)
K&ampN cold air intake.
Carterontluchting block-off.
Hoge druk brandstofpomp.
Dubbele intercooler, front mounted
Nieuwe injectoren
Nieuwe nokkenasversteller.
Nieuwe turbodrukslangen .

Meer vermorgen is nog te realiseren door de turbodruk wat hoger te zetten, een grotere intercooler
en ander uitlaatsysteem te monteren en op ron 102 te gaan rijden (na deze veranderingen moet de 380++ pk makkelijk te realiseren zijn..)
Na de open downpijp zit namelijk de standaard gti uitlaat met dempers, wat zorgt voor een niet te beschrijven geluid bij het volgas accelereren, maar een compleet stille auto bij 120+km/pu in zn 6e versnelling.
Hierdoor zijn lange afstanden rijden geen probleem. Als je niet continu de uitlaat wil horen is dit een goede combi.

Versnellingsbak:

Dit is de originele handgeschakelde 6 bak van de GTI met,
Sachs racekoppeling tot 550nm
2 massa vliegwiel vervangen voor een vast vliegwiel ivm het vermogen en koppel.
Nieuwe startmotor
Nieuwe koppelingscilinders, hoofd en hulp.

Onderstel:

18 inch ABT wielen , net nagekeken, gericht, gestraald en gecoat in hoogglans zwart en nieuwe banden gemonteerd in de
maat 225/40-18.
Om de wielkasten iets meer te vullen zijn er voor en achter 11mm spacers van H&ampampR gemonteerd.
Evt ook te koop met originele BBS CK001 wielen in de maat 19 inch met nieuwe vredestein
ultrac vorti in de maat 225/35-19. (zie laatste foto en rollenbank foto)
Deze zijn eronderuit gegaan ivm comfort, en het aanlopen met meerdere personen in de auto.
Dit kan evt verholpen worden, aangezien er een schroefset van WEITEC onder gemonteerd is voor en achter.
Verder zitten er in de draagarmen powerflex polyurethaan bussen

Verder kan de gti tegen meerprijs geleverd worden met een set R32 remmen aan de voorzijde met veel
grotere remklauwen en remschijven dan de GTI remmen voor meer remvermogen.
De voorremslangen zijn onlangs vernieuwd.

Interieur:

In het interieur zijn ook diverse leuke upgrades gedaan, zoals:
RNS510 met touchscreen, DVD, NAVIGATIE, Harde schijf, aux en is de achteraf ingebouwde achteruitrijcamera
te bekijken via het scherm.
Deze set laat zijn geluid klinken via een complete infinty speakerset met filters en tweeters in zowel de
voor als achter deuren.
Dit alles is ingebouwd in een zeer luxe hoogglans zwart middenconsole incl. de kachelrooster randen.
Dit middenconsole bevat ook de gescheiden climate controle unit uit de golf 6 inclusief stoelverwarming.
Het volledig lederen interieur bestaat uit heerlijk zittende nieuwer type GTI stoelen, welke stoelverwarming hebben, en waarvan de bestuurdersstoel volledig elektrisch te verstellen is.
Er is een compleet zwarte hemel gemonteerd voor een nog luxere uitstraling.
Een nieuwe mattenset met rood GTI logo zit er ook pas in.
Verder is er van de golf 6 een verlichtingsschakelaar en licht set ingebouwd voor het automatisch in en uitschakelen
van de verlichting.

De radio unit en zowel de boordcomputer zijn ook te regelen via het achteraf later ingebouwde multifunctionele
stuurwiel ook afkomstig uit een golf 6, alle knoppen op het stuur werken.
Bij het inschakelen van de achteruit versnelling, klapt in de achterklep het VW logo om, waarna de achteruitrijcamera ingeschakeld wordt, en deze via het radioscherm te bekijken is, ook dit is zeer netjes en achteraf ingebouwd.
Het interieur is netjes en voorzien van de standaard luxe van een GTi, zoals de boordcomputer, tellerklok welke tot 300 km/pu aangeeft (en nodig is met dit vermogen) Elektrische ramen voor en achter, elektrische spiegels, airbags, kachelroosters voor de achterbank, armsteun voor en achterin, gekoeld dashboardkastje en verder alle denkbare luxe en opties.

Exterieur:

Edition 30 uitvoering qua looks. (skirts, bumpers en spoiler)
Verbrede polyester voorschermen voor een nog dikke look.
Xenon verlichting.
Zwarte grille.
Zwarte spiegels.
Zwarte VW en GTI logo's.
Achterklep clean door verwijderen wisserarm.
Getind glas achter.
Achteruitrijcamera in het VW logo.

Dit moois is beveiligd met een zeer uigebreid alarm klasse 3 systeem en diverse extra aanpassingen
om diefstal te voorkomen.

Gelieve geen onzin biedingen, alleen de complete ombouw kosten zitten al op de waarde van een
standaard golf 5 GTI.
Geen testpiloten of wannaby Max Verstappens, dat ie hard loopt kan ik je vooraf ook wel vertellen,
alleen reageren als je hem ook kan betalen, op onzin biedingen ga ik niet reageren, dus hoor je niets,
dan weet je waarom.

Inruil van een RS4 B7 avant bespreekbaar, verder liever niets.

Wegens een computercrash heb ik geen foto's die ik erbij kan voegen, hopelijk volstaat voorlopig een marktplaats link:

http://link.marktplaats.nl/m1081024914

Re: Golf 5 GTI 365 pk R20 motor, veel interessante upgrades

Geplaatst: 10 sep 2016, 22:08
door Xizer
Mooie auto Marcel, waarom nu alweer te koop? Ik had misschien wel interesse maar 5 eigenaren op 5 jaar schrikt mij wat af, of is dit te verklaren?

Re: Golf 5 GTI 365 pk R20 motor, veel interessante upgrades

Geplaatst: 11 sep 2016, 00:19
door Marcelllo
Ik heb laatst in een Audi rs4 gereden, en daar gaat m'n hart al jaren naar uit.
En door wat veranderingen Prive, kan het financieel nu, dus de keuze gemaakt
om te gaan kopen waar ik al jaren naar kijk.

En de eigenaren de laatste jaren, geen idee, misschien hadden die ook al het
gezeur waar ik maanden mee bezig geweest ben om dat op te lossen.
Maar een verklaring heb ik niet, misschien liepen die ook tegen hun droomauto aan.

Re: Golf 5 GTI 365 pk R20 motor, veel interessante upgrades

Geplaatst: 11 sep 2016, 00:22
door Marcelllo
Maar je bent van harte welkom om te kijken en rijden.

Mvg Marcel

Re: Golf 5 GTI 365 pk R20 motor, veel interessante upgrades

Geplaatst: 11 sep 2016, 02:53
door Famous1303
Welk gezeur zat er in de auto?
Hoe rijdt het met een verzwaarde koppeling voor dagelijks gebruik?

Waar is de auto te bezichtigen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Golf 5 GTI 365 pk R20 motor, veel interessante upgrades

Geplaatst: 11 sep 2016, 09:14
door Maarten
Kijk even in z'n voorstel topic voor de problemen.

Re: Golf 5 GTI 365 pk R20 motor, veel interessante upgrades

Geplaatst: 11 sep 2016, 19:05
door Marcelllo
Koppeling is heel goed dagelijks mee te rijden.
Ik ben er ook mee op vakantie geweest incl mega files, maar
als ik denk dat het stilstaan lang gaat duren, dan zit ik hem meestal
even in z'n vrij.
Hij is best zwaar, maar dat weet je met zo'n koppeling natuurlijk.

En hij is te bewonderen in Baarn!

Re: Golf 5 GTI 365 pk R20 motor, veel interessante upgrades

Geplaatst: 29 sep 2016, 17:19
door Xizer
Mooie auto man, succes met verkoop!