Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door JeroenGTIed35 »

Beste forum gebruikers.


Heb twee vraagjes:


Hoeveel neemt het uitlaat geluid toe met de standaard downpipe wel met catmod icm standaard uitlaat.

Wat doet het uitlaat geluid met bv jm downpipe en standaard uitlaat?

Alvast bedankt de info.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
turbo-t
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2016, 20:53
Type auto: Golf MK6 R20
Locatie: Roosendaal

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door turbo-t »

Ik heb een golf6 R20 met met 3" downpipe met 200 cel sportcat en originele einddemper en een pipercros inleg luchtfilter. Uitlaatgeluid is alleen sochtends wat harder omdat de sportcat 's ochtends koud is. Na paar minuten als de sportcat een beetje warmer is dan is het geluid weer normaal. Als ik met de auto doortrek dan dan gaat na 4000 toeren het geluid ook harder maar niet extreem precies goed eigenlijk. Dus zolang je onder de 4000 toeren blijft dan is er geen verschil.
Gebruikersavatar
Nigel-R32
Berichten: 353
Lid geworden op: 11 jan 2015, 13:23
Type auto: AMG GT S en MK6 GTI
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door Nigel-R32 »

Ik rij zelf ook met een 6 R20, hier op een 3inch downpipe zonder katalysator gemonteerd. Bij mij was er absoluut meer geluid aanwezig dan standaard.. Lijkt mij ook sterk dat een katalysator heel veel geluid tegenhoudt. Maar of het storend is, nee absoluut niet! Kijk anders eens op m'n Instagram om naar wat video's te luisteren van het geluid met de originele demper (zitten overigens ook filmpjes tussen met een andere demper, dus die is vrij luid): https://www.instagram.com/p/BKazv-KgE1M/
AMG GT S '15 - 510pk & 650Nm - fun
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door JeroenGTIed35 »

Nigel-R32 schreef:Ik rij zelf ook met een 6 R20, hier op een 3inch downpipe zonder katalysator gemonteerd. Bij mij was er absoluut meer geluid aanwezig dan standaard.. Lijkt mij ook sterk dat een katalysator heel veel geluid tegenhoudt. Maar of het storend is, nee absoluut niet! Kijk anders eens op m'n Instagram om naar wat video's te luisteren van het geluid met de originele demper (zitten overigens ook filmpjes tussen met een andere demper, dus die is vrij luid): https://www.instagram.com/p/BKazv-KgE1M/
Dat klinkt dik!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door ChielED35 »

Echt aso zo veel herrie en zo hard over zo'n dijkje op de Betuwe :lol: :lol:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door ED30Erwin »

ChielED35 schreef:Echt aso zo veel herrie en zo hard over zo'n dijkje op de Betuwe :lol: :lol:
Ik proef een beetje jaloezie :mrgreen: super gaaf dit
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door ChielED35 »

ED30Erwin schreef:
ChielED35 schreef:Echt aso zo veel herrie en zo hard over zo'n dijkje op de Betuwe :lol: :lol:
Ik proef een beetje jaloezie :mrgreen: super gaaf dit
Haha...klopt, hou van herrie! Als je snel bent mag je ook herrie maken :lol:
Nog 3 weken geduld en mag ook net zoals demperlozeNigel, demperloos (nou bijna dan) door het leven :lol:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Nigel-R32
Berichten: 353
Lid geworden op: 11 jan 2015, 13:23
Type auto: AMG GT S en MK6 GTI
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door Nigel-R32 »

Precies mijn standaard reactie, als een auto snel genoeg is dan mag ie ook zeker 'aanwezig' zijn. Overigens is de rechtstreekse link op dat dijkje in de Betuwe nog met de originele einddemper :lol: Ik had het al eerder gezegd, maar ik zal proberen dit weekend een video te maken met de nieuwe einddemper, naja meer een eindpijp :mrgreen:
JeroenGTIed35 schreef:
Nigel-R32 schreef:Ik rij zelf ook met een 6 R20, hier op een 3inch downpipe zonder katalysator gemonteerd. Bij mij was er absoluut meer geluid aanwezig dan standaard.. Lijkt mij ook sterk dat een katalysator heel veel geluid tegenhoudt. Maar of het storend is, nee absoluut niet! Kijk anders eens op m'n Instagram om naar wat video's te luisteren van het geluid met de originele demper (zitten overigens ook filmpjes tussen met een andere demper, dus die is vrij luid): https://www.instagram.com/p/BKazv-KgE1M/
Dat klinkt dik!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die 3inch Bull-X downpipe in combinatie met de originele einddemper heeft wel het mooiste geluid zeg ik eerlijk, dus dat kan ik je alleen maar aanraden! Neem anders eens met Sander van 24Tuned contact op, zit ook op dit forum. Daar komt mijn downpipe vandaan 8-)
AMG GT S '15 - 510pk & 650Nm - fun
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door JeroenGTIed35 »

Nigel-R32 schreef:Precies mijn standaard reactie, als een auto snel genoeg is dan mag ie ook zeker 'aanwezig' zijn. Overigens is de rechtstreekse link op dat dijkje in de Betuwe nog met de originele einddemper :lol: Ik had het al eerder gezegd, maar ik zal proberen dit weekend een video te maken met de nieuwe einddemper, naja meer een eindpijp :mrgreen:
JeroenGTIed35 schreef:
Nigel-R32 schreef:Ik rij zelf ook met een 6 R20, hier op een 3inch downpipe zonder katalysator gemonteerd. Bij mij was er absoluut meer geluid aanwezig dan standaard.. Lijkt mij ook sterk dat een katalysator heel veel geluid tegenhoudt. Maar of het storend is, nee absoluut niet! Kijk anders eens op m'n Instagram om naar wat video's te luisteren van het geluid met de originele demper (zitten overigens ook filmpjes tussen met een andere demper, dus die is vrij luid): https://www.instagram.com/p/BKazv-KgE1M/
Dat klinkt dik!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die 3inch Bull-X downpipe in combinatie met de originele einddemper heeft wel het mooiste geluid zeg ik eerlijk, dus dat kan ik je alleen maar aanraden! Neem anders eens met Sander van 24Tuned contact op, zit ook op dit forum. Daar komt mijn downpipe vandaan 8-)
De 3" Met de hjs cat neem ik aan.

Ik heb in het begin een bull x catback gehad maar dat was een dikke tegenvaller na 4 weken er onder uit gegooid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Nigel-R32
Berichten: 353
Lid geworden op: 11 jan 2015, 13:23
Type auto: AMG GT S en MK6 GTI
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door Nigel-R32 »

JeroenGTIed35 schreef:
De 3" Met de hjs cat neem ik aan.

Ik heb in het begin een bull x catback gehad maar dat was een dikke tegenvaller na 4 weken er onder uit gegooid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik rij catless rond ;) Hmm wel apart dat het jou zo tegenviel, ik zou mij geen andere wensen..
AMG GT S '15 - 510pk & 650Nm - fun
Golf VI GTI 2.0 DSG '12 - 211pk & 280Nm - daily
Golf VII R 2.0 DSG '15 - 480pk & 570Nm - verkocht
Golf VI R 2.0 DSG '10 - 391pk & 534Nm - verkocht
Golf V R32 DSG '07 - 250pk & 320Nm - verkocht
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door Sebster »

[quote="JeroenGTIed35"][quote="Nigel-R32"]Precies mijn standaard reactie, als een auto snel genoeg is dan mag ie ook zeker 'aanwezig' zijn. Overigens is de rechtstreekse link op dat dijkje in de Betuwe nog met de originele einddemper :lol: Ik had het al eerder gezegd, maar ik zal proberen dit weekend een video te maken met de nieuwe einddemper, naja meer een eindpijp :mrgreen:





Op een ED35 is de toename van geluid met alleen de vrij minimaal. Ik had zelf eerst een downpipe zonder cats gestoken icm de originele catback. Gaf alleen een wat lagere brom, en pas onder veel belasting echt extra sound. Prima als je net dat beetje extra wil dus.
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door JeroenGTIed35 »

Jo laat maar komen dat filmpje!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
markosgti
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jul 2016, 04:13
Type auto: Golf 6 GTI ED35
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel neemt geluid toe met andere DP

Bericht door markosgti »

katmod op een standaard dp, niks geen geluidstoename.
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten