Chip tuning/brandstof besparen
Chip tuning/brandstof besparen
Goedenavond
Ik was benieuwd of er hier ook mensen zijn met ervaring mbt chip tuning en brandstof besparing.
Ik ben namelijk geïnteresseerd in de brandstof besparing, maar ook zou ik graag wat meer vermogen hebben.
Klopt het of Is het een fabeltje? Mbt het besparen van brandstof? En wat zou ik mij hier bij voor moeten stellen?
Met vriendelijke groet,
Ik was benieuwd of er hier ook mensen zijn met ervaring mbt chip tuning en brandstof besparing.
Ik ben namelijk geïnteresseerd in de brandstof besparing, maar ook zou ik graag wat meer vermogen hebben.
Klopt het of Is het een fabeltje? Mbt het besparen van brandstof? En wat zou ik mij hier bij voor moeten stellen?
Met vriendelijke groet,
- MK5GTI
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Chip tuning/brandstof besparen
Je hoeft het gas minder in te trappen om het zelfde vermogen als voorheen te krijgen. Dus in theorie is hij dan zuiniger.
De praktijk wijst echter uit, dat als je meer vermogen hebt, dat ook wil gebruiken..
De praktijk wijst echter uit, dat als je meer vermogen hebt, dat ook wil gebruiken..
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Re: Chip tuning/brandstof besparen
Klopt, de auto word wel wat zuiniger.
Maar als je een keertje plankgas geeft benje t weer kwijt ook.
Maar als je een keertje plankgas geeft benje t weer kwijt ook.
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Re: Chip tuning/brandstof besparen
Je kunt eventueel aan je tuner vragen om de "driver wish" kenveld zo aan te passen dat je bijv. onder 75% gaspedaal stand minder vermogen hebt, en na 75% gaspedaal stand de vermogen juist hoger wordt.
zo kun je mooi zuinig rijden, en wanneer nodig flink gas geven voor vermogen.
Als je zuinig wilt rijden koop je maar een slowmotion. Je rijdt een GTI en houd dan gewoon rekening mee met het feit dat je 500 kilometer op een tank kunt rijden.
zo kun je mooi zuinig rijden, en wanneer nodig flink gas geven voor vermogen.
Als je zuinig wilt rijden koop je maar een slowmotion. Je rijdt een GTI en houd dan gewoon rekening mee met het feit dat je 500 kilometer op een tank kunt rijden.
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Chip tuning/brandstof besparen
Zo ie zo nooit aan chippen beginnen. Maar dat heeft met mijn slechte ervaring er mee te maken.
Maar ik zal je niet tegen houden
Maar ik zal je niet tegen houden
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Re: Chip tuning/brandstof besparen
John schreef:Zo ie zo nooit aan chippen beginnen. Maar dat heeft met mijn slechte ervaring er mee te maken.
Maar ik zal je niet tegen houden
Waarom deze reactie? Is dit door een sneller kapotte koppeling/turbo of waarop baseert u zich? Want heb nu mijn 4e wagen die gechipt is (nu golf V GTI met 363 pk) en heb nog nooit problemen gehad hierdoor. Kameraden wel al problemen gehad bij van die goedkope 'chiptuners' waardat je wagen voor 200 euro hermapt wordt zonder verslag of met powerbox, maar dit weet je dat dit goedkoop-->duurkoop is.
mvg
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
- MK5GTI
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Chip tuning/brandstof besparen
Het is ook net wat je er zelf van verwacht.
Tuurlijk slijt alles wat sneller, meer vermogen = meer slijtage, heel kort door de bocht.
Als jij elke dag als een gek bij de stoplichten weg spuit, dan kan inderdaad best je koppeling het een keer begeven.
Echter als je de 'normale' extra slijtage bekijkt...
Als bij een originele GTI de koppeling bijv 200.000 km mee gaat, gaat hij bij een gechipte misschien 180.000 mee?
En zo zou het met de turbo net zo zijn, de levensduur zal iets korter worden.. Maar dat (goede) chiptuning, gelijk staat aan; auto gaat snel kapot, is onzin.
Tuurlijk slijt alles wat sneller, meer vermogen = meer slijtage, heel kort door de bocht.
Als jij elke dag als een gek bij de stoplichten weg spuit, dan kan inderdaad best je koppeling het een keer begeven.
Echter als je de 'normale' extra slijtage bekijkt...
Als bij een originele GTI de koppeling bijv 200.000 km mee gaat, gaat hij bij een gechipte misschien 180.000 mee?
En zo zou het met de turbo net zo zijn, de levensduur zal iets korter worden.. Maar dat (goede) chiptuning, gelijk staat aan; auto gaat snel kapot, is onzin.
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
- Tino
- Berichten: 1133
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
- Type auto: Scirocco MK3
- Locatie: Gelderland Midden
Re: Chip tuning/brandstof besparen
Hij wordt iets zuiniger maar dan moet je wel rustig rijden maar omdat het makkelijker gaat wordt dat moeilijk maar niet onmogelijk
Gebruik het alleen om makkelijker in te halen dus slijtage valt dan mee
Gebruik het alleen om makkelijker in te halen dus slijtage valt dan mee
Re: Chip tuning/brandstof besparen
ja je rijd verder altijd super rustig ik heb inmiddels ruim een ton met jd chiptuning op me mk6 gti (totaal 125.000 chip vanaf 22.000) en geen centje kwijt aan kapotte onderdelen dan wel olie verbruik, ik rij dagelijks te hard en af en toe op t circuit
als je blok in orde is en netjes om 30.000 de beurten doet en een hoop geluk heb blijkbaar kan het lang goedgaan
als je blok in orde is en netjes om 30.000 de beurten doet en een hoop geluk heb blijkbaar kan het lang goedgaan
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Chip tuning/brandstof besparen
Ik gaf deze reactie omdat dit mijn 2de achtereenvolgende auto is waarbij de koppeling het vermogen (stage 1) niet aankan in zeer korte tijd.papejojo schreef:John schreef:Zo ie zo nooit aan chippen beginnen. Maar dat heeft met mijn slechte ervaring er mee te maken.
Maar ik zal je niet tegen houden
Waarom deze reactie? Is dit door een sneller kapotte koppeling/turbo of waarop baseert u zich? Want heb nu mijn 4e wagen die gechipt is (nu golf V GTI met 363 pk) en heb nog nooit problemen gehad hierdoor. Kameraden wel al problemen gehad bij van die goedkope 'chiptuners' waardat je wagen voor 200 euro hermapt wordt zonder verslag of met powerbox, maar dit weet je dat dit goedkoop-->duurkoop is.
mvg
En ik praat over een handbak.
De chiptuning is niet bij JD gedaan maar door Beek Autoracing en dat is ook een goede tuner als ik het om mij heen hoor en lees.
Ik ben geen wilde stoplichtsprinter en loop ook niet continue te trappen want ik ben zuinig op mijn materiaal.
Zowel bij mijn vorige auto als bij mijn huidige 6 GTI voelde ik bij het overschakelen en op laten komen van de koppeling het aangrijpingspunt niet meer.
En bij mijn 6 GTI begon hij bij 5000 toeren ineens door te slippen.
Mijn auto heeft 60k gelopen waarvan de laatste 7000km gechipt.
De originele koppeling zou 450nm aan moeten kunnen word er gezegd maar ik ben van mening dat dit niet klopt en dat sommige puur geluk hebben.
Ik heb er nu een sachs versterkte koppeling in zitten die het tot op heden wel aankan maar het zwaardere koppelingspedaal maakt het rijden er niet altijd fijner op.
Ik heb gewoon tot 2x toe pech gehad en zal daardoor volgende auto's nooit meer laten chippen (zeg ik nu).
Verder elk jaar (10.000km) zijn beurten gehad en ook een inlaatreiniging laten doen dus goed onderhoud krijgt hij wel.
En over het zuinig rijden dat ligt er maar net aan.
Op korte stukken niet maar op lange stukken is hij best zuinig, zelfs als je hard rijd.
Heb dit jaar terug vanuit Oostenrijk op de Duitse wegen soms hele stukken 200km/h gereden met een verbruik van 1:12,2
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Re: Chip tuning/brandstof besparen
1ste eigenaar? Heb nog nooit van problemen met koppeling gehoord bij stage 1
Re: Chip tuning/brandstof besparen
Anders reageer je even op een topic van 3 jaar oud
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten