Pagina 1 van 1
Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 16:56
door Jarino
Heren,
Het houdt niet op, niet vanzelf..
Nou heb ik sinds een week dat ik bij koude start heel even een apart piepend geluid hoor, lijkt op dit:
https://youtu.be/N77zsyjNamI
Maar het is vrij snel weg, en als ik dan weg rij dan hoor je dat geluid tussen de 1000-2000 rpm weer.. maar het is meestal binnen een minuut weer weg.
Als ik hem vol in trap, met warme motor uiteraard, met de ramen open hoor ik ook een hoog fluitend geluidje af en toe. Tussen de 5500-6000 rpm heeft die dan ook sinds kort een klein dipje.
Reed zondag, met een maatje van me met een Dodge Charger met 360 pk, terug van een meeting. Dus uiteraard ff sporten tegen elkaar, ik liep uit haha

maar merkte toen dus dat hij tussen de 5500-6000 rpm een klein dipje heeft.
Zou dit de PCV kunnen zijn of denken jullie wat anders?
Ik ga trouwens 16 februari op de rollerbank bij Celltemp dan weet ik hoeveel pk / Nm ik heb
Bij voorbaat dank voor de reacties heren!
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 19:06
door golf5gt
Klinkt niet erg fris

Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 19:13
door Jarino
golf5gt schreef:Klinkt niet erg fris

Op het filmpje is het velen malen erger hoor haha, ik hoor een soort gelijk geluid maar dan heel zachtjes..
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 19:26
door Maarten
Klinkt als een gescheurde rubber / lekke PCV. Heb dit ook gehad en was hetzelfde geluid. Onderdeel (PCV) was rond de 3 tientjes.
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 19:33
door Jarino
Maarten schreef:Klinkt als een gescheurde rubber / lekke PCV. Heb dit ook gehad en was hetzelfde geluid. Onderdeel (PCV) was rond de 3 tientjes.
Jij bent van EM zie ik! Wou sowieso nog langs komen bij jullie voor de GFB DV+, gelijk maar de PCV ook laten doen dan?
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 19:58
door jannick
Jarino schreef:Maarten schreef:Klinkt als een gescheurde rubber / lekke PCV. Heb dit ook gehad en was hetzelfde geluid. Onderdeel (PCV) was rond de 3 tientjes.
Jij bent van EM zie ik! Wou sowieso nog langs komen bij jullie voor de GFB DV+, gelijk maar de PCV ook laten doen dan?
Zijn auto is in onderhoud bij EMservice (erwin)...erwin zelf is staffpride op t forum

Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 20:03
door Maarten
Zoals Jannick het zegt haha! Wil wel ruilen met Erwin hoor!

Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 20:57
door Jarino
jannick schreef:Jarino schreef:Maarten schreef:Klinkt als een gescheurde rubber / lekke PCV. Heb dit ook gehad en was hetzelfde geluid. Onderdeel (PCV) was rond de 3 tientjes.
Jij bent van EM zie ik! Wou sowieso nog langs komen bij jullie voor de GFB DV+, gelijk maar de PCV ook laten doen dan?
Zijn auto is in onderhoud bij EMservice (erwin)...erwin zelf is staffpride op t forum

Oh zodoende! Had Erwin tijdje geleden al aan de lijn! Aardige gozer!
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 20:57
door Jarino
Maarten schreef:Zoals Jannick het zegt haha! Wil wel ruilen met Erwin hoor!

Haha ja snap ik

Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 21:34
door Jarino
Maatje van me zei trouwens dat ik beter voor een PCV delete plate kan gaan ipv een nieuwe PCV d'r in laten zetten.
http://www.biesheuvel.nl/vag-2-0tfsi-pc ... plate.html
Iemand ervaring hiermee ?
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 24 jan 2017, 22:30
door golf5gt
Ga dit even volgen.
Schijnt je te verlossen van de lekke/kapotte pcv kwaal.
Maar dat het de vervuiling voor komt schijnt maar deel/geen waar te zijn.
Ook wel nieuwschierig hoe dit nou precies in elkaar steekt.
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 25 jan 2017, 10:14
door Nigel-R32
Ik rij zelf ook met zo'n Forge PCV delete plate. Als je toch bezig bent kan je die net zo goed monteren ben ik van mening. Ze zeggen dat de vervuiling iets minder wordt, of het waar is weet ik alleen niet. Vind het qua looks ook nog wat hebben als je zonder motor afdekplaat rijdt

Mijn R is 3 kwart jaar geleden gereinigd bij HBT en toen is die PCV plate er pas op gegaan.
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 25 jan 2017, 12:18
door Jarino
Nigel-R32 schreef:Ik rij zelf ook met zo'n Forge PCV delete plate. Als je toch bezig bent kan je die net zo goed monteren ben ik van mening. Ze zeggen dat de vervuiling iets minder wordt, of het waar is weet ik alleen niet. Vind het qua looks ook nog wat hebben als je zonder motor afdekplaat rijdt

Mijn R is 3 kwart jaar geleden gereinigd bij HBT en toen is die PCV plate er pas op gegaan.
Ja doe dat maar gelijk dan, en dan gelijk maar preventief de DV vervangen voor de GFB DV+

Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 25 jan 2017, 14:36
door Jarino
Jarino schreef:Nigel-R32 schreef:Ik rij zelf ook met zo'n Forge PCV delete plate. Als je toch bezig bent kan je die net zo goed monteren ben ik van mening. Ze zeggen dat de vervuiling iets minder wordt, of het waar is weet ik alleen niet. Vind het qua looks ook nog wat hebben als je zonder motor afdekplaat rijdt

Mijn R is 3 kwart jaar geleden gereinigd bij HBT en toen is die PCV plate er pas op gegaan.
Ja doe dat maar gelijk dan, en dan gelijk maar preventief de DV vervangen voor de GFB DV+

Zit trouwens te twijfelen, of een GFB DV+ of een Blow Off Valve / Dumpvalve, of een GFB DV+ in combinatie met een Forge Blow Off Adapter ertussen.. iemand nog advies hierover misschien?

Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 25 jan 2017, 16:31
door jannick
Is maar net wat je zelf wilt...de dumpvalve hoor je zeker heel erg afblazen...dat is reden waarom ik die niet neem.
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 25 jan 2017, 19:32
door Jarino
jannick schreef:Is maar net wat je zelf wilt...de dumpvalve hoor je zeker heel erg afblazen...dat is reden waarom ik die niet neem.
Ja precies! Maatje van me zei dat de GFB DV+ sowieso al beter klinkt, kan ook in combinatie met een blow off adapter, of gewoon geen DV+ maar een blow off valve..
Kan ook eerst de GFB DV+ doen en dan kijken hoe dat klinkt, en mocht ik toch die Forge blow off adapter d'r tussen willen kan ik dat altijd nog doen..

Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 25 jan 2017, 20:33
door ChielED35
Nigel-R32 schreef:Ik rij zelf ook met zo'n Forge PCV delete plate. Als je toch bezig bent kan je die net zo goed monteren ben ik van mening. Ze zeggen dat de vervuiling iets minder wordt, of het waar is weet ik alleen niet. Vind het qua looks ook nog wat hebben als je zonder motor afdekplaat rijdt

Mijn R is 3 kwart jaar geleden gereinigd bij HBT en toen is die PCV plate er pas op gegaan.
En dan heb je een mooie Forge delete plate, stop je er weer een kap overheen. Zie je dus niets meer van. Maar een wit kappie is mooier
Jarino schreef:jannick schreef:Is maar net wat je zelf wilt...de dumpvalve hoor je zeker heel erg afblazen...dat is reden waarom ik die niet neem.
Ja precies! Maatje van me zei dat de GFB DV+ sowieso al beter klinkt, kan ook in combinatie met een blow off adapter, of gewoon geen DV+ maar een blow off valve..
Kan ook eerst de GFB DV+ doen en dan kijken hoe dat klinkt, en mocht ik toch die Forge blow off adapter d'r tussen willen kan ik dat altijd nog doen..

Erwin heeft mij een tijd terug uitgelegd dat een GFB DV+ electronisch geregeld wordt door de ECU. Wanneer je Forge blow off neemt die niet electronisch geregeld wordt is dat feitelijk een stap terug in techniek. Voor verdere informatie verwijs ik je door naar Erwin

Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 25 jan 2017, 20:49
door Jarino
ChielED35 schreef:Nigel-R32 schreef:Ik rij zelf ook met zo'n Forge PCV delete plate. Als je toch bezig bent kan je die net zo goed monteren ben ik van mening. Ze zeggen dat de vervuiling iets minder wordt, of het waar is weet ik alleen niet. Vind het qua looks ook nog wat hebben als je zonder motor afdekplaat rijdt

Mijn R is 3 kwart jaar geleden gereinigd bij HBT en toen is die PCV plate er pas op gegaan.
En dan heb je een mooie Forge delete plate, stop je er weer een kap overheen. Zie je dus niets meer van. Maar een wit kappie is mooier
Jarino schreef:jannick schreef:Is maar net wat je zelf wilt...de dumpvalve hoor je zeker heel erg afblazen...dat is reden waarom ik die niet neem.
Ja precies! Maatje van me zei dat de GFB DV+ sowieso al beter klinkt, kan ook in combinatie met een blow off adapter, of gewoon geen DV+ maar een blow off valve..
Kan ook eerst de GFB DV+ doen en dan kijken hoe dat klinkt, en mocht ik toch die Forge blow off adapter d'r tussen willen kan ik dat altijd nog doen..

Erwin heeft mij een tijd terug uitgelegd dat een GFB DV+ electronisch geregeld wordt door de ECU. Wanneer je Forge blow off neemt die niet electronisch geregeld wordt is dat feitelijk een stap terug in techniek. Voor verdere informatie verwijs ik je door naar Erwin

Okey dat klinkt wel logisch ja! Dan beter of een GFB DV+ of een Blow Off Valve dus?
https://youtu.be/H7F7OPUtyjU
Bij dit filmpje (mk6) zie je de verschillen, 2 verschillende DV's en DV gecombineerd met Forge blow off adapter en een volledige Forge blow off valve.
Nou vind ik persoonlijk de DV icm de Forge blow off adapter het mooist klinken. Maar ik heb een gechipte MK5 met standaard inlaat enzo natuurlijk dus dat klinkt anders.
Ga volgend jaar sowieso stage 2 dus kan natuurlijk nu ook zeggen of alleen de GFB DV+ of icm een blow off adapter of gewoon echt een Blow off valve.. lastig..
Kan natuurlijk ook eerst alleen de GFB DV+ doen, kijken hoe dat klinkt, en dan achteraf eventueel nog die Blow off adapter d'r tussen plaatsen..
Dillema's haha
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 29 jan 2017, 00:09
door Sebster
Okey dat klinkt wel logisch ja! Dan beter of een GFB DV+ of een Blow Off Valve dus?
https://youtu.be/H7F7OPUtyjU
Bij dit filmpje (mk6) zie je de verschillen, 2 verschillende DV's en DV gecombineerd met Forge blow off adapter en een volledige Forge blow off valve.
Nou vind ik persoonlijk de DV icm de Forge blow off adapter het mooist klinken. Maar ik heb een gechipte MK5 met standaard inlaat enzo natuurlijk dus dat klinkt anders.
Ga volgend jaar sowieso stage 2 dus kan natuurlijk nu ook zeggen of alleen de GFB DV+ of icm een blow off adapter of gewoon echt een Blow off valve.. lastig..
Kan natuurlijk ook eerst alleen de GFB DV+ doen, kijken hoe dat klinkt, en dan achteraf eventueel nog die Blow off adapter d'r tussen plaatsen..
Dillema's haha[/quote]
Of je haalt gewoon een fatsoenlijke intake (waar je straks bij stage 2 weer van profiteert) en je hebt ook een mooi aanzuig/afblaas geluid. De Forge DV+ zou ik combineren met stage 2 tzt omdat de OEM nogal eens wil lekken.
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 29 jan 2017, 08:01
door Jarino
Heren daar was ik weer...
Het spijt me zeer maar ik word echt schijtziek van die Golf, heb hem nog geen 3 maanden maar nu al veel meer gezeik dan m'n BMW E36 320i in 5 jaar tijd.. Rijdt super lekker die golf en het is een snelle en mooie wagen maar al dat gezeik komt me echt m'n strot uit..
Gister rij ik dus vanaf een etentje met de zaak naar huis, motor was goed warm had al eventjes getrapt en reed daarna lekker rustig op de cruise. ESP had ik even uitgezet want dat ingrijpen is vervelend in z'n 1,2 en3. Dus ik rij vanaf een N weg een rotonde af en geef lekker volgas in z'n 2. Bij +- 5000 toeren grijpt de ESP in en daarna valt het gas weg kon geen gas meer geven tot ik doorschakelde naar z'n 3 en toen ging gelijk het EPC lampje branden.
Ik schrok dus gelijk rustig naar z'n 4,5,6 geschakeld en zsm langs de kant gezet na de volgende rotonde ( was geen vluchtstrook of iets in de buurt ). Gelijk maatjes geappt in de geoepsapp van RevWorks die gasten weten veel van auto's en sleutelen ook zelf aan auto's etc.
Na uitleg zei die gewoon rustig naar huis rijden, was gelukkig al bijna thuis, en dan zsm uit laten lezen. Vanmorgen moest ik helaas om 5:20 eruit en 6:00 op werk zijn. Gisteravond gebeurde dit en had al volop zitten googlen en kwam meerdere dingen hier op het forum tegen.
M'n wagen liep trouwens gelijk in noodloop, leek net of ik nog maar met 100 pk rond reed, dus rustig naar huis gereden in ieder geval. Vanmorgen toch even proberen om te starten met de goede hoop dat het gewoon een storing was en dat het weg zou zijn, maar helaas, het motorstoringslampje ging d'r ook nog ff bij branden... zie foto:
https://www.mupload.nl/img/nxcm4boelxctq.jpg
Gelukkig heb ik m'n E36 nog en die stond al 2,5 maand stil, maar dat was starten lopen dus kon gelukkig nog naar werk rijden!!!

BMW FTW hahaha
De golf staat nu dus netjes thuis heb dus gisteravond sinds de EPC storing misschien 2 km ermee gereden, in noodloopstand, dus dat valt mee. Nou heb ik maandag om 13:00 een afspraak bij EM Services bij Erwin voor m'n PCV die volgens mij lekt aan de symptomen te merken zie m'n voorgaande posts. Dus maandag gaat sowieso m'n PCV vervangen worden voor een Forge PCV Delete Plate en laat gelijk de DV vervangen voor de GFB DV+. (Ja ik had het bij voorbaat al bij m'n onderschrift gezet maar het moet dus nog gebeuren haha)
Nou hoop ik dat die storingen die ik nu heb met m'n PCV of DV te maken hebben. Maar het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn. Brandstofpomp(sensor), bobines etc. Ik snap dat ik een pas bij uitlezen achter kom. Maar zouden jullie mij alsjeblieft kunnen helpen mochten jullie ideeën hebben over wat het kan zijn.
Bij voorbaat dank voor de reacties heren!
Met vriendelijke groet,
Jarino
Re: Apart geluid bij koude start en tot 2000 rpm.. PCV?
Geplaatst: 29 jan 2017, 08:03
door Jarino
Sebster schreef:Okey dat klinkt wel logisch ja! Dan beter of een GFB DV+ of een Blow Off Valve dus?
https://youtu.be/H7F7OPUtyjU
Bij dit filmpje (mk6) zie je de verschillen, 2 verschillende DV's en DV gecombineerd met Forge blow off adapter en een volledige Forge blow off valve.
Nou vind ik persoonlijk de DV icm de Forge blow off adapter het mooist klinken. Maar ik heb een gechipte MK5 met standaard inlaat enzo natuurlijk dus dat klinkt anders.
Ga volgend jaar sowieso stage 2 dus kan natuurlijk nu ook zeggen of alleen de GFB DV+ of icm een blow off adapter of gewoon echt een Blow off valve.. lastig..
Kan natuurlijk ook eerst alleen de GFB DV+ doen, kijken hoe dat klinkt, en dan achteraf eventueel nog die Blow off adapter d'r tussen plaatsen..
Dillema's haha
Of je haalt gewoon een fatsoenlijke intake (waar je straks bij stage 2 weer van profiteert) en je hebt ook een mooi aanzuig/afblaas geluid. De Forge DV+ zou ik combineren met stage 2 tzt omdat de OEM nogal eens wil lekken.[/quote]
Dat gebeurd bij stage 2 sowieso bij JD dus hou hem verder zo tot die tijd en laat maandag de PCV en DV vervangen voor de Forge PCV delete plate en de GFB DV+. Bedankt voor de tip btw!