Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Timvgti »

Heren/dames,

In mijn mk5 GTI zit een kleine mfd (wat is ook weer de juiste benaming hiervoor? Ik bedoel in ieder geval dat ik een klein scherm tussen mijn tellers heb. Dus geen extra informatie mbt navigatiepijlen, instellingenmenu, etc).
Ik heb een Rns510 later ingebouwd.
Wel van plan mijn midline cluster te vervangen voor een highline cluster. Dus groot multifunctiondisplay. Maar dan moet ik eerst een geschikte 2e hands mfa+ vinden/kopen (heb al vagcommander en vcds).

Graag wil ik nog mijn rns 510 uitbreiden met een Bluetooth telefoon module voor mijn iPhone 3GS of zsm 4S.
Dus volledige bediening (ook telefoonboek) via de rns 510.
Dus géén bediening via scherm tussen tellers, daar ik deze (nog) niet heb.
Met welke BT modules is dit mogelijk?
Snap de verschillen tussen de Fiscon basic, basic+, mObridge, Skoda module, etc niet meer.
Welke module is voor mij, ook prijstechnisch gezien, het aantrekkelijkste?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door wehoo »

Timvgti schreef:Heren/dames,

In mijn mk5 GTI zit een kleine mfd (wat is ook weer de juiste benaming hiervoor? Ik bedoel in ieder geval dat ik een klein scherm tussen mijn tellers heb. Dus geen extra informatie mbt navigatiepijlen, instellingenmenu, etc).
Ik heb een Rns510 later ingebouwd.
Wel van plan mijn midline cluster te vervangen voor een highline cluster. Dus groot multifunctiondisplay. Maar dan moet ik eerst een geschikte 2e hands mfa+ vinden/kopen (heb al vagcommander en vcds).

Graag wil ik nog mijn rns 510 uitbreiden met een Bluetooth telefoon module voor mijn iPhone 3GS of zsm 4S.
Dus volledige bediening (ook telefoonboek) via de rns 510.
Dus géén bediening via scherm tussen tellers, daar ik deze (nog) niet heb.
Met welke BT modules is dit mogelijk?
Snap de verschillen tussen de Fiscon basic, basic+, mObridge, Skoda module, etc niet meer.
Ik gebruik zelf een Fiscon Basic Plus en ben er zeer tevreden over. Er zit wel een MFA+ (Multi Funktions Anzeige +) in mijn GTI. Fiscon Basic geeft alleen weergave in boordcomputer, Basic Plus geeft zowel in boordcomputer als in RNS510 de weergave.
Complete "kombi-instrument" (onderdeelnummer: 1K6920972A) worden via Ebay (.de) aangeboden. Zoek op onderdeelnummer of GTI 5 kombiinstrument.
link: http://global.ebay.com/org-VW-Golf-5-V- ... 64902/item

Als je dan toch voor een MFA+ gaat, heb jij bij een Fiscon Basic Plus meteen de E-MFA met olietemp., watertemp. en nog meer nuttige info. (zie kufatec.de)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Timvgti »

Wehoo alvast bedankt.
Met mijn huidige kleine mfa zou ik dus wel voor de Kufatec Fiscon Basic Plus kunnen gaan, daar deze ook de mogelijkheid tot bediening via de rns 510 geeft?! (ook al heb ik geen mfa +)
Wat zijn nog andere opties/merken?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Spuugemmer »

Kunnen we morgen wel even proberen. Haal ik de module bij mij eruit en zetten we hem bij jouw erin. Weet je gelijk of het werkt.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Timvgti »

Niemand die weet welke merken/types nog meer in mijn situatie werken?
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Dirk »

even deels offtopic: mocht je de ombouw gaan doen van mfa naar mfa+ dan ben ik heeel erg benieuwd wat je er voor moet gaan doen en welk prijskaartje er aan hangt.
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door wehoo »

Dirk schreef:even deels offtopic: mocht je de ombouw gaan doen van mfa naar mfa+ dan ben ik heeel erg benieuwd wat je er voor moet gaan doen en welk prijskaartje er aan hangt.
Manual voor de ombouw naar MFA+:
http://anleitungen.team-dezent.at/g5_umbau_mfa.pdf

Onderdelen: ter indicatie (ik zie verschillende serienummers voorbij komen, bouwjaar/modeljaar-afhankelijk):
http://www.bm-onderdelenshop.nl/Golf/go ... /klok.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Timvgti »

Ombouw van mfa naar mfa+ kan niet enkel met vcds, zoals in de handleiding geplaatst door wehoo volgens mij beschreven wordt.
Je hebt in ieder geval naast vcds ook VagCommander nodig om de pin/immo data uit te lezen en km stand in te leren, etc.
Goede how-to:
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 055.0.html

Verder is het 'omcoderen' met vagcommander enkel mogelijk tot mkv's tot 2007. Daarna is de immo4 beveiliging aangesterkt naar immo4c (meen ik) en kan de codering enkel nog door de dealer gedaan worden. Kan dus nog steeds, maar hier zal je ongetwijfeld voor moeten betalen.

Even back on topic:
In mijn zoektocht naar een BT carkit voor de rns 510 lees ik veel over protocollen als SAP en RSAP en HFP etc?
Welke protocolen moet ik naar kijken? (iphone 3gs en 4s)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Spuugemmer »

De 4 Steve werkt momenteel nog niet met de kufatec module. Daar moet een software update op.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Timvgti »

Dus jouw 4S werkt nu niet bij jou?
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door EJ5gti »

Tim,

Zoals je weet hoef je niet meer opzoek naar een carkit die werkt met de kleine mfd!
Als je een mfa+ gevonden hebt kom ik wel even langs om te helpen!

@ Chris, weet je al wanneer die update uit komt? Wil ook de fiscon met 4s....

Gr. Ej
Laatst gewijzigd door EJ5gti op 15 dec 2011, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Timvgti »

De disconto???
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door EJ5gti »

Timvgti schreef:De disconto???
Ja klote apple "ik weet veel beter wat je wil zeggen" woordvoorspeller!
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Timvgti »

Even weer mijn eigen topic updaten, daar ik nog steeds geen BT module heb.
Ik weet dat de Fiscon basic plus voor mij gaat werken, maar ben ook nog zoekende naar andere, mogelijk financieel aantrekkelijkere opties.
Wat ik heb:
-Golf mk5 GTI uit 2005
-klein mfa, maar ga deze zsm vervangen voor groot mfa
-knoppen op het stuur, oude stijl (dus met opneem en ophang hoorntjes en geen sterretje)
-rns 510 B versie met fw2760

Wat ik wil:
-Bluetooth verbinding met mijn iPhone 3GS en toekomstige 4S of 5(?)
-Bediening op rns510 via de 'phone' knop
-volledige telefoonboek op rns510 zichtbaar
-bellen/namen ook zichtbaar in groot mfa (zodra ik die heb)

Wat ik wil, maar geen vereiste:
-Opnemen/Ophangen met knoppen op stuur (kan dat met mijn oude stijl knoppen?)
-Voicecontrol van Rns510 (extra mic nodig met Fiscon maar niet met originele vw/skoda kits begreep ik?)
-originele microfoontje in middendeel bij leeslampjes/brillenhouder op o.e.m. plek

Nu kan ik bijv twee versies kopen:

- 3C8035730B
of
- 7P6035730E

Werken deze?
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Timvgti »

P.s.: iemand die tevens wat uitleg kan geven over zaken als 'rsap' met oog op mijn iPhone 3GS en toekomstige iPhone?
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Timvgti »

Ondertussen op het Engelse mk5golfgti.co.uk een stuk wijzer geworden en daar van de forumleden een hoop informatie gekregen.
Lees mijn topic hier: http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 899.0.html

Komt er in het kort op neer dat ALLE nieuwe modules (7P6, 5K0, 5N0, 3C8) sowieso niet zichtbaar zullen zijn op een roodkleurig mfa+ scherm zoals in de mkv, maar enkel op witkleurige schermen zoals in de mkvi.
Er zijn twee modellen die wel zichtbaar zijn op het roodkleurige mfa+, nml de zogenaamde 'skoda' module (729b, bestelnummer 1Z0 035 729 B) of de aftermarket Kufatec Fiscon Basic Plus.
De 729b is onderhevig aan veroudering en ondersteund nieuwere toestellen (zoals een iPhone 4S) niet meer.
De Fiscon standaard ook niet, maar deze is te updaten qua software en kan zodoende tot nu toe nog wel steeds up-to-date gebracht worden.

Alle modules zijn sowieso altijd volledig te bedienen op de rns510. Dus telefoonboek, nummers, speeddial, etc. Daar zit geen verschil in.

Het zogenaamde verbinden/pairen via bluetooth kan bij sommige modules enkel plaatsvinden via het menu in het mfa scherm.
Omdat het rode mfa met de nieuwere modules niet werkt, kom je dus dit menu niet in en kan je niet pairen.
Andere modules kunnen ook pairen via de rns510 of de telefoon zelf, zonder benodigdheid van het menu in het mfa.
Deze modules kunnen dus gebruikt worden in de mkv met rood mfa (of helemaal geen groot mfa+, maar het halve scherm, waar je sowieso geen extra info op krijgt).

De module die dit sowieso kan, is de 7P6.
Bij complete 'kits', te vinden op bijv. marktplaats, wordt een complete kabelboom geleverd, de module, een originele foamen houder welke onder de bijrijdersstoel past, waar de VW module in past en een vw microfoon, welke op de originele locatie onzichtbaar kan (in console boven je, bij leeslampjes).
Tevens, indien de firmware van je rns510 (>26xx) is, zal spraakfunctie ondersteund worden.
Bij de Fiscon module zal je hier een extra microfoon voor aan moet leggen. Bij de originele vw modules werkt het samen met één microfoon.

De Fiscon module heeft dan weer als voordeel dat hij extra info in het mfa+ kan tonen (als olietemp, werkelijke aantal liters benzine in tank, etc.)
De Fiscon is echter weer aanzienlijk duurder.

Voor mij wordt het dus een VW kit, de 7P6.
Nu nog de meest aantrekkelijke aanbieder vinden (qua prijs en levering).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Spuugemmer »

Gast!!

Echt wtf! Doe het nou in 1 keer goed! ipv allemaal halve oplossingen... Dat schiet toch niet op. We halen van de week ff een tellerbak met groot mfa. Dan zal je zien welke knoppen werken....En dan kan je iedere optie kiezen die je wil! scheelt zoveel ellende.....

ps. fiscon update en de 4 steve doet het. Maar dat was inmiddels al wel bekend bij EJ.....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
RL1975
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 mei 2011, 22:34
Type auto: Golf mk5 GTI ED30

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door RL1975 »

Werkt bij de Fiscon Basic Plus van Kufatec de orginele microfoon niet? En moet je dus een losse microfoon ergens plaatsen? :(
Edition 30 united grey, full milltek, S3 intercooler, carbon airintake, Fiscon tel/boordcomputer.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door wehoo »

RL1975 schreef:Werkt bij de Fiscon Basic Plus van Kufatec de orginele microfoon niet? En moet je dus een losse microfoon ergens plaatsen? :(
Bij de Kufatec Fiscon BP moet je een 2e mic. plaatsen voor voicecontrol.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door MkVI Nmgn »

Of gewoon zoals ik gedaan heb een originele microfoon om solderen en dan heb je er 1 op de originele plek zitten en niet zo een vies ding ergens tegen aangeplakt
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door Timvgti »

Maar dan heb je, ook al soldeer je de originele microfoon aan de bekabeling ipv de ronde kufatec microfoon, nog steeds een 2e extra microfoon nodig voor voicecontrol, daar de kufatec niet kan 'schakelen'.
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door GolfL »

Ik heb dat ook gedaan. Heb de apparte Kufatec microfoon (boven stuur kolom, vind ik totaal niet storend). En de orginele microfoon zit op het plafond, onder dat speaker/roostertje. Deze heb ik vervolgens weer direct aangesloten op de RNS510. Werkt perfect.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:Ik heb dat ook gedaan. Heb de apparte Kufatec microfoon (boven stuur kolom, vind ik totaal niet storend). En de orginele microfoon zit op het plafond, onder dat speaker/roostertje. Deze heb ik vervolgens weer direct aangesloten op de RNS510. Werkt perfect.
Pon had bij de LE240 met Pioneer uitvoering de oplossing om de bijgeleverde mic. te plaatsen door een gat te boren in het plaatje tussen de verlichting (dakhemel). Dit zou ook nog een oplossing kunnen zijn. Dan zitten beide mic. bij elkaar.

Het schijnt dat de dakhemelverlichtingsconsole van een W8 past. (zie dit bij vagtechniek niet voor de MKV in de lijst staan).
Deze heeft originele plaatsen voor 2 mics. En ook de ambiente verlichting.

Afbeelding

link: http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... cts_id=181
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door GolfL »

Zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Maar ik vind het goed zoals het zit nergens last van verder.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Welke Bluetooth module werkt met kleine mfd (rns510)?

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb een verlichting met 2 micr van een golf 6
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten