Cdl motor swap

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Zero99
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2015, 18:20
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Moergestel

Cdl motor swap

Bericht door Zero99 »

Helaas is mijn distributieriem van mijn bwa motor gesprongen. Met de nodige schade tot gevolg. En aangezien mijn turbo ook niet meer 100 punten is en mijn nokkenasketting of spanner ook niet word het een duur geintje om alles weer 100% te maken.

Nu speelt het dus in mijn hoofd om een CDL motor te plaatsen compleet met k04 turbo.

Heb al wat info gevonden op buitenlandse fora maar mijn engels en duits zijn ook niet alles en snap er dus wijnig van.

Mijn vraag is nu: wat heb ik allemaal nodig en gaat dit alles icm mijn originele dsg bak of kan ik deze ook beter vervangen voor die van een scirocco/cupra?

En wat is een goed adres om dit allemaal te halen en evt de ombouw te doen?

Mvg tom
Luc
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2017, 11:19
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Geesteren (OV)
Contacteer:

Re: Cdl motor swap

Bericht door Luc »

ik heb zelf wel eens motor swaps gedaan, maar dan van dezelfde motorcode.
als je overstapt naar een andere motorcode zal je waarschijnlijk de motormanagement ook moeten overbouwen ( dit weet ik niet 100% zeker ), en als je dit doet moet je je contactslot overbouwen. hierdoor krijg je 2 sleutels, maar je kan ook alle sloten gaan vervangen ( dat laatste heb ik al wel eens gedaan ivm kapotte motormanagement )
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Cdl motor swap

Bericht door ferry »

Kabelboom ja. Contact slot nee. Startonderbreker zit in je tellerunit dus dat heeft er niet zoveel mee te maken. Kan je gewoon opnieuw in laten leren.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Cdl motor swap

Bericht door ominous »

Wat moet zoiets kosten?
Just asking :p
Zero99
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2015, 18:20
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Moergestel

Re: Cdl motor swap

Bericht door Zero99 »

Waarschijnlijk geld genoeg maar het blok laten maken en dan nog een k04 ombouw doen kost onderhand net zoveel denk ik. Maar aangezien ik toch nog n 2e auto heb is er niet zon haast bij.
papejojo
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 mei 2016, 11:15
Type auto: Golf 5 gti

Re: Cdl motor swap

Bericht door papejojo »

Beste,

DVX heeft bij mij deze ombouw gedaan, deze zullen u hierbij wel kunnen helpen..
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: Cdl motor swap

Bericht door golftdi130 »

Zero99 schreef:Helaas is mijn distributieriem van mijn bwa motor gesprongen. Met de nodige schade tot gevolg. En aangezien mijn turbo ook niet meer 100 punten is en mijn nokkenasketting of spanner ook niet word het een duur geintje om alles weer 100% te maken.

Nu speelt het dus in mijn hoofd om een CDL motor te plaatsen compleet met k04 turbo.

Heb al wat info gevonden op buitenlandse fora maar mijn engels en duits zijn ook niet alles en snap er dus wijnig van.

Mijn vraag is nu: wat heb ik allemaal nodig en gaat dit alles icm mijn originele dsg bak of kan ik deze ook beter vervangen voor die van een scirocco/cupra?

En wat is een goed adres om dit allemaal te halen en evt de ombouw te doen?

Mvg tom
En, wat is het geworden ????
Zero99
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2015, 18:20
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Moergestel

Re: Cdl motor swap

Bericht door Zero99 »

Nog niets golf staat in de schuur en rij nog lekker rond met de polo 6n. De motorvan de golf is eruit en ging teveel kosten om te maken. Heb in duitsland een scirocco R gevonden totallos heeft een vrachtwagen achterin gezeten maar de motor liep nog netjes met 53.000km. Plus er zitten schaalstoelen in die nog volledig netjes en in tact. Deze gekocht en ga ik vandeweek ophalen. Heb laatst op een meeting een belg leren kennen met een cdl in zijn jetta wat hij zelf had gedaan, hij gaat mij er ook bij helpen en dan nog een uitlaatsysteem en luchtinlaat en remupgrade en dan alles laten afstellen en chippen. En dan hoop ik nog wat meetings te kunnen pakken dit jaar.
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: Cdl motor swap

Bericht door golftdi130 »

Zero99 schreef:Nog niets golf staat in de schuur en rij nog lekker rond met de polo 6n. De motorvan de golf is eruit en ging teveel kosten om te maken. Heb in duitsland een scirocco R gevonden totallos heeft een vrachtwagen achterin gezeten maar de motor liep nog netjes met 53.000km. Plus er zitten schaalstoelen in die nog volledig netjes en in tact. Deze gekocht en ga ik vandeweek ophalen. Heb laatst op een meeting een belg leren kennen met een cdl in zijn jetta wat hij zelf had gedaan, hij gaat mij er ook bij helpen en dan nog een uitlaatsysteem en luchtinlaat en remupgrade en dan alles laten afstellen en chippen. En dan hoop ik nog wat meetings te kunnen pakken dit jaar.
Dat klinkt niet verkeerd ! Mag ik vragen wat je voor zo'n schadeauto betaald ????
Zero99
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2015, 18:20
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Moergestel

Re: Cdl motor swap

Bericht door Zero99 »

Hij stond voor 12500 te koop maar aangezien het een bekende van mijn vader is en ik er al vaker wat motoren en dergelijke gekocht heb mocht ie mee voor wat minder. Hou maar op de prijs van een nette mk5 gti
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten