Pagina 1 van 1

Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 25 apr 2017, 22:29
door Mark
Hallo allemaal,

Bezig met een project golf 2 gti (ev)
Koppeling zat wat aan de hoge kant dus ik dacht nieuwe setje erin (plaat, druklager, stift en drukgroep)
Echter nu hou ik veel vrije slag over. Het lijkt net of de stift te kort is dat gevoel zeg maar. Wat niet kan want alles is nieuw.

Iemand goede ideeen?

Hoor het graag.

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 25 apr 2017, 23:16
door Roy_GTI
Druklager in het uiteinde van de bak heb je ook vervangen dus?

De koppelingskabel heb je ook al vervangen? Anders afstellen. Een gti van 84 heeft (als het goed is) nog geen zelfstellende kabel. Zit er wel een zelfstellende op dan is deze ook vrijwel zeker je probleem. Mijn ervaring is ook dat de handmatig verstelbare kabels veel fijner af te stellen zijn.

Succes!

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 26 apr 2017, 07:09
door Mark
Nee geen zelfstellende inderdaad. Ik heb hem proberen afctecstellen maar dan moet ik hem max stellen en dan voelt het pedaal nog niet lekker aan. Ik heb het nu proberen op te lossen met 2 extra plaatjes van het oude druklager voor de gaffel er nog bij te doen. Maar ook dit werkt niet optimaal....

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 27 apr 2017, 09:03
door yal
Waarschijnlijk verkeerde koppeling set gemonteerd , hetzelfde gehad met mijn KR 16v met 2y bak.

Welke stift heb je het over , in de schotel die met de ronde veer vast gehaakt zit?

Grt Yal

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 27 apr 2017, 09:48
door Roy_GTI
Ik denk de stift die door de hoofdas heen loopt van de schotel naar het druklager?

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 27 apr 2017, 14:52
door yal
Zou kunnen , maar waarom zou je die vervangen?

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 27 apr 2017, 15:27
door Roy_GTI
Ik heb ook een keer gezien dat die ingesleten was door een kapot druklager, maar ik heb er tientallen los gehad en het maar een keer gezien.

En dan nog kun je de vrije slag die hier op zit afstellen met de kabel. De hele boel moet toch onder een voorspanning komen om goed te werken.

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 27 apr 2017, 21:17
door Mark
Koppelingset is goed, op kenteken besteld en ook hetzelfde als de oude. Het is inderdaad de stift door de as. Opgemeten en toch een paar mm verschil
In oud en nieuw. Maar zelfs al stel ik de kabelmop
Max dan blijft ie raar aanvoelen, het lijkt echt met of dat ik een stukje stift te kort kom.

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 27 apr 2017, 21:31
door Roy_GTI
Was de oude langer dan?

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 29 apr 2017, 17:54
door Mark
Nee oude was iets korter.

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 01 mei 2017, 21:47
door Mr. J
Ik heb precies hetzelfde met mijn 86'er EV. Na een nieuwe koppeling en druklager bleek de koppelingskabel te lang. Na deze vervangen te hebben nog steeds hetzelfde probleem. Opgelost door een plaatje van 1 cm dik, hard rubber tussen de gaffel en het uiteinde van de kabel. Op een heel kleine loze slag na kan ik weer goed (ont)koppelen.

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 03 mei 2017, 12:57
door Mark
Ok, das toch raar dan? Iemand enig idee hoe dit kan?

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 03 mei 2017, 18:44
door yal
Bij mijn 2y bak lag het aan de schotel/drukgroep die te diep lag , andere koppelingset erin en probleem was opgelost.

Overigens dient er wel er ca. 10mm speling op de koppelingskabel te zitten.

Grt Yal

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor

Geplaatst: 11 mei 2017, 13:13
door Mark
Lag inderdaad toch aan de koppelingset...
Bedankt aan iedereen voor de hulp!