Pagina 1 van 1

Riem versus ketting

Geplaatst: 22 mei 2017, 22:09
door JeroenD
Ik dacht dat op onze Mk IV een distributieriem zat. Van het weekend het kleppendeksel eraf gehaald om de pakkingen te vervangen ivm lekkage naar de bougies. Wat schetst mijn verbazing, ook een ketting met kettingspanner!

Hoe zit het nu? Wat doet die distributieriem wat de ketting niet doet? Hoelang gaat de ketting/kettingspanner mee?

Alvast bedankt

Jeroen

Re: Riem versus ketting

Geplaatst: 23 mei 2017, 02:25
door Wesley'sGTI
De distributie riem loopt van je krukastandwiel naar de nokkenassen en waterpomp

Distributie kettubg loopt van nokkenas naar nokkenas, spanner wil nog wel eens kapot gaan doordat deze geen olie meer krijgt omdat het zeefje dicht slipt.

Ketting spanner vervangen js niet heel veel werk, inlaat nokkenas eraf en je kan hem vervangen zonder de distributie riem los te halen, nieuwe spanner er in, 16 schakels tussen de beide nokkennassen en je kan weer heel wat km mee.

Sludge is meestal de boosdoener dus ook gelijk ff de olie pickup vervangen