Seat belt alarm blijft af gaan

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Seat belt alarm blijft af gaan

Bericht door MaartenGTI »

Hoi medeforummers,

Ik heb een irritant probleempje met mijn gordel van de bestuurdersstoel. Als ik mijn gordel vast heb, gaat (inmiddels vaak) gewoon het seat belt alarm af en detecteert het systeem niet dat de gordel wél vast zit. Erg irritant dus... Het lijkt ook wel temperatuur afhankelijk, want hoe warmer het is, hoe vaker hij af gaat. Aangezien ik binnekort op vakantie ga, wil ik er graag vanaf. :mrgreen:

Als ik de gesp dan even weer goed in de receiver druk, houdt het piepen op. Ik denk dus dat er een sensortje in de receiver niet meer helemaal goed werkt, maar ik heb verder niet veel (te weinig) verstand van elektronica. Zou ik er vanaf zijn door dus de receiver te vervangen? Welk onderdeel moet ik dan hebben? Ik zat hier al eens te kijken: https://parts.vw.com/a/Volkswagen_2008_ ... 80395.html.

Onderdeel nr. 1K3857755R QVZ, correct?

Alvast bedankt!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rowin
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mar 2016, 23:19
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Seat belt alarm blijft af gaan

Bericht door Rowin »

Wil je het piepen wel blijven horen? Het piepen van de gordel is ongeveer het eerste wat ik uitzet als ik een nieuwe auto heb. Met Vagcom snel geregeld!

Een kennis van mij had dit probleem ook bij een seat altea. Hij had er een rietje ingestopt en toen was het een paar maand ook weg. Later alsnog met Vag uit moeten zetten.
MK5GTI - Eisenmann - Stage 2 & DSG tuning
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Seat belt alarm blijft af gaan

Bericht door MaartenGTI »

Zie je dan ook het alarm lampje op het dashboard niet meer?
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Seat belt alarm blijft af gaan

Bericht door Step-han »

Nop, die ben je dan ook meteen kwijt! :D
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten