Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Bericht door SH!Twit »

Heb nu al een paar keer gehad dat bij het schakelen van achteruit naar 1e versnelling, de bak in achteruit blijft staan. Pook staat dan in 1, maar hij rijdt vrolijk achteruit. Moet soms een paar keer heen en weer schakelen om in z'n 1 te komen. Is dit een bekend probleem?
Handgeschakelde GTI Perf. 2013, 48k km.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Bericht door Henniej »

Lijkt wel een kapotte mechatronic. Trouwens schakelen van [ D ] naar [ R ] genoeg tijd geven en ook andersom. Lijkt mij toch sterk om even naar een DSG bv te rijden.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Bericht door Maarten »

Lezen Henniej, staat duidelijk handgeschakeld
Serviced by EMServices.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Bericht door Henniej »

Hahahaha en ik nog heel scherp denken van wat zal het zijn :lol: :lol:
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Bericht door NielsED30 »

SH!Twit schreef: 23 jul 2017, 21:38 Heb nu al een paar keer gehad dat bij het schakelen van achteruit naar 1e versnelling, de bak in achteruit blijft staan. Pook staat dan in 1, maar hij rijdt vrolijk achteruit. Moet soms een paar keer heen en weer schakelen om in z'n 1 te komen. Is dit een bekend probleem?
Handgeschakelde GTI Perf. 2013, 48k km.
Ik zou even langs de garage kijken om te kijken of alles van de schakeltoren en schakelmechanisme op de bak zelf allemaal goed vast zit, evenals de schakelkabels. Als alles vast zit even de afstelling laten controleren. Als daar niks mee te bereiken is zal het in de bak zelf zitten.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Re: Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Bericht door SH!Twit »

Hij gaat eind augustus toch voor een beurt (waren ze vergeten bij de aflevering :? ), dus dan laat ik er sowieso naar kijken. Was vooral benieuwd of t een bekend euvel is, maar heb er niets over kunnen vinden.
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Re: Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Bericht door SH!Twit »

Had nog geen update gegeven in dit topic. Er is vorig jaar naar gekeken, iets bijgesteld (zeggen ze) maar het probleem doet zich nog steeds voor. Heb al een paar keer bijna tegen een paaltje of andere auto gezeten :x Nu probeer ik er dus voor afloop van de garantie nog een keer naar laten kijken. Hopelijk kunnen ze iets concreets vaststellen.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Bericht door ChielED35 »

SH!Twit schreef: 27 feb 2018, 20:14 Had nog geen update gegeven in dit topic. Er is vorig jaar naar gekeken, iets bijgesteld (zeggen ze) maar het probleem doet zich nog steeds voor. Heb al een paar keer bijna tegen een paaltje of andere auto gezeten :x Nu probeer ik er dus voor afloop van de garantie nog een keer naar laten kijken. Hopelijk kunnen ze iets concreets vaststellen.
Mooi vervelend dat je dit probleem nog steeds hebt. Laat ze het maar mooi oplossen in je garantieperiode
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Re: Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Bericht door SH!Twit »

Mag m over twee weken weer bij de dealer langsbrengen. Ben benieuwd. Kon er op internet niet zo heel veel over vinden, is dus (helaas of gelukkig?) geen bekend probleem. Zat laatst bij het uitparkeren bijna tegen de auto van een buurman aan. Reed achteruit, piepers + camera waarschuwden, ik van R naar 1: achteruit. Ik naar zn vrij, en weer naar 1: weer achteruit. Pas bij de derde poging ging ie weer de goede kant op :shock:

Ik vond op een VW site wel een vergelijkbaar geval; iemand had daar een stuk van het schakelmechanisme, dat bij VW van plastic is, vervangen door een bijna gelijk onderdeel van metaal, dat voor een Audi TT bestemd was. Maar daar moest nog wel wat aan worden geknutseld, dus lijkt me ook niet
echt een optie.

Als iemand nog suggesties heeft waar het aan zou kunnen liggen, graag!
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Re: Golf 7 Versnelling: achteruit blijft hangen

Bericht door SH!Twit »

Update voor de liefhebbers:
Auto vandaag opgehaald, probleem zou verholpen moeten zijn. Schakelmechanisme us gesteld. Hopolijk blijft t nu weg. Geen kosten, die waren voor de verkopende dealer.
Inschakelen van R lijkt nu wel iets stroever te gaan, maar als hij daardoor niet meer blijft hangen, vind ik t best.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 128 gasten