Turbodruk 1.8t 20v agu

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Fovel
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2017, 19:07
Type auto: Golf mkiv 1800t 20v

Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door Fovel »

Kan iemand mij weten zeggen hoeveel de standaard turbodruk voor mijn golf 4 1.8t 20v agu moet zijn . Ik haal maar 0.4 bar .
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door NielsED30 »

Welkom, het word gezien als netjes om je eerst even voor te stellen.

Volgens mij moet de standaard druk zo'n 0,8 bar zijn. Zeker weten doe ik dit echter niet.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Fovel
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2017, 19:07
Type auto: Golf mkiv 1800t 20v

Re: Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door Fovel »

Ok bij deze sorry 😁

Ik ben kevin en rijd sinds een jaar met een golf 4 1.8t 20v agu en heb al redelijk wat minpunten van deze wagen weg gewerkt . Via een vriend ben ik hier terecht gekomen . En hopelijk vind ik hier het antwoord op mijn vragen

Mvg kevin
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door Henniej »

Gemiddeld 0.6 a 0.8.
En als het goed is zit er een K03 turbo op die max ongeveer 1.5 bar aankan.
Als die 0.4 aangeeft dan klopt er idd iets niet.

'' Denk ik ''
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Fovel
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2017, 19:07
Type auto: Golf mkiv 1800t 20v

Re: Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door Fovel »

Ja ik krijg dus maximum o.4 iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?
Fovel
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2017, 19:07
Type auto: Golf mkiv 1800t 20v

Re: Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door Fovel »

Iemand zen idee aan wat het zou kunnen liggen dat ik te weinig turbo druk krijg . Of een goed adres waar ik terecht kan , dus iemand met veel verstand can golf 4 gti . Thx
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door Henniej »

Xt Motorsport!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Patrick20VT
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 sep 2017, 13:19
Type auto: Audi A3

Re: Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door Patrick20VT »

N75 klep checken en check je vacuumslangen op lekkages.
Gebruikersavatar
jacob en marlous
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Katwijk

Re: Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door jacob en marlous »

Lijkt mij een 710N klep, de membraan van deze klep wil nog wel eens scheuren.
Ik had bij mijn vorige auto ( 1.8T AYP ) ook hetzelfde probleem.
standaard 0.8 Bar en met chip zoiezo 1.1bar.
golf 5 gti: ABT chipped,JD downpipe met fox einddemper
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door ChielED35 »

jacob en marlous schreef:Lijkt mij een 710N klep, de membraan van deze klep wil nog wel eens scheuren.
Ik had bij mijn vorige auto ( 1.8T AYP ) ook hetzelfde probleem.
standaard 0.8 Bar en met chip zoiezo 1.1bar.
Mag toch hopen dat dit reeds opgelost is, topic is 2 jaar oud hahaAfbeelding
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
ThimoV
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2022, 23:39
Type auto: Golf 4 GTI
Locatie: Zuid-Limburg Sittard
Contacteer:

Re: Turbodruk 1.8t 20v agu

Bericht door ThimoV »

Fovel schreef: 08 aug 2017, 19:42 Ja ik krijg dus maximum o.4 iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?
Naar een garage gaan is meteen duur dus laat dat even zitten. Standaard 1.8T's zitten op 0,6 bar, als je die daar onder loopt gaat er iets niet goed. Dat kunnen de volgende zijn:
Defecte Map Sensor.
Defecte Luchtmassameter.
Defecte N75.
Defecte wastegate, wastegate kun je zelf ook simpel controleren, kijk achter je blok en trek dan aan de staaf die in de wastegate zit, deze staaf moet strak zijn, je mag deze NIET met bijvoorbeeld 2 vingers open trekken, je zou echt je hele hand moeten gebruiken om hem open te trekken, als deze gewoon strak is kun je dit al uitsluiten.
Defecte turbo.
Inlaat lek.
Vacuumlek.

Om lekkages te verkomen stel ik voor om een rookmachine aan je auto te hangen.
Graag hoor ik van je of de problemen inmiddels opgelost zijn!

:D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten