DSG probleem?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

DSG probleem?

Bericht door m0nster »

Dit is mijn eerste dsg dus ik weet niet echt of het normaal is of dat het geen kwaad kan oid.
Maar mijn auto staat altijd geparkeerd op een helling, dus daarom viel het me al helemaal op.
Bij heel rustig wegrijden met geen gas of bijna geen gas (stukje helling op) dan schommelt hij een beetje in toeren.
Als je wat meer gas geeft dan lijkt het niet het geval te zijn.
Daarnaast schokt hij soms licht bij rustig rijden bij het schakelen van de 1 naar de 2 (naar de 3 weet ik niet zeker) en er boven niet. Bij meer gas heeft hij dat probleem niet.
Ik heb nog een tijd garantie, dus ik weet niet of dit al iets is om een probleem van te maken.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: DSG probleem?

Bericht door Famous1303 »

Komt mij niet bekend voor (2 dsgs gehad). Het enige wat ik wel eens heb is een lichte vertraging met rijden op een helling als in; de auto moet miliseconden denk dat er iets meer gas bij moet om vooruit te komen als ik zelf geen gas geef.

Schokken lijkt mij zeker niet goed, moet altijd soepel gaan. Als je nog garantie hebt en je kan het altijd nabootsen zou ik terug gaan naar de garage. Beter het zekere voor het onzekere!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: DSG probleem?

Bericht door m0nster »

Ik heb nog een keer het een en ander getest. Bij bergop wegrijden fluctueren de toeren een heel klein beetje, schommeling van ongeveer 100rm. Voelt voor de rest gewoon soepel aan. En dat is dan mij vrijwel geen gas.

Bij heel rustig wegrijden vanuit stilstand dan wil de bak zo snel mogelijk naar de 2. Gaat opzich wel soepel, maar soms voel je hem heel lichtjes schakelen. Het is niet echt seamless om het zo maar te zeggen. Ook hoor je soms van de 1 naar de 2, niet altijd, een heel zacht tikje.

Daarnaast bij handmatige downshifts zonder dat je gas geeft dan gaat het ook niet seamless. Maar zou verklaard kunnen worden omdat hij dan vanwege meer toeren meer op de motor remt icm revmatching.

Ik kan het morgen in ieder geval bij de dealer voorleggen.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: DSG probleem?

Bericht door Famous1303 »

Laat maar weten wat ze zeggen, ben erg benieuwd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: DSG probleem?

Bericht door bzb »

ik moet altijd een enorme helling op bij mn werk, en daar helpt de dsg met stilstaan e.d. op de helling, lijkt me verder vrij normaal dat de dsg een beetje raar doet op een helling
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: DSG probleem?

Bericht door Henniej »

Als die maar op normaal rechte weg goed trekt rijdt schakelt en zeker niet trilt!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: DSG probleem?

Bericht door m0nster »

Ik heb het voorgelegd, ze zeggen dat dat eerste normaal is. Dat tikje eigenlijk ook, maar ze hebben het genoteerd en hopelijk kijken ze er naar. De auto mag nu toch een paar nachtjes logeren daar om een paar andere dingen op te lossen..

@bzb Ja hillhold bedoel je?

@henniej Hij trilt niet en voor de rest trekt hij ook gewoon normaal onder deellas (meer dan 5-10% gas dan) en vollast.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: DSG probleem?

Bericht door bzb »

die typische tik heb ik ook, vooral de eerste keer dat hij van 3 naar de 2 moet, heb wel ook een extra insert in mijn motorsteun zodat elk tikje wat beter doorkomt. maarja inmiddels 145.000 op de klok alles heel en elke dag vol gas en hele bak nog als nieuw reageren :mrgreen: het zal mijn tijd wel duren
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: DSG probleem?

Bericht door m0nster »

Ja zullen zien of die heel blijft, voor de rest voelt alles wel gewoon prima.
Bevalt dat trouwens zo'n motorsteun/insert?
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

DSG probleem?

Bericht door Famous1303 »

m0nster schreef:Ja zullen zien of die heel blijft, voor de rest voelt alles wel gewoon prima.
Bevalt dat trouwens zo'n motorsteun/insert?
Ik had er een in mijn GTI gezet tegen het stuiteren met optrekken maar dat trilde toch wel hard door hoor. Nu met 4wd sowieso geen last meer :lol:

Mocht je toch een insert willen ben je bij Biesheuvel aan ‘t goede adres Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: DSG probleem?

Bericht door m0nster »

Heb niet echt last van gestuiter met optrekken, dus daarvoor hoef ik zo'n insert niet te nemen.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: DSG probleem?

Bericht door bzb »

eerste week wat triling maar daarna niet meer, denk dat ik nu pas weer verschil merk met hoe het was als ik hem weer eruit haal
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: DSG probleem?

Bericht door m0nster »

Vandaag weer iets raars gehad. Reed op de snelweg, kreeg opeens esp error waarbij tegelijk de dsg bak in neutraal schoot/ontkoppelde. Bak reageerde ook niet meer op shiftpaddles etc. Snel afrit gepakt in neutraal rollende en langs de weg gestopt. Auto uitgezet en aangezet en esp error was weg en alles deed het weer normaal. Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: DSG probleem?

Bericht door ED30Erwin »

Gellukig niet. maar ik wist wel dat ik hem heel snel bij degene neerzette die over de garantie ging, Laat die het maar uitzoeken.

In de hoop dat je daarmee verder komt dat is soms ook de vraag natuurlijk
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: DSG probleem?

Bericht door m0nster »

Morgen gaat hij al naar de vw dealer hier in de stad voor CEL diagnose, zal het daar ook gelijk maar even aankaarten. En het doorcorresponderen met de dealer waar ik hem gekocht heb, die zit hier niet in de buurt. Ze hebben met voor CEL namelijk ook al naar de plaatselijker dealer verwezen. Laat het hun allemaal mooi uitzoeken, ook vanwege de formaliteiten die garantie met zich mee brengt.
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: DSG probleem?

Bericht door m0nster »

Ook hier even een update:
Ben eerst bij de lokale dealer hier (Vw hegeman) geweest. Daar hebben ze naar de dsg bak gekeken. DSG bak zelf gaf geen storing, maar alle regelapparatuur was een storing opgeslagen mbt de dsgbak.

BIj de dealer waar de auto is aangeschaft hebben ze CEL opgelost. En voor de dsg bak hebben ze de software geupdate.
Ik weet vrijwel zeker dat de auto gechipt is, alleen weet ik niet of de dsg software destijds aangepast is.
Weet iemand of bij een software update van de dsg of de dsg bak tuning dan eventueel ook vervalt?
Edit: Het antwoord is ja, de dsg tuning vervalt dan (merkbaar).
Gebruikersavatar
Beetspeed
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2017, 14:52
Type auto: - niet meer -

Re: DSG probleem?

Bericht door Beetspeed »

Bummer!
Ik vind mijn gechipte DSG erg fijn schakelen en hij houdt alle Nm-s goed vast. Mss gewoon ff een JD bellen en om een stg1 DSG afspraak vragen?
Kosten daarvan vallen wel mee dacht ik gelezen te hebben.
Golf6 verkocht -
m0nster
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 aug 2017, 04:01
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: DSG probleem?

Bericht door m0nster »

Beetspeed schreef: 15 sep 2017, 22:34 Bummer!
Ik vind mijn gechipte DSG erg fijn schakelen en hij houdt alle Nm-s goed vast. Mss gewoon ff een JD bellen en om een stg1 DSG afspraak vragen?
Kosten daarvan vallen wel mee dacht ik gelezen te hebben.
Ja het vervelende is dat hij waarschijnlijk gewoon een stage 1 dsg tuning had, dus dan is die +-350 euro extra toch net ff wat vervelender. Dus ik ga de komende dagen ff achter de oude eigenaar aan, desnoods via de dealer. Om te kijken waar het uberhaupt gebeurd is en of dat bedrijf software garantie heeft.
Gebruikersavatar
Rasselman
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 jan 2017, 19:43
Type auto: MK6 GTI DSG

Re: DSG probleem?

Bericht door Rasselman »

Als de dsg software daadwerkelijk geupdate is dan is je dsg software inderdaad weer "standaard"

Dit merk je sowieso aan het koppel want de bak maximaliseert het vermogen dan weer op 350nm ipv meer koppel (400/500nm?)
Door je dsg update moet de software weer aangepast worden voor maximaal koppel.

Bij de verschillende tuners wordt bij stage1 alleen het koppellimiet verhoogd bij stage2 worden ook de koppeldrukken aangepast.
Als je meer info wilt omtrent de dsg software kan je me ook een pb sturen hoor
MK6 GTI DSG 300PK/450NM
Upgrade's : GFB DV+, CTS Air Intake, 3" Uitlaatsysteem
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 115 gasten