GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Goedenmorgen beste leden,
Ik ben sinds 3 maanden in bezit van een gti die ik heb geïmporteerd uit luxemburg.
Zeer nette staat motorisch, alleen merkte al gouw dat de er te weinig boost was omdat ik door mn oude tdi werd wegetrokken.:/
Vervolgens een Go fast bits DV + aangeschafd omdat de B versie die orgineel er op zat zo lek al een mandje was.
Na het instaleren van de divertervalve met de GFB DV+ meteen in de auto gesprongen om te testen. Al gouw sprong er een slang af bij de intercooler waarbij ik vervolgens de groene o ring heb vervangen en de slang er weer goed op heb geklikt weer gaan testen. dit ging goed en had het idee dat die vollgedig zn kracht weer terug had. Tot dat ik ineens een zeer luid geluid hoorde precies bij 4000 RPM bij 50% gas of meer.
Ook merk ik weer dat hii weer kracht mist en dat die niet lekker door wilt trekken in hoge toeren.
Ik heb de computer er aan gezet om te loggen wat niet helemaal lukte, maar mn passagier merkte wel dat er telkens minder en minder boost was dermaten dat ik opnieuw optrok en again and again omdat de log niet lukte.
Tot de dag van vandaag is de proble er nogsteeds en heb ik geen oplossing kunnen vinde op forums en dergelijke.
Wel vond ik iets over de LMM dat je die los koppelt tijdends draaiende motor vervolgens weer aansluit en motor uit zet. Dan de computer er aan hangen en de LMM fout code er uit te wissen,
Ook dit heeft het niet verholpen.
Natuurlijk beetje rond gevraagd en krijg je meteen te horen dat je turbo stuk is natuurlijk maar deze heb ik er afgehaald tijdens het vervangen van de distributie riem,En hij was in goeden staat.
Ook had ik andere k03 turbos liggen maar die waren lang niet zo netjes als de origneel geleverde turbo van de auto zelf.
Ik rij er amper mee omdat ik toch de auto teveel vind verbruiken en ik qua verhouding qua kracht en verbruik niet een tevreden gevoel krijg.
Hoop dat iemand een degelijke probleem heeft opgelost en bij uit de brand kan helpen en mij te verlossen van een 96 civic die ik nu rij voor woonwerk verkeer. Zou toch graag lekker in mn gti zitte. Met stoel verwarming met dit weer haha.
Bvd voor alle reacties!
Jeremy
Ps. Dyslect excusses voor de opmaak en punt coma gebruik etc. etc.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Ik ben sinds 3 maanden in bezit van een gti die ik heb geïmporteerd uit luxemburg.
Zeer nette staat motorisch, alleen merkte al gouw dat de er te weinig boost was omdat ik door mn oude tdi werd wegetrokken.:/
Vervolgens een Go fast bits DV + aangeschafd omdat de B versie die orgineel er op zat zo lek al een mandje was.
Na het instaleren van de divertervalve met de GFB DV+ meteen in de auto gesprongen om te testen. Al gouw sprong er een slang af bij de intercooler waarbij ik vervolgens de groene o ring heb vervangen en de slang er weer goed op heb geklikt weer gaan testen. dit ging goed en had het idee dat die vollgedig zn kracht weer terug had. Tot dat ik ineens een zeer luid geluid hoorde precies bij 4000 RPM bij 50% gas of meer.
Ook merk ik weer dat hii weer kracht mist en dat die niet lekker door wilt trekken in hoge toeren.
Ik heb de computer er aan gezet om te loggen wat niet helemaal lukte, maar mn passagier merkte wel dat er telkens minder en minder boost was dermaten dat ik opnieuw optrok en again and again omdat de log niet lukte.
Tot de dag van vandaag is de proble er nogsteeds en heb ik geen oplossing kunnen vinde op forums en dergelijke.
Wel vond ik iets over de LMM dat je die los koppelt tijdends draaiende motor vervolgens weer aansluit en motor uit zet. Dan de computer er aan hangen en de LMM fout code er uit te wissen,
Ook dit heeft het niet verholpen.
Natuurlijk beetje rond gevraagd en krijg je meteen te horen dat je turbo stuk is natuurlijk maar deze heb ik er afgehaald tijdens het vervangen van de distributie riem,En hij was in goeden staat.
Ook had ik andere k03 turbos liggen maar die waren lang niet zo netjes als de origneel geleverde turbo van de auto zelf.
Ik rij er amper mee omdat ik toch de auto teveel vind verbruiken en ik qua verhouding qua kracht en verbruik niet een tevreden gevoel krijg.
Hoop dat iemand een degelijke probleem heeft opgelost en bij uit de brand kan helpen en mij te verlossen van een 96 civic die ik nu rij voor woonwerk verkeer. Zou toch graag lekker in mn gti zitte. Met stoel verwarming met dit weer haha.
Bvd voor alle reacties!
Jeremy
Ps. Dyslect excusses voor de opmaak en punt coma gebruik etc. etc.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Laatst gewijzigd door JeremyGTI op 14 dec 2017, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Filpje geupload naar youtube!
Duidelijk te horen met de raam een klein beetje open.
https://youtu.be/HnA_LXdbJjQ
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Duidelijk te horen met de raam een klein beetje open.
https://youtu.be/HnA_LXdbJjQ
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
-
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
- Type auto: Cupra Formentor 310
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Kun je aan een goede originele diverter valve komen? In plaats van de GFB?
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Hey vissa, bedankt voor je reactie.
Ik heb een versie d liggen die in nieuwstaat is.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Ik heb een versie d liggen die in nieuwstaat is.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Ik heb ook versie G.JeremyGTI schreef:Hey vissa, bedankt voor je reactie.
Ik heb een versie d liggen die in nieuwstaat is.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
-
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
- Type auto: Cupra Formentor 310
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Heb je die al eens geprobeerd of dan het probleem weg is?
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Ik lig nu onder de auto om het te doen! Laat het weten.Vissa schreef:Heb je die al eens geprobeerd of dan het probleem weg is?
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Net versie g er in gezet. Nogsteeds het zelfde.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
ik zou het denk ik toch zoeken bij de intercooler slangen...
Just asking :p
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Hallo ominous, ja ben bang dat ik ze moet vervangen. Mn tdi had het ook alleen dit had ik opgelost met de groene o ring te vervangen. Heb ik ook bij deze auto gedaan helaas niks veranderd. Weet iemand een betere oplossing inplaats van oem vag?ominous schreef:ik zou het denk ik toch zoeken bij de intercooler slangen...
Ik wil volgende maand de auto ombouwen naar hybrid k04.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Forge Motorsport levert volgens mij OEM+ slangen voor onder andere de intercooler en dergelijke.
Volkswagen Golf IV .:R32 “03
Volkswagen Caddy 3GP 2.0 TDI DSG “12
Audi A3 Sportback 2.0 TDI S-Tronic “15
Volkswagen Caddy 3GP 2.0 TDI DSG “12
Audi A3 Sportback 2.0 TDI S-Tronic “15
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Ik heb het niet kunnen vinden. Sta ondertusse bij volkswagen. Kijken of het opgelost is met nieuwe slangen.Cornelis schreef:Forge Motorsport levert volgens mij OEM+ slangen voor onder andere de intercooler en dergelijke.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Slangen vervangen probleem is er nog steeds ga dit weekend de turbo persen. Vermoed een lek in de intercooler komt dit vaak voor?JeremyGTI schreef:Ik heb het niet kunnen vinden. Sta ondertusse bij volkswagen. Kijken of het opgelost is met nieuwe slangen.Cornelis schreef:Forge Motorsport levert volgens mij OEM+ slangen voor onder andere de intercooler en dergelijke.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Probleem speelt nogsteeds heb de auto in opslag gedaan ben er klaar mee. Wat een dramatisch apperaat. Al 1200 euro veder en nog geen haar veranderd. Kijk over paarmaanden weer veder. Ondertusse andere auto gekocht.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Dat klinkt wel als een heel drastische beslissing zeg. Als eens bij een echte specialist geweest om verder op onderzoek uit te gaan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Hoi Chiel, ik heb de auto nog. Heb er alleen geen tijd voor voor en heb toch weer een diesel gehaald. Heb onderdelen bestald 3 weken terug die er nog niet zijn waarbij volledig turbo systeem dan vervangen is. Als de intercooler het niet oplost en het plastic verdeler voor noise pipe dan houd het echt op. Meer kan je er niet aan doen.ChielED35 schreef:Dat klinkt wel als een heel drastische beslissing zeg. Als eens bij een echte specialist geweest om verder op onderzoek uit te gaan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
- Gti-Jeroen
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26 apr 2015, 17:12
- Type auto: Golf Gti Ed35
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Goedenavond Jeremy,
Probleem al opgelost? Ik zit zo even te lezen en jeetje wat een vervelend probleem en kost al een hoop zonder resultaat. Heb je de turbo er al af gehad, het klinkt namelijk of de lucht ontsnapt tussen cilinderkop => uitlaatspruitstuk.
Suc6! Gr. Jeroen
Probleem al opgelost? Ik zit zo even te lezen en jeetje wat een vervelend probleem en kost al een hoop zonder resultaat. Heb je de turbo er al af gehad, het klinkt namelijk of de lucht ontsnapt tussen cilinderkop => uitlaatspruitstuk.
Suc6! Gr. Jeroen
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Hoo gti-jeroen, ik heb er een nieuwe turbo opgezet hij lekt niet tussen de turbo en de kop. Ik heb hier al naar gekeken. Ik heb de auto in de garahe staan als monument voorlopig heb er geen tijd meer voor helaas vakantie is voorbij.
Probleem is nogsteeds het zelfde na alles vervangen te hebben.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Probleem is nogsteeds het zelfde na alles vervangen te hebben.
Sent from my TRT-LX1 using Tapatalk
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Probeem is opgelost. Het was de downpipe die had een scheurtje in de bocht die steeds groter werd. Hij is nu volledig gescheurd . Het probleem is nu opgelost.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 27 sep 2017, 20:54
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: GTI MK5 lekt boost precies bij 4000RPM
Gelukkig dat het is opgelost, wel hoop reserve delen nu op schap
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 102 gasten