Olie vuldop Golf mk5 GTi

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B3nny
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2018, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Olie vuldop Golf mk5 GTi

Bericht door B3nny »

Goedenavond allen,

Misschien een beetje een gekke vraag maar als ik de boekjes mag geloven zit er bij mij een AXX blok in mijn golf 5 Gti.

Het gekke is dat ik overal op internet zie dat er netjes vanaf de kleppendeksel een soort hals zit waar vervolgens bovenop de hals de oliedop gedraaid kan worden.
Dit natuurlijk omdat je beschermkap er bovenop komt en anders je dop helemaal verzonken zou zijn.

Dat laatste is nou juist het geval bij mij. Die hals zit er niet waardoor mijn dop helemaal verzonken zit in die kap.
Is die hals gewoon een onderdeel die je kan kopen en erin kan draaien of heb ik gewoon een ander blok erin zitten

Groet Benny
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Olie vuldop Golf mk5 GTi

Bericht door ferry »

Is inderdaad een hals. Wel eens gelezen dat die kunnen scheuren. Dat zal wel bij de vorige eigenaar gebeurt zijn en die heeft het dus gewoon weg gelaten. Of het een los onderdeel is weet ik niet maar ik dacht dat je dat wel kan vervangen. Motorcode staat aan de achterkant van je blok .
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Olie vuldop Golf mk5 GTi

Bericht door ominous »

Volgens mij is de hals verlijmd, en dus ook niet los te plaatsen. Hiervoor zou je je kleppendeksel in zijn geheel moeten vervangen (200€ bij stealer)
Just asking :p
Gebruikersavatar
B3nny
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2018, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Olie vuldop Golf mk5 GTi

Bericht door B3nny »

Oké thnx, maar zit dat ding er alleen uit praktisch oogpunt of is het een probleem als ik het zo laat.

Als het zo geen problemen oplevert laat ik hem net zo lief zitten aangezien ik met de tijd over wil naar een ander luchtfiltersysteem.

Groet Benny
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Olie vuldop Golf mk5 GTi

Bericht door ominous »

Alleen voor het gelijk trekken van de dop met luchtfilterbox.


http://www.vwgolf.net.au/showthread.php ... er-removal
Just asking :p
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 133 gasten