motorolie lekkage

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
rajesh
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2018, 16:50
Type auto: golf MK6 35 edition

motorolie lekkage

Bericht door rajesh »

beste leden.

ik wil een 2011 vw golf GTI 2.0 kopen
het gaat om een 35 edition.

Ik zit in de tropen.heb testrit gemaakt zie een verbruik van 5.5 op 1 liter .is dit normaal.
is t normaal dat dsg lang in een bepaalde versnelling blijft met lage snelheid.
zie ook een motorolie lekkage vanuit kleppendeksel naar gearbox kant.
mijn monteur zegt dat t bij de benzine pomp lekt.

ps :dit is mijn eerste golf heb total geen weet van.


uw advies graag

dank
alexgti
Berichten: 176
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: motorolie lekkage

Bericht door alexgti »

Voor wat betreft het verbruik: Je bedoelt 5,5 km op 1 liter benzine? Dan heb je behoorlijk lopen gassen. Op een circuit misschien 8-)
Normaal moet je ongeveer tellen op 1 liter voor 10 km. Dat is dan bij normaal rijden. Het zuinigste wat ik heb gereden, is iets van 12,5 km op 1 liter. En het minst zuinige weet ik niet. Ook iets van 6 km op de liter haha.
Ik rij trouwens een mk7 GTI, maar verbruik is vergelijkbaar.

DSG: in welke stand heb je de bak staan? In de s stand blijft de bak langer in zn versnelling. In de d stand gaatie sneller schakelen. Miss heb je een aangepaste dsg software?

Lekkage: Mijn brandstofpomp lekte ook een heel klein beetje, maar die is een beetje aangedraaid en was het opgelost. Ik weet niet of dit bij de MK6 ook zo is..
Ik zou ff goed kijken waar de lekkage zit. Dit kan vanalles zijn en is zo moeilijk in te schatten. Het kan bijv ook een pakking zijn.

De ED35 is een heerlijke auto, waarbij je geen kettingprobleem hebt, wat de gti wel heeft. Ook heb je de grotere turbo.
Kijk verder goed naar de onderhoudshistorie.

Veel suc6!!
Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten