Geen brandstofdruk Polo GTI TSI
Geen brandstofdruk Polo GTI TSI
Beste GTI liefhebbers, community en experts
Afgelopen weekend heb ik op de snelweg en van te voren een paar keer lopen gassen met mijn Polo GTI TSI 1.4 (DSG) uit 2012
Daarna de snelweg op en ff meer gas en opeens een EPC storing en de auto stotterde en sprong daarna in noodloop. kon nog gewoon rustig rijden maar wanneer je meer vermogen vraagt of meer gas geeft of gaat inhalen springt hij weer in de noodloop met de EPC storing als gevolg.
Vanaf maandag is de auto bij de VW service dealer - er was na het uitlezen maar een storing voorgevallen - Geen of lage brandstofdruk (de precieze code weet ik helaas niet). De VW service dealer weet niet precies waar het probleem lag en het is dus zoeken naar een naald in een hoogberg kom ik achter. Ze hebben daarna de druk van achter gemeten en die was gewoon goed. Ze hebben nu de pomp van voor gedemonteerd en die zag er ok uit volgens hun. Ze laten vanmiddag een auto overkomen met de zelfde pomp en plaatsen deze dus op mijn auto of het toch de brandstofpomp van voor kan zijn. Aangezien de kosten dermate hoger worden en mijn auto nog niet is gemaakt vraag ik me af of dit wel de juiste manier is en of iemand van jullie hier wat tips weet. Heb het forum hier al een beetje doorgespit en zie een paar mogelijkheden zoals (lambdasonde voor) (brandstofdruk sensor) maar neem aan dat ze die reeks toch ook allemaal checken?
Thanks
Afgelopen weekend heb ik op de snelweg en van te voren een paar keer lopen gassen met mijn Polo GTI TSI 1.4 (DSG) uit 2012
Daarna de snelweg op en ff meer gas en opeens een EPC storing en de auto stotterde en sprong daarna in noodloop. kon nog gewoon rustig rijden maar wanneer je meer vermogen vraagt of meer gas geeft of gaat inhalen springt hij weer in de noodloop met de EPC storing als gevolg.
Vanaf maandag is de auto bij de VW service dealer - er was na het uitlezen maar een storing voorgevallen - Geen of lage brandstofdruk (de precieze code weet ik helaas niet). De VW service dealer weet niet precies waar het probleem lag en het is dus zoeken naar een naald in een hoogberg kom ik achter. Ze hebben daarna de druk van achter gemeten en die was gewoon goed. Ze hebben nu de pomp van voor gedemonteerd en die zag er ok uit volgens hun. Ze laten vanmiddag een auto overkomen met de zelfde pomp en plaatsen deze dus op mijn auto of het toch de brandstofpomp van voor kan zijn. Aangezien de kosten dermate hoger worden en mijn auto nog niet is gemaakt vraag ik me af of dit wel de juiste manier is en of iemand van jullie hier wat tips weet. Heb het forum hier al een beetje doorgespit en zie een paar mogelijkheden zoals (lambdasonde voor) (brandstofdruk sensor) maar neem aan dat ze die reeks toch ook allemaal checken?
Thanks
Re: Geen brandstofdruk Polo GTI TSI
Laat ze ook de lage druk brandstofpomp controleren.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Geen brandstofdruk Polo GTI TSI
Als ik vandaag nog word terug gebeld zal ik dit zeker doorgeven. Bedankt alvast
Re: Geen brandstofdruk Polo GTI TSI
Klinkt mij bekend dit...alleen dan bij een golf 5 gti.
Veel vervangen en zoeken maar t probleem niet opgelost. Rijden ging prima totdat je het gas intrapt gaat die bij 140 km/h bijv in noodloop.
Bij XT motorsport in den haag gingen ze er mee aan de slag en kwamen ze er achter dat mijn nokkenas versleten was die de hogedrukpomp aandrijft...dus bij volle belasting geen brandstof gevolgt door de noodloop.
Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal!
Veel vervangen en zoeken maar t probleem niet opgelost. Rijden ging prima totdat je het gas intrapt gaat die bij 140 km/h bijv in noodloop.
Bij XT motorsport in den haag gingen ze er mee aan de slag en kwamen ze er achter dat mijn nokkenas versleten was die de hogedrukpomp aandrijft...dus bij volle belasting geen brandstof gevolgt door de noodloop.
Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal!
Re: Geen brandstofdruk Polo GTI TSI
Wow heftig, bedankt voor je reactiejannick schreef: ↑21 mar 2018, 23:29 Klinkt mij bekend dit...alleen dan bij een golf 5 gti.
Veel vervangen en zoeken maar t probleem niet opgelost. Rijden ging prima totdat je het gas intrapt gaat die bij 140 km/h bijv in noodloop.
Bij XT motorsport in den haag gingen ze er mee aan de slag en kwamen ze er achter dat mijn nokkenas versleten was die de hogedrukpomp aandrijft...dus bij volle belasting geen brandstof gevolgt door de noodloop.
Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal!
Bij mij is het eigenlijk vrijwel meteen al. dat word ff afwachten op goed nieuws vandaag.
Aangezien de kosten volgens mij aanzienlijk zijn. mag ik vragen wat je hiervoor betaald hebt?
Re: Geen brandstofdruk Polo GTI TSI
je hebt PB,Ikke schreef: ↑22 mar 2018, 07:03Wow heftig, bedankt voor je reactiejannick schreef: ↑21 mar 2018, 23:29 Klinkt mij bekend dit...alleen dan bij een golf 5 gti.
Veel vervangen en zoeken maar t probleem niet opgelost. Rijden ging prima totdat je het gas intrapt gaat die bij 140 km/h bijv in noodloop.
Bij XT motorsport in den haag gingen ze er mee aan de slag en kwamen ze er achter dat mijn nokkenas versleten was die de hogedrukpomp aandrijft...dus bij volle belasting geen brandstof gevolgt door de noodloop.
Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal!
Bij mij is het eigenlijk vrijwel meteen al. dat word ff afwachten op goed nieuws vandaag.
Aangezien de kosten volgens mij aanzienlijk zijn. mag ik vragen wat je hiervoor betaald hebt?
Re: Geen brandstofdruk Polo GTI TSI
Update:
Vanmorgen om 07:50 heeft de garage mij gebeld met goed nieuws gelukkig (wat een opluchting)
Het was inderdaad de brandstofpomp van voor. Ze hadden er een gedemonteerd van een gelijke GTI en op mijn wagen gezet en hij ging weer als een speer.
Hoop dat ze de nieuwe pomp vandaag nog binnen krijgen zodat ik hem na het werk kan ophalen.
Super bedankt voor de reactie (tips) hier
Alvast een fijn weekend gewenst iedereen.
Vanmorgen om 07:50 heeft de garage mij gebeld met goed nieuws gelukkig (wat een opluchting)
Het was inderdaad de brandstofpomp van voor. Ze hadden er een gedemonteerd van een gelijke GTI en op mijn wagen gezet en hij ging weer als een speer.
Hoop dat ze de nieuwe pomp vandaag nog binnen krijgen zodat ik hem na het werk kan ophalen.
Super bedankt voor de reactie (tips) hier
Alvast een fijn weekend gewenst iedereen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten