Simons uitlaatsysteem

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jorrie2
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 dec 2011, 12:47
Locatie: Leusden
Contacteer:

Simons uitlaatsysteem

Bericht door Jorrie2 »

Ik ben opzoek naar een beter geluid voor mijn V GTI en nu werd mij op een Simons uitlaat gewezen.

Iemand hier ervaring mee?

En wat vinden jullie, moet ik mijn uitlaatsysteem sowieso aanpassen of zal ik de auto beter standaard laten?

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Chris5gti »

ligt eraan wat je precies met je auto van plan bent denk ik .. wil je alleen meer geluid ? of meer vermogen ? of allebei ?
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Verlengsnoer »

Lastige vraag. Het is inderdaad erg persoonlijk. Wat wil je ermee opschieten? wat is je doel.

Als je dikkere/mooiere/andere eindstukken wilt dan kun je die erop laten lassen.
Wil je meer vermogen dan kun je een sportcat nemen (100/200 cells) of kiezen dit te nemen incm een rvs catback systeem.
Wil je meer sound dan kun je de middendemper laten zagen, andere einddemper nemen of een elektronische klep (of buypass) nemen waarmee je extra geluid krijgt. Weet dat jmtuning zo'n klep levert en simons dempers aanbied. Ik heb geen ervaring met deze producten..
Gebruikersavatar
Jorrie2
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 dec 2011, 12:47
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Jorrie2 »

In eerste instantie gaat het mij om het geluid, dat mag gewoon wat harder. Als hij er met een bepaalde uitlaat ook meer vermogen bij krijgt is dat mooi meegenomen maar is niet noodzakelijk.

Het zou dan om de volgende gaan:
Afbeelding

SYSTEEM VANAF KATALYSATOR: RVS
eindstyling rond 2x80mm, buisdiameter 76mm

Hatchback/Plus 2004>
1.4 TSi/TSi GT
GTi, GTi Edition 30: 2.0 TFSi 147/169kw
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door KlouxOne »

dat gaat wel goed geluid maken hoor! zo te zien laat je je midden demper ook vervallen. ik rijd zelf ook zo rond. bevalt me prima
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Verlengsnoer »

Dat is inderdaad wat ik wou zeggen. Deze mist zijn middendemper. Je zou eventueel voor 8 tientjes je middendemper ertussen uit kunnen halen. Bevalt het geluid je niet kun je altijd nog hiervoor gaan.

Ik heb op je youtube kanaal gekeken jorrie en zag een filmpje met dikke sound onder een GolfVIGTI. Deze uitlaat is van XBM. Als je op de link klikt zie je wat eronder zit. Deze heeft nog wel zijn middendemper en klinkt hard.

http://www.xbm-tuning.com/index.php?opt ... &Itemid=68

Ik zou ook wel meer sound willen maar niet altijd, ook wil ik geen risico lopen dat ik een nare zware monotoon geluid krijg waardoor je niet in te lage toeren kunt rondrijden... Voor mij zou een elektrische klep een uitkomst zijn. Deze kosten een kleine 200 euro zonder inbouw en je kunt je sound hebben wanneer jij het wilt... Gewoon lekker rondkijken/luisteren en beslissen wat je wilt..
Gebruikersavatar
Jorrie2
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 dec 2011, 12:47
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Jorrie2 »

Voor mij zou een elektrische klep ook handig zijn, precies om hetgeen wat je zegt.

Die XBM uitlaat op de Golf 6 GTI klinkt wel erg goed moet ik zeggen, maar neem aan dat dat toch wel anders klinkt op een 5 GTI..
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Race Eend »

Simons systemen zijn prima, goede prijs en goede kwaliteit+service.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Jorrie2
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 dec 2011, 12:47
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Jorrie2 »

Toppie, bedankt voor je info :)
foekie
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 jan 2012, 15:36

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door foekie »

Ik heb eens op de site van simons gekeken, nu zie ik dat ze ook een downpipe met katalysator aanbieden voor 449 euro.
Nu is mijn vraag.. kun je deze downpipe monteren met daarachter het originele uitlaatsysteem? Of gaat dit niet passen qua aansluiting en diameter en ben je dus aangewezen op een compleet systeem?
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Verlengsnoer »

Volgens mij moet dit naadloos passen, anders een rvs verlengstuk ertussen.

Miss is dit ook wel iets voor je.

http://www.vwforum.nl/volkswagen-onderd ... 38678.html
foekie
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 jan 2012, 15:36

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door foekie »

Als ik straks een 5 gti heb, dan is het zeker wel wat! Maar... dan moet de gti er eerst komen.. en die staat gepland richting het einde van dit jaar :)
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Verlengsnoer »

Oh sorry dacht dat je al reeds voorzien van ;-) er staan her op t forum ook een aantal prachtige exemplaren te koop.

Als het je alleen om de geluid gaat, hou je geld in je zak en neem een klep. Ik rij er inmiddels 2 weken mee rond en heb sinds dien een big smile... Het is mij opgevallen dat mijn verbruik sindsdien wat hoger ligt. Zal wel aan dat heerlijke geluid liggen ;)
foekie
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 jan 2012, 15:36

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door foekie »

Het gaat mij tzt vooral om het vermogen.. daarom ook de vraag of de downpipe op het originele uitlaatsysteem past. Een dikkere downpipe met een kat die een betere flow heeft, produceerd sowieso al wat meer geluid.. meer zou voor mij ook niet hoeven. Het geld van een cat-back systeem geef ik liever uit aan een chip.
Wtfsi
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:53
Locatie: Leuven

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Wtfsi »

Ik zou de downpipe steken met sportcat en de middendemper weghalen. Dan klinkt hij al heel goed. Je hoort die brutere sound bij het induwen van dat pedaal. En het zal geen tering honda herrie geven.

Gr
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door Mackdennis »

foekie schreef:Het gaat mij tzt vooral om het vermogen.. daarom ook de vraag of de downpipe op het originele uitlaatsysteem past. Een dikkere downpipe met een kat die een betere flow heeft, produceerd sowieso al wat meer geluid.. meer zou voor mij ook niet hoeven. Het geld van een cat-back systeem geef ik liever uit aan een chip.
Meer geluid door een andere downpipe met sport kat..
Is kwa geluid te verwaarlozen.. Kwa vermogen wel een hele hoede stap.

Ik weet dat verlengsnoer zijn downpipe op de orginele uitlaat heeft laten plaatsen.
Dus moet gewoon kunnen.. Zou wel ff rond kijken kwa prijs!!!

Jm tuning was bij ons (verlengsnoer en ik.. Later nog een paar forumleden) prijs kwaliteit toen het best
foekie
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 jan 2012, 15:36

Re: Simons uitlaatsysteem

Bericht door foekie »

Nou.. ik heb eens gekeken op de site van fasttech.. omdat ze daar een combi aanbieden van voorkat verwijderen icm chippen. Nu halen ze daar de voorkat helemaal weg en vervangen deze door een kat-loze pijp vanaf de turbo richting de 2e kat. Hiervoor vragen ze 500 euro...
Een simons downpipe met sport-kat kost 450 euro...
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten