Pagina 1 van 1
Hyundai i30N
Geplaatst: 04 jul 2018, 20:03
door sitechris
Ik heb een directe GTI concurrent getest.
Eerste hothatch van Hyundai. Serieus leuk wagentje. Niet perfect, maar wel erg vermakelijk (en daar is het tenslotte om te doen). Zie mijn verslag.
https://driveaholic.nl/rijtest-hyundai-i30n-2018/
Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 04 jul 2018, 21:22
door ChielED35
Leuk stuk weer Chris. Niet een auto waar ik aan zou denken om te kopen, mist in mijn ogen net effe wat teveel, maar leuk dat je schrijft dat ie het zo goed doet.
Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 04 jul 2018, 21:42
door pasiee
Mooi stuk zeg! Dat geluid en die knallen zou de GTI ook standaard moeten hebben dan is die helemaal af.
Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 04 jul 2018, 21:51
door sitechris
Klopt. De GTI is wat dat betreft wel iets te braaf. Je moet er echt een aftermarket uitlaat onder rammen om goed geluid te krijgen. Aan de andere kant, de GTI is natuurlijk een megafijne daily drive.
Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 05 jul 2018, 20:15
door spikehome
Ja leuk ding al veel over gelezen en YouTube filmpjes.
Lijkt me een gaaf ding.
Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 05 jul 2018, 22:52
door bzb
de prijs in nederland is weer jammer, in belgie of duitsland echt wel een goede koop
Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 08 jul 2018, 19:09
door Carbonblack
Is een goede koop die 30N maar vergelijk hem aub niet met een GTI qua afwerking en materiaalkwaliteit.
Je hebt plastic en je hebt plastic , de kunst is om het goed en degelijk in elkaar te schroeven en het goed te laten uitzien en voelen.
Bij die 30N is het dus gewoon plastic

Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 10 jul 2018, 10:48
door bzb
ooit in 2005 een nagelnieuwe hyundai gekocht na 50.000 km bak kapot, slechte service gehad dus nooit meer met die prutsers
Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 14 jul 2018, 08:24
door sitechris
Als dat een recente ervaring was geweest had ik het wel begrepen, maar na 13 jaar mag je er vanuit gaan dat er wel eea is veranderd. Met andere woorden, na de kettingschandalen met VW kun je dus je rest van je leven ook nooit meer een VW kopen? Dan houd je weinig automerken over.
Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 15 jul 2018, 21:06
door Vissa
Ik heb hem ook gereden, veel VEEL leuker dan mijn Clubsport.
De knallen zijn echt insane voor een fabrieksaf systeem, en de auto ligt magistraal op de weg. Kan de GTI echt bij lange na niet aan tippen.
Interieur vond ik redelijk, maar niet denderend, al maakt het rijplezier echt een hoop goed!

Materiaal gebruik is overigens gewoon prima, het dashboard vind ik zelfs van hogere kwaliteit dan een VW, heerlijk zacht materiaal. Verder is het veel plastic, maar een VW is ook overal plastic hoor.... niks hoogwaardigs aan.
Ik hoorde wel veel bijgeluiden van de motor in de demo auto waar ik in heb gereden, maar dan wel weer weinig kraakjes, waar mijn CS vol van zit.

Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 15 jul 2018, 22:35
door Carbonblack
Vissa graag maandag direct je autosleutels bij VW Wolfsburg gaan afgeven.
De I30N vergelijken met de CS en zelfs beter vinden op bepaalde punten kan er bij mij als VW fanboy niet in.
Bij deze is ook je lidmaatschap op dit forum met onmiddelijke ingang ingetrokken.
Maar je hebt weer geluk dat ik geen moderator ben
Maar ik geef je wel de raad om wat minder Ganja te roken...
Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 15 jul 2018, 22:39
door Vissa
Ik zeg niet dat de CS slecht is, maar de i30N is echt wel een veel leuker scheurijzer. Idem dito dat mijn Type R dat ook was. De CS is alleen een veel betere daily!

Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 16 jul 2018, 19:16
door Carbonblack
Scheurijzers zijn de I30N en de type R zeker : als je ze later wilt verkopen laten die 2 ijzers je broek zeker en vast scheuren ja

Re: Hyundai i30N
Geplaatst: 16 jul 2018, 21:50
door sitechris
Ik vond de GTI CS ook een wat saaie auto. Megacompetent, maar niet een auto waar ik instant verliefd op werd. Wat dat betreft vond ik de CS de meerprijs niet waard, of je moet hem regelmatig op het circuit uitpersen. Dan kan ik me er wat bij voorstellen. Een gewone GTI zou dan mijn voorkeur hebben (of een Cupra)
Toch....met een merk als Seat ook in het portfolio is het toch jammer dat VW niet een feestbeest in het gamma heeft zoals de Focus RS, Civic TYpe-R en de Hyundai. Dan bedien je alle klanten in dit segment. Een Cupra rijdt in basis niet heel erg anders dan een GTI.