Bye bye R32....
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 17 jun 2011, 19:09
- Contacteer:
Bye bye R32....
De tijd is gekomen om afscheid te nemen van de R32. Na 2,5 jaar met heel veel plezier in het blauwe kanon gereden te hebben ga ik meedoen aan de nieuwe trend: downsizen.
Morgen wordt de R32 ingeruild voor een '08 lavagrijze Audi A3 1,4 TFSi.
Morgen wordt de R32 ingeruild voor een '08 lavagrijze Audi A3 1,4 TFSi.
Re: Bye bye R32....
Succes met de Audi, ik neem aan dat je al wel wat plannen met die auto hebt? Chippen, uitlaat en velgen?
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Bye bye R32....
Dat is wel een vreemde move, maar je zal er vast een goede reden voor hebben. Van een R32 naar 1.4 TFSI??
Uiteraard ben je hier op het forum nog steeds meer dan welkom.
Uiteraard ben je hier op het forum nog steeds meer dan welkom.
Groeten, Nico
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Bye bye R32....
Hé Olivier,
Is dan toch de kogel door de kerk. Je hebt je R32 ingeruild en dus niet particulier verkocht.
Heel veel plezier met de A3.
We zien de foto`s wel in je voorstel topic natuurlijk.
Is dan toch de kogel door de kerk. Je hebt je R32 ingeruild en dus niet particulier verkocht.
Heel veel plezier met de A3.
We zien de foto`s wel in je voorstel topic natuurlijk.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 17 jun 2011, 19:09
- Contacteer:
Re: Bye bye R32....
Bye bye....
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Bye bye R32....
Ik heb 1 vraag waarom naar een 1.4tsi gaan als je weet dat er zoveel problemen zijn met die motoren ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Bye bye R32....
Meteen de mooiste setup hierboven! Met die wielen is het in mijn ogen de perfecte Golf V!
Je hebt in ieder geval altijd de foto's nog
Je hebt in ieder geval altijd de foto's nog
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Bye bye R32....
Hij koopt een tfsi Tonnie ik denk dat je er meschien overheen heb gelezen Maar die tsi hebben idd altijd veel problemen en 2.0 ook al vaker rare dingen over gehoord .tonnie024 schreef:Ik heb 1 vraag waarom naar een 1.4tsi gaan als je weet dat er zoveel problemen zijn met die motoren ?
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Bye bye R32....
Gewoon dezelfde motor..... Op een klein detail na. De vraag van Tonnie is helemaal niet zo raar.
Re: Bye bye R32....
Bohh.. ik hoop echt van harte dat je er geen spijt van gaat krijgen hoor.. ik ben teruggegaan van 300 pk naar 68.. maar de power mis ik nog elke dag... vandaar dat ik hier aan het neuzen ben om straks een goede Golf V gti te gaan kopen.
Hoe dan ook, veel veilige kilometers toegewenst.
Hoe dan ook, veel veilige kilometers toegewenst.
Re: Bye bye R32....
Het echte probleemblok van VAG is de 1.4 TSI Dubbelgeblazen. De 1.4 TSI met alleen een turbo heeft veel minder problemen.tonnie024 schreef:Ik heb 1 vraag waarom naar een 1.4tsi gaan als je weet dat er zoveel problemen zijn met die motoren ?
Vag-Com -> Eindhoven
Re: Bye bye R32....
Nouadjego schreef:Het echte probleemblok van VAG is de 1.4 TSI Dubbelgeblazen. De 1.4 TSI met alleen een turbo heeft veel minder problemen.tonnie024 schreef:Ik heb 1 vraag waarom naar een 1.4tsi gaan als je weet dat er zoveel problemen zijn met die motoren ?
Gr. Wehoo.
Re: Bye bye R32....
Ja zoals ik al zei.
Dit heeft toepassing op de 1.4 TSI dubbelgeblazen:
Dit heeft toepassing op de 1.4 TSI dubbelgeblazen:
Reden voor het poef zeggen is te lang door rijden met een slechte verbranding.. het zijn vooral de mensen die het geen reet interesseert hoe de auto rijdt waarbij je echt ernstige problemen krijgt.
Vorige week had ik er 1 die werkelijk net 1 maand buiten de garantie er geen zin meer in had. Er was een koprevisie nodig omdat de kleppen en klepzittingen verbrand waren. Dat is het gevolg van km na km doorrijden met verkeerde verbranding. Je krijgt steeds meer vervuiling met ernstige gevolgen.
Er zijn ook berijders bij de leasemaatschappij die een 1.4 tsi hebben en (vooral toen de problemen nog niet bekend waren) werkelijk wekelijks aan de telefoon hingen dat ze een hikje voelde, of inhouden bij doortreken, vermogensverlies enz.. Die auto's zijn beter nagekeken en lopen niet kapot.
De oplossing die PON nu uiteindelijk uitvoert op de oude blokkies is adviseren 98 te tanken, in combinatie met aangepaste bougies (CNG bougies). Daarna komen de klachten bijna niet meer terug (behalve dan dat zeker voor de 100.000 km nog een keer een regelklep van de turbo of compressor kapot gaat, als je pech hebt allebei, als je nog meer pech hebt ook de turbo zelf hoewel dat dan meestal weer meer aan de berijder ligt).
Advies is dus aan de bel treken meteen als je vermoed dat hij in houdt. Als ze namelijk gewoon goed verbranden/lopen, zijn het geweldige motoren. Zeker in combi met de DSG.
Vag-Com -> Eindhoven
Re: Bye bye R32....
Jouw quote wel, maar er doen zich ook bij de andere versies problemen voor. Alleen de 160pk en voorheen de 170pk is toch dubbelgeblazen (kompressor en turbo)?adjego schreef:Ja zoals ik al zei.
Dit heeft toepassing op de 1.4 TSI dubbelgeblazen:
Gr. Wehoo.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Bye bye R32....
En met een 1.4 is euro95 tanken echt een NO-GO
dus verplicht minimaal euro 98
dus verplicht minimaal euro 98
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Bye bye R32....
mhmm weer wat slimmer geworden .. Ik dacht dat het een nieuwe moter was en anders dan de tfsi . Is ook raar dat ze op een turbo blok gewoon zo maar met een kleine aanpassing nog een compressor erbij gooien . raar ..Renekesgti schreef:Gewoon dezelfde motor..... Op een klein detail na. De vraag van Tonnie is helemaal niet zo raar.
Re: Bye bye R32....
Er zit wel meer achter dit motorblok.Chris5gti schreef:mhmm weer wat slimmer geworden .. Ik dacht dat het een nieuwe moter was en anders dan de tfsi . Is ook raar dat ze op een turbo blok gewoon zo maar met een kleine aanpassing nog een compressor erbij gooien . raar ..Renekesgti schreef:Gewoon dezelfde motor..... Op een klein detail na. De vraag van Tonnie is helemaal niet zo raar.
Info: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/T ... 5b1%5d.pdf
Gr. Wehoo.
Re: Bye bye R32....
Je hebt ook nog 140 en 150 pk varianten die ook bijvoorbeeld in de Touran gebruikt worden. Maar ook de Ibiza FR heeft de 150 pk versie.wehoo schreef:Jouw quote wel, maar er doen zich ook bij de andere versies problemen voor. Alleen de 160pk en voorheen de 170pk is toch dubbelgeblazen (kompressor en turbo)?adjego schreef:Ja zoals ik al zei.
Dit heeft toepassing op de 1.4 TSI dubbelgeblazen:
Vag-Com -> Eindhoven
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Bye bye R32....
oh dus dan had ik toch gelijk dat het een ander moterblok is .. ik dacht al vond het raar dat het hetzelfde zou zijn op een klein detail naarwehoo schreef:Er zit wel meer achter dit motorblok.Chris5gti schreef:mhmm weer wat slimmer geworden .. Ik dacht dat het een nieuwe moter was en anders dan de tfsi . Is ook raar dat ze op een turbo blok gewoon zo maar met een kleine aanpassing nog een compressor erbij gooien . raar ..Renekesgti schreef:Gewoon dezelfde motor..... Op een klein detail na. De vraag van Tonnie is helemaal niet zo raar.
Info: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/T ... 5b1%5d.pdf
Re: Bye bye R32....
En dan nog het zuiger probleem! Gebroken gedeeltes bij de zuigerveren, geen compressie op een cilinder, als je pech ook de cilinderwand beschadigd!
Edition 30 united grey, full milltek, S3 intercooler, carbon airintake, Fiscon tel/boordcomputer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten