olie pressure alarm,Messing brokjes in carter
Geplaatst: 24 mar 2019, 16:45
Hello iedereen,
Ik zit met vervelend probleem, Heb namelijk Golf 7 GTI performance van 2013 deze zomer 2jaar in bezit.
Hij had al een miltek uitlaat en downpipe bij aankoop, Ben deze naar chiptuning garage geweest en had eerste run al 260PK
inplaats van 230pk(stanaard), Dan hebben ze hem uiteindelijk gechipt naar 340pk en pop&bangs via obd.
Krijg ik sinds laatste maand alarm "olie pressure,stop volg intructie boekje" viel dan meteen weer we na 3 sec (rood kleurige alarm)
dan kreeg ik oranje kleurige alarm "maximum 4000 toerental" met epc icoontje, als ik auto af legde en opnieuw start was alles weer ok en weg.
Mechanieker heeft lage en hoge druk sensor vervangen, andere olie, filter gestoken, Heeft ermee rond gereden mooi warm niets meldingen ik kom erom rij de auto mooi warm rond 2000 a 2500 toeren (zoals altijd), sta ik aan de lichten te wachten krijg ik weer alarm "olie pressure,stop volg intructie boekje".
Nu hebben ze moter al uithaalt turbo bekeken ziet er goed uit, lager shalen van krukas allemaal zo goed al nieuw , deksel van nokkenassen ook alles ziet zo goed als nieuw uit. alleen bij afhalen van olie pomp hebben ze paar kleine "afgebroken" messing brokjes gevonden,1 tand van tandwieltje van de olie pomp heeft wel een brokje tussen gekregen.Mechanieker zei ook dat me blok nooit zonder/te weining olie heeft gezeten.
(Bij aankoop 45.000Km nu 78.000Km ongerveer 15.000 met de chip)
Moter reed nog perfect maar met die brokjes in carter en olie pressure melding nu en dan is toch maar riskant om verder mee te rijden.
Iemand hier al een gelijkaardig probleem had?
PS. Meeste zullen zeggen "het zal de chip zijn" feit is mijn beste maat heeft Golf Mk7 GTi 2014 al jaar langer gechipt bij zelfde garage geen probleem
is wel 220pk>330pk. Ja heb altijd voor en na laten draaien, maar ja eenmaal mooi warm heb ik wel zware voet en duw ik er wel op.
Grtz thibault
Ik zit met vervelend probleem, Heb namelijk Golf 7 GTI performance van 2013 deze zomer 2jaar in bezit.
Hij had al een miltek uitlaat en downpipe bij aankoop, Ben deze naar chiptuning garage geweest en had eerste run al 260PK
inplaats van 230pk(stanaard), Dan hebben ze hem uiteindelijk gechipt naar 340pk en pop&bangs via obd.
Krijg ik sinds laatste maand alarm "olie pressure,stop volg intructie boekje" viel dan meteen weer we na 3 sec (rood kleurige alarm)
dan kreeg ik oranje kleurige alarm "maximum 4000 toerental" met epc icoontje, als ik auto af legde en opnieuw start was alles weer ok en weg.
Mechanieker heeft lage en hoge druk sensor vervangen, andere olie, filter gestoken, Heeft ermee rond gereden mooi warm niets meldingen ik kom erom rij de auto mooi warm rond 2000 a 2500 toeren (zoals altijd), sta ik aan de lichten te wachten krijg ik weer alarm "olie pressure,stop volg intructie boekje".
Nu hebben ze moter al uithaalt turbo bekeken ziet er goed uit, lager shalen van krukas allemaal zo goed al nieuw , deksel van nokkenassen ook alles ziet zo goed als nieuw uit. alleen bij afhalen van olie pomp hebben ze paar kleine "afgebroken" messing brokjes gevonden,1 tand van tandwieltje van de olie pomp heeft wel een brokje tussen gekregen.Mechanieker zei ook dat me blok nooit zonder/te weining olie heeft gezeten.
(Bij aankoop 45.000Km nu 78.000Km ongerveer 15.000 met de chip)
Moter reed nog perfect maar met die brokjes in carter en olie pressure melding nu en dan is toch maar riskant om verder mee te rijden.
Iemand hier al een gelijkaardig probleem had?
PS. Meeste zullen zeggen "het zal de chip zijn" feit is mijn beste maat heeft Golf Mk7 GTi 2014 al jaar langer gechipt bij zelfde garage geen probleem
is wel 220pk>330pk. Ja heb altijd voor en na laten draaien, maar ja eenmaal mooi warm heb ik wel zware voet en duw ik er wel op.

Grtz thibault