Vlekken op mijn dak

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
KoNi
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 nov 2011, 22:56
Type auto: GTI ED30

Vlekken op mijn dak

Bericht door KoNi »

Bij mijn aankoop van mijn GTI zaten er vlekken op de dak. Men zei dat het hars vlekken waren. Vandaag geprobeerd het ervan af te poetsen.... maar zonder resultaat. Ik heb eens beter gekeken maar het lijkt op vlekken dat IN mijn blanke lak zit ?! :o
Afbeelding

En dit zit dus over mijn hele dak.... Dat is het rare, alleen mijn dak zit er vol mee maar mijn spoiler niet :roll:
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door MkVI Nmgn »

:
Laatst gewijzigd door MkVI Nmgn op 09 jan 2012, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door GTI_6 »

Ik denk zelf aan iets van vogelpoep ofzo.. Trekt ook in je lak en is er moeilijk uit te krijgen.. Had het zelf ook maar is er met polijsten nog zo goed als uit gegaan met dank aan de dap900 :)
Was wel raar je voelde het niet eropzitten maar het meer in de lak idd..
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door Chris5gti »

dat zijn geen blaasjes of dergelijke onder je lak zit gewoon in de blanke lak en kun je polijsten Het beste met een machine en om de antenne heen en op moeilijke plaatsen met de hand .. eerst grof dan middel en dan fijn polijsten . zo haal je een heel klein deel van je lak af met polijsten en dat is de oppervlakte waar de vlekken in zitten ..

Maar ik zou het eerst met fijne polijst pasta gewoon met de hand proberen . Het kunnen net zo goed kalk vlekken zijn wat gewoon in het water zat waar je mee poetst bijv. , en die zijn er makkelijk uit te krijgen .
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door MkVI Nmgn »

Had een spuiter vriend van me gevraagd het zit wel in je blanke lak
Hij zegt:
Dak schuren met korrel 2000 met water. Daarna goed Polijsten
Of Grof polijsten en dan middel en dan fijn
Maar met schuren krijg je beste resultaat
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
KoNi
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 nov 2011, 22:56
Type auto: GTI ED30

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door KoNi »

Ik heb dus eerst gewassen daarna gekleied en als laatste gepolijst :cry: Met polijsten zag ik geen resultaat... Maarja het kan mischien wel eruit worden gepolijst maar ik heb daar niet de middelen ervoor.
En schuren ga ik zelf niet aan beginnen :lol:
Maar als het word geschuurd word mijn blanke lak een stuk dunner? :o Ik zou toch wel graag genoeg blanke lak overhouden om te polijsten later als er waskrassen erin komen. :lol:
Ik ga een afspraak maken bij een prof detailer en kijken wat zijn mening is.

Voor het geval... Hoeveel zou het kosten om mijn hele dak GOED te laten spuiten?? :cry:
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door MkVI Nmgn »

Bij mij spuiter kosten het €1500,- ik heb het dak helemaal kaal laten schuren en 2x blanke lak erop laten zetten
Maar er zijn genoeg spuiters die doen het voor de helft en nog wel goedkoper ligt eraan wat voorn resultaat je natuurlijk zelf wilt
Ik weet dat niemand verschil zit tussen origineel en mijn gespoten dak dat was mij die €750 waard
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door Chris5gti »

Ik zou idd eerst bij een poets bedrijf langs gaan als je er zelf niet aan wil beginnen .. voor een dak profesioneel te spuiten zou 500 euro een normale prijs zijn naar mijn mening . 1500 euro is wel erg extreem Tonnie ! Daar krijg je al bijna een halve auto voor gespoten ! Maarja de hoofdzaak is dat je er tevreden mee bent ! ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door MkVI Nmgn »

Heb de rekening hier liggen
Zoals ik zei dak is kaal geschuurd en niet op geschuurd
Betekend primer weer schuren lak laag weer schuren blanke lak weer schuren daarna weer blanke lak en weer op geschurd en toen polijsten is 2x meer werk als alleen blanke lak omdat ik het perfect wilde hebben kost het meer natuurlijk.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door Chris5gti »

ja Tonnie ik geloof het best hoor ! Maar het word als volgend gedaan .. als het blank word geschuurd word het dak afgeplakt en een roestwerende primer erop gespoten en daar over een surfacer (filler ) Deze word glad geschuurd door eerst 400 en dan met 800 of 1000 na schuren .. Erna word de auto weer afgeplakt en gespoten . En dan is die klaar en glad als een spiegel ! Als het nou zo is dat er stofpuntjes in zitten kunnen die worden geschuurd en gepolijst zodat die er ook nog uitzijn en meer kun je er niet aan doen . Er word nooit een basislak tussen geschuurd of zoiets .. en blanke lak word dus alleen op een cm geschuurd waar het stofpuntje zit voor het erna te polijsten .
KoNi
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 nov 2011, 22:56
Type auto: GTI ED30

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door KoNi »

Ben inmiddels langs een detailer geweest. Hij wist het niet zeker of het hars was. Maar hij zag ook een aantal vogelpoep vlekken.... Kans is groot dat het hars is geweest en dat het beetje ingevreten is.
Mijn opties zijn > dak wrappen, laten spuiten of zo laten.
Ik ga dit probleem aanpakken als de zomer begint :lol: tot die tijd moet ik maar niet naar de dak kijken hahaha
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door MkVI Nmgn »

Foutje verkeerd gelezen ^^
Laatst gewijzigd door MkVI Nmgn op 22 jan 2012, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door Herman »

tonnie024 schreef:Waarom niet even langs een poets centrale rijden of autospuiter ?
Die kunnen je meer vertellen als een Dealer die lui zien ook alleen maar wat jij ziet die weten echt niet of het hars of wat dan ook is of hij moet auto poetser geweest zijn of auto spuiter haha
Hij is ook langs een "detailer" geweest en niet langs de "dealer" ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Vlekken op mijn dak

Bericht door MkVI Nmgn »

Je bent dus langs een Detailer geweest en die heeft niet de moeite gedaan om je dak even een polijst beurtje te geven ?
Want het lijkt mij als hij het dak gedaan had dat je de rest ook liet doen en dat je ervoor zou betalen als je tenminste te vrede zal zijn van het resultaat van het dak, Ik denk persoonlijk als je het dak doet kleien en grof polijsten middel en fijn dat je er bijna niets meer van ziet omdat je er niet recht op kijkt ( of je bent een heel stuk langer als ik ;) )
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten